Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen masentunut ja otin lemmikin. Tunnen huonoa omatuntoa etten pysty antamaan sille ansaitsemaansa elämää

Vierailija
24.08.2024 |

Surettaisi luopua mutta varmaan aika itsekästä pitääkin. 

Oli hieman parempi vaihe masennuksen kanssa ja ajattelin että kissa olisi ihana asia yksinäiseen elämääni ja voisin sitä hoivata. 

Silittelen ja rapsutan paljon. Annan tietenkin ruokaa kuten pitää ja pidän astiat puhtaana. 

Mutta se on sosiaalinen yksilö ja todella leikkisä. En jaksa leikittää paljoa, en viedä ulos, käyn töissä ja olen kuoleman väsynyt sen jälkeen. En jaksa edes itseäni hoitaa kuten pitäisi. 

No, kissa minusta pitää ja paljon on sylissäni sekä vieressäni mutta tuntuu etten vaan voi antaa sille elämää minkä se ansaitsee. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, pidä ruokinta ja siisteys kunnossa - perusasiat. Leikitä edes pieni hetki silloin tällöin - lyhytkin "saalistushetki" piristää kissaasi. 

Suomessa on n. 20 000 kissaa heitteillä, pidähän sinä omasi perustarpeista huolen, parhaasi mukaan. Kuulostat vastuulliselta kissanomistajalta 👍. Ehkä se on kumppaninasi seuraavat 15 vuotta, parempia  aikoja tulee teille varmasti 😘!

Mikäli kuitenkin tuntuu ettet todellakaan jaksa huolehtia kissastasi, toimi ajoissa ja ota yhteyttä esim. löytöeläintaloon. Älä ikipäivänä jätä heitteille, ethän varmasti niin tietenkään tekisikään! 

Jaksamista sinulle 👍👍

Vierailija
2/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä, pidä ruokinta ja siisteys kunnossa - perusasiat. Leikitä edes pieni hetki silloin tällöin - lyhytkin "saalistushetki" piristää kissaasi. 

Suomessa on n. 20 000 kissaa heitteillä, pidähän sinä omasi perustarpeista huolen, parhaasi mukaan. Kuulostat vastuulliselta kissanomistajalta 👍. Ehkä se on kumppaninasi seuraavat 15 vuotta, parempia  aikoja tulee teille varmasti 😘!

Mikäli kuitenkin tuntuu ettet todellakaan jaksa huolehtia kissastasi, toimi ajoissa ja ota yhteyttä esim. löytöeläintaloon. Älä ikipäivänä jätä heitteille, ethän varmasti niin tietenkään tekisikään! 

Jaksamista sinulle 👍👍

Niin, kiitos. Yöllä heräsin taas ja mietin jos joudun siitä luopumaan, kyyneleet tuli silmiin vaikka harvemmin jaksan itkeä. Se on nyt paras kaverini. 

Ehkä joudun ottamaan töistä sairaslomaa jos tämä pahenee ja sitten olen ainakin kotona ja toivottavasti hiljalleen tämä taas hellittää otteestaan ja olisi energiaa elämään. Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kissalle kaveri niin saavat seurustella keskenään. Jos pystyt käymään töissä niin et voi huonossa kunnossa vielä olla, tulisi hyvin pian palautetta työnantajalta muuten. Mutta olet matklla kohti burn outia, ei ole normaalia että työ uuvuttaa noin pahasti. Millähän alalla olet?

Jos minun pitäisi valita kissan hyvinvointi tai liian raskas työ niin kisun hyvinvointi tulee ensimmäisenä, eli sairaslomien kautta kuntoutukseen/eläkkeelle/ helpompaan työhön tai osa-aikaiseksi. Missään nimessä ei kannata heti irtisanoutua koska työtön ei eläkkeelle pääse. Työelämässä olevaa yritetään paremmin auttaa, tarvittaessa maksavat koulutuksen toiselle alalle.

Vierailija
4/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä jäädä sairaslomalle, älä sano itseäsi irti. Sanot tiukasti (kerää kaikki voimasi tähän) lääkärille, ettet yksinkertaisesti vaan jaksa käydä nyt töissä. Vaikutat todella uupuneelta. Sitten lepäilet kissasi kanssa kotona, välillä nukutte, leikitte hiukan, käytte aluksi pieniä hetkiä ulkona, myöhemmin ehkä pidempiäkin. Huolehdit hyvin molempien ruokailusta ja hygieniasta niinkuin olet varmasti tehnyt tähänkin asti. Ja tietysti mietit tarvitsetko esim. lääkinnällistä apua. Ennen pitkään voimasi lisääntyvät ja pystyt rauhallisesti miettimään mikä on paras ratkaisu kissasi kanssa. Hyvää loppukesää ja syksyä!

Vierailija
5/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kissalle kaveri niin saavat seurustella keskenään. Jos pystyt käymään töissä niin et voi huonossa kunnossa vielä olla, tulisi hyvin pian palautetta työnantajalta muuten. Mutta olet matklla kohti burn outia, ei ole normaalia että työ uuvuttaa noin pahasti. Millähän alalla olet?

Jos minun pitäisi valita kissan hyvinvointi tai liian raskas työ niin kisun hyvinvointi tulee ensimmäisenä, eli sairaslomien kautta kuntoutukseen/eläkkeelle/ helpompaan työhön tai osa-aikaiseksi. Missään nimessä ei kannata heti irtisanoutua koska työtön ei eläkkeelle pääse. Työelämässä olevaa yritetään paremmin auttaa, tarvittaessa maksavat koulutuksen toiselle alalle.

