Tanssikurssilla otettiin videota someen ja nyt mieheni ei enää lähde mukaan!
Kävimme tanssikurssilla ja yllätyimme, että vetäjät kuvasivat meitä aloittelijoita ja laittoivat videon nettiin. Muutenkin jännitti lähteä kursseille ja nyt hävettää, koska "kompurointimme" on kaiken kansan nähtävillä. Miehelleni oli kuittailtu töissä, että "kanki kaikkonen". Harmittaa, kun olin saanut hänet viimein houkuteltua kursseille ja nyt näin. Ei lähde toista kertaa. Huomasin, että tuo kurssin vetäjä laittaa joka tunnista videoita. Onko se normaalia? Olisi mukavampaa ottaa niitä tanssin ensiaskeleita ihan omassa rauhassa, eikä koko kansan töllöteltävänä.
Kommentit (59)
Meidän kansalaisopiston jumppatunnilla vetäjä halusi kuvata meitä, kysyi sentään lupaa. Kieltäydyin. Kuvasi sitten niitä, jotka eivät sanoneet mitään. Muutenkin kannattaa avata suu itse tilanteessa, ennen kuin kuvat ja videot ovat netissä. Maksulliset kurssit eivät ole julkisia paikkoja, eli lupa pitää kysyä.
Toivoisin, että ihmiset uskaltaisivat rohkeammin puuttua epätoivottuun kuvaamiseen. Nolohan on se, joka luvatta kuvaa, ei se joka siitä sanoo.
No miksi ette sanoneet heti, kun siellä joku alkoi kuvaamaan, että teitä ei saa kuvata?
Miksi annoitte luvan kuvata? Olin yhdellä alkeiskurssilla ja sanoin heti ettei minua saa kuvata. Eikä sitten kuvattu.
Vierailija kirjoitti:
No ei se niin vakavaa ole. Minä olin aikanaan Äke Blomqvistin tanssikurssilla kun ennakolta ilmoittamattaTV-kamerat tulivat kuvaamaan ohjelmaa Ranskan TV:hen. Eipä se hirveesti haitannut tai jännittänyt vaikka aloittelijoita oltiinkin.
Joo, minäkin oli sen Porvoon Äken tanssikurssilla ja televisioon tosiaan päädyttiin.
En minäkään menisi. Ratkaisu: Kiellätte kuvaamisen tai vaihdatte tanssikouluun, jossa ei kuvata.
Minkä ihmeen takia ette kieltäneet kuvaamista?
Tämä on käsittämätöntä että nykyään pitää kuvata joka helvetin paikassa ja tuutata someen. Voisi edes kysyä onko se ok asianosaisille.
Ette saaneet sitten suuta auki siellä kurssilla, että kamerat pois teidän kohdalla?
Vaikuttanut omaankin harrastuneisuuteeni. Useissa paikoissa nykyään otetaan kuvia ja kuvaillaan sinne sun tänne. Itselläni ei ole mitään some-tilejäkään enkä todellakaan halua itseäni mihinkään kuviin tai videoihin.
Jatkuva kuvaaminen on kyllä oikea vitsaus. Ei saa enää olla rauhassa missään tapahtumissa ja tilaisuuksissa, kun pitää väistellä kameroita kuin mikäkin julkkis.
Ja mitä hittoa kukaan niillä kuvilla tekee? Kymmeniä kuvia päivässä, eihän niitä kukaan jaksa.
Olipas se paska kurssi... eikä miehen mielestä taatusti v*ttuilun väärtti. Googleen arvioksi 1/5
Laita palautetta kurssin vetäjälle!
Vierailija kirjoitti:
Olette todennäköisesti hyväksyneet kurssiehdot lukematta ja siellä on mainittu kuvausehto. Muuten se pitää hyväksyttää erikseen.
Ei tuollaista lue kotisivuilla. Kurssi on aina kertalipulla, saa mennä milloin itselle sopii.
ap
Pitäisi kysyä etukäteen lupaa, että saako kuvata ja jakaa someen. Ihan sama, mitä laki sanoo, ihan peruskäytöstapoja tuollainen.
Kerro ihmeessä vetäjälle ihan suoraan mitä on tapahtunut, että menettävät asiakkaita noin.
Ahaa, kaverini oli varmaan samalla kurssilla ja oli närkästynyt samasta asiasta. Oli nähnyt kuvauksen, mutta luullut, että kuvasi vetäjiä. Oli ollut paljon väkeä ja oli itsekin miettinyt, että pitäisi kieltää, muttei ollut kehdannut, kun kukaan muukaan ei lähtenyt paikaltaan erikseen sanomaan saati huudellut mitään. Sama reaktio oli hänellä, ei aikonut mennä toista kertaa, vaikka muuten oli tykännyt kurssista.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella paikalla saa kuvata, löysin tiedon.
-Mutta onko se julkinen, jos sisäänpääsystä pitää maksaa?Oletteko törmänneet vastaavaan?
Siis että jossain tanssikurssilla tai jumppatunnilla kuvataan somevideoita?ap
Maksullinen koulutus tanssisalissa ei ole julkisella paikalla tapahtuva tilaisuus. Pyydä yritykseltä korvausta esiintymisestäsi esim. 80 e/h
Ei saa julkaista kuvamateriaalia ilman lupaa! Meillä kansalaisopistossa kerätään kirjallinen lupa jokaiselta. Kaikki eivät halua kuviin mm. ammattinsa tms. vuoksi. Kun jotain julkaistaan nettiin, sitä ei saa ikinä pois. Mitään tunnistettavia kuvia tosiaankaan ei saa julkaista. Tanssitunti ei ole julkinen paikka.
Onkohan tällainen asiakkaiden kuvaaminen yleistäkin?
Vierailija kirjoitti:
No ei se niin vakavaa ole. Minä olin aikanaan Äke Blomqvistin tanssikurssilla kun ennakolta ilmoittamattaTV-kamerat tulivat kuvaamaan ohjelmaa Ranskan TV:hen. Eipä se hirveesti haitannut tai jännittänyt vaikka aloittelijoita oltiinkin.
Kuinka moni sinut tunnisti siellä Ranskassa?😅
Kaikki eivät olekaan tuollaisia juntteja niin kuin sinä.