Olen masentunut ja otin lemmikin. Tunnen huonoa omatuntoa etten pysty antamaan sille ansaitsemaansa elämää
Surettaisi luopua mutta varmaan aika itsekästä pitääkin.
Oli hieman parempi vaihe masennuksen kanssa ja ajattelin että kissa olisi ihana asia yksinäiseen elämääni ja voisin sitä hoivata.
Silittelen ja rapsutan paljon. Annan tietenkin ruokaa kuten pitää ja pidän astiat puhtaana.
Mutta se on sosiaalinen yksilö ja todella leikkisä. En jaksa leikittää paljoa, en viedä ulos, käyn töissä ja olen kuoleman väsynyt sen jälkeen. En jaksa edes itseäni hoitaa kuten pitäisi.
No, kissa minusta pitää ja paljon on sylissäni sekä vieressäni mutta tuntuu etten vaan voi antaa sille elämää minkä se ansaitsee.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota kissalle kaveri niin saavat seurustella keskenään. Jos pystyt käymään töissä niin et voi huonossa kunnossa vielä olla, tulisi hyvin pian palautetta työnantajalta muuten. Mutta olet matklla kohti burn outia, ei ole normaalia että työ uuvuttaa noin pahasti. Millähän alalla olet?
Jos minun pitäisi valita kissan hyvinvointi tai liian raskas työ niin kisun hyvinvointi tulee ensimmäisenä, eli sairaslomien kautta kuntoutukseen/eläkkeelle/ helpompaan työhön tai osa-aikaiseksi. Missään nimessä ei kannata heti irtisanoutua koska työtön ei eläkkeelle pääse. Työelämässä olevaa yritetään paremmin auttaa, tarvittaessa maksavat koulutuksen toiselle alalle.
Ehdotat uutta kissaa masentuneelle ihmiselle. Ei mitään järkeä.
miksei, näistä on toisilleen seuraa. ei teilata ajatusta heti
Lemmikin pito maksaa, hiekkaa kantaa kotiin ja eläinlääkärikulut.
Mene heti maanantaina työterveyteen, kerro asiasi siellä kuten täällä nyt. Pyydä jokin mielialalääkitys sekä sairaslomaa. Minulla se auttoi valtavasti. Nauti kissastasi, ehkä hänet on lähetetty sinulle tarkoituksella. Valoisat päivät ovat teille vielä tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Heitä katti pihalle
Heitä ittes pihalle lautatrolli
Ota sille kissakaveri. Voivat leikkiä keskenään. Mutta vain, mikäli saat pidettyä ruoat, juomat, siisteydenf, rokotukset ym. kunnossa.
Laita viestiä johonkin vapaaehtoisryhmään yms uskoisin että löytyy joku leikittäjä esim 2-3 krt viikko ilmaiseksi tai kahvipaketin hinnalla. Tai kysy tutuilta. Auttaa paljon jos saat hoitoapua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko kissa mennä lomalle viikoksi jonkun luo? Se saisi vaihtelua ja virikkeitä (tosin montaa kissaa tuo saattaisi pikemmin stressata, joten niille huono idea). Sinä saisit samalla hetken vapaata vastuusta.
Kissa oli viikon juuri hoidossa koska en ollut kotona. Siellä oli kavereita ja paljon virikkeitä. Sain kuvia ja siellä se oli onnea täynnä kun sai sekoilla muiden kattien kanssa ja ne kissat hellivät, pesivät ja leikkivät keskenään.
Olen toista kissaa miettinyt mutta en pysty nyt satoja euroja investoimaan siihen vaikka tiedän että se olisi ratkaisu nyt tähän. Yritän saada rahaa sivuun jos vaikka muutaman kuukauden päästä sitten voisin vaikka hankkia kaverin. Ap
Sulla ei ole siis mahdollista selviytyä edes nykyisen kissasi e.lääk. kuluista. Ja niitä kyllä tulee. Aivan karseaa lukea tällaista ja sitten mietitään että TOINEN kissa on se ratkaisu 🤯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko kissa mennä lomalle viikoksi jonkun luo? Se saisi vaihtelua ja virikkeitä (tosin montaa kissaa tuo saattaisi pikemmin stressata, joten niille huono idea). Sinä saisit samalla hetken vapaata vastuusta.
Kissa oli viikon juuri hoidossa koska en ollut kotona. Siellä oli kavereita ja paljon virikkeitä. Sain kuvia ja siellä se oli onnea täynnä kun sai sekoilla muiden kattien kanssa ja ne kissat hellivät, pesivät ja leikkivät keskenään.
Olen toista kissaa miettinyt mutta en pysty nyt satoja euroja investoimaan siihen vaikka tiedän että se olisi ratkaisu nyt tähän. Yritän saada rahaa sivuun jos vaikka muutaman kuukauden päästä sitten voisin vaikka hankkia kaverin. Ap
Sulla ei ole siis mahdollista selviytyä edes nykyisen kissasi e.lääk. kuluista. Ja niitä kyllä tulee.
Mistä tiedät ettei aloittajalla ole sivussa rahaa eläinlääkäriä varten? Se ettei ole juuri nyt varaa toiseen kissaan ei kerro siitä onko ensimmäisen kissan eläinlääkärikassa kunnossa.