Ehdotat uutta kissaa masentuneelle ihmiselle. Ei mitään järkeä.

Vierailija
6/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitat eläimeen tunteita joita sillä itsellä ei ole.

Se on vain kissa.

Opettele jämäkkyyttä.

Vierailija
7/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa hyvä neuvo. Jos kissa on yksin kotona ja itse työssä, harmittaa että on niin paljon yksin. Jos on toinen kissa, niistä on seuraa toisilleen. Ja kaksi kissaa ei ole paljon kalliimpaa eivätkä vie paljon enemmän tilaa jne.

Vierailija
8/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksamista sinulle 👍👍

Nyt oli hieno teksti kertakaikkiaan. Teit tekstin mun puolesta hänelle. Olet hieno tyyppi,kiitos. Ja kivaa sysksyä sulle.

Vierailija
9/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksei, näistä on toisilleen seuraa. ei teilata ajatusta heti

Vierailija
10/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitat eläimeen tunteita joita sillä itsellä ei ole.

Se on vain kissa.

Opettele jämäkkyyttä.

Sinä et ilmeisesti ymmärrä kissoista ja niiden tarpeista mitään, toivottavasti et itse hanki lemmikkiä. 

Vierailija
11/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut paljon ja sain aivoinfarktin 5 v sitten. Välillä on tuntunut ylivoimaiselta hoitaa kissoja mutta kun on pakko ja on pakko nousta sängystä ylös. Nyt tilanteeni on parempi ja noita karvakasoja kattoessa kiitän joka päivä että ne on mun elämäni pelastajat. Jos suinkin jaksat  niin hoida kissa ja tulet vielä huomaamaan kuinka tärkeä se on tuossa elämän vaiheessa. Kuulostat hyvältä ihmiseltä joka kantaa vastuun. Toivotan sinulle parempia päiviä ja valoa tulevaan.

Vierailija
12/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa siltä, että pystyt kuitenkin hyvin huolehtimaan kissan perustarpeista ja antamaan sille hellyyttä. Juuri nyt on sinulla on vaikeampi kausi, mutta se ei kestä loputtomiin.  Syyllisyyden ja riittämättömyyden tunteet kuulostavat myös masennusoireelta, ja tosiasiassa kissasi voi olla aivan tyytyväinen elämäänsä. Yritä jaksaa käydä lääkärissä, tarvitset todennäköisesti sairauslomaa ja lepoa, ja mahdollisesti masennuksen hoitoa pitäisi rukata, jotta olosi lähtisi paranemaan. 

Vierailija
13/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kissa kaveriksi, saat itsekin hyvät naurut katsoessasi leikkipainia ja muita toilailuja.

Vierailija
14/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas niin sekopäistä touhua.

Vierailija
15/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saa ruokaa päivittäin ja vaihdat hiekat niin että asunto ei haise se on jo hyvä. Ulos ei ole pakko mennä. Läheisyys on sellainen mitä voi antaa kun ei jaksa leikkiä

Kissa osaa hakeutua itse syliin. Osta patterileluja, joku laservalo on kans helppo lelu.

Masennus voi olla kausittainen, eli välillä on enemmän energiaa ja välillä ei pysty oikein mitään ylimääräistä. Sitten jos ollaan siinä pisteessä että eläimen ruokkiminen on jo ongelma pitää kyllä viimeistään eläimestä luopua.

Vierailija
16/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös olemassa kaikenlaisia aktivointileluja joilla kissa voi leikkiä itse jos sillä riittää energiaa sellaiseen. Niitä voi tarjota lisäksi vaikka eivät tietysti korvaa omistajan kanssa puuhaamista. Kannattaa tietysti tarkistaa että ovat hyvin tehtyjä ja turvallisia, eli ei kannata tilata mistään Temusta tms, osa kissanleluista on aika luokatonta kuraa jotka hajoavat helposti ja joita ei uskalla jättää valvomatta kissalle. 

Vierailija
17/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma sille kumppani, mielellään eri sukupuolta niin varmasti ovat molemmat tyytyväisiä.

Vierailija
18/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, masennus saa aikaan noita tunteita. Tiedän, koska olen itsekin masentunut, enkä jaksa hoitaa lemmikkiä ideaalilla tavalla. Hoidan objektiivisesti katsottuna kuitenkin "riittävän hyvin" ja montaa hoidetaan huonommin. Ja kun paranen, toivottavasti, eläin saa taas monipuolisemmin virikkeitä.

Mene läääkärille puhumaan jaksamisongelmastasi. Ihan tosissasi tekemään hätähuuuto. Viisas lääkäri haluaa ennaltaehkäistä sairastumasta pahemmin.

Halaus sinulle ja kissallesi <3

Vierailija
19/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kissa mennä lomalle viikoksi jonkun luo? Se saisi vaihtelua ja virikkeitä (tosin montaa kissaa tuo saattaisi pikemmin stressata, joten niille huono idea). Sinä saisit samalla hetken vapaata vastuusta.

Vierailija
20/29 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Ap asut? Jos Tampere tai lähiseutu niin voisin auttaa ja käydä leikittämässä. Olen osa-aikatöissä ja vapaa-aikaa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän