Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan olla hyvä ihminen

Vierailija
24.08.2024 |

Ihmisenä oleminen on vaikeata. Pyrin aina huomioimaan toiset ihmiset ja käyttäytymään hyvin, mukaan ottavasti ja kohteliaasti toisia kohtaan. Viime aikoina on ollut tilanteita, jolloin en ole pystynyt käyttäytymään kuten haluaisin, eikä minua kohtaan ole käyttäydytty kuten esim. työelämässä kuuluisi käyttäytyä.

Reagoin aina vastapuoleen ja olen niin heikko, että en pysty ohittamaan huonoa tai välinpitämätöntä käytöstä toisilta ihmisiltä, vaan vastaan samalla tavalla heille, kuten koen heidän vastanneen minulle tahi toisille ihmisille. Kierre on valmis. He tietysti tulkitsevat asiat omalla tavallaan. Tämä aiheuttaa sen, että lukittaudun kaikelta ja voin huonosti. 

Ongelma on varmasti monisyinen ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Olen väsynyt ja turhautunut omiin tunteisiini, joiden vuoksi tunnen olevani välillä kasa p*tä. Ihmisten pitäisi puhua ja kunnioittaa toisia , eikä vain olettaa ja ajatella; 'etten ainakaan tuolle puhu mitään'.

Onko se oikeasti joillekin ihmisille niin vaikeaa ottaa toiset ihmiset huomioon? Työelämäkin varmasti sujuisi kaikilla paremmin, kun vain huomioisi muidenkin tunteet, eikä pyörisi siinä omassa kuplassaan. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme siirtyneet maailmaan, jossa omasta tunteesta on tullut ilmoitusasia, jolla voi ilmoittaa faktan. 

Jos minusta tuntuu siltä, että kaikki työkaverini suunnittelevat myrkyttämistäni? Testaatko sinä minun ruokani? 

Vierailija
2/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla hyvä ihminen, mutta lannistaa muiden käyttäytyminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on kuitenkin se, että hyvä ihminen kokee tekevänsä hyvin. Se tarkoittaa siis sitä, ettei hän missään vaiheessa tule tunnontuskiin. Pahaa tekevä sentään lopettaa ehkä jossain vaiheessa, koska hän kuitenkin tietää tekevänsä väärin.

Vierailija
4/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän olla hyvä ihminen, mutta lannistaa muiden käyttäytyminen.

Mulla on töissä putkinäkö, katson sitä työputkea ja jätän ihmissuhde draamat muille. 

Vierailija
5/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kupla valitaan, sinun? Muiden pitää käyttäytyä tismalleen oikein niin kuin sinä haluat? 

Vierailija
6/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen kupla valitaan, sinun? Muiden pitää käyttäytyä tismalleen oikein niin kuin sinä haluat? 

Ja mutkat suoriksi. Tuliko hyvä mieli?

Vierailija
7/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ehdi. Kaikilla on kiire tai oma homma mielessä. Osa etsii lepoa työstä ja on ajatuksissaan välillä. Heitä uuvuttaisi koko ajan huomioida kaikki kymmenet ihmiset ja ellei siihen ole aikarajaa. Jos joku on kauhean välinpitämätön, jollakin toisella on sulle aikaa ja jos tietää sut paremmin. Osa taas ei halua että heissä roikkuu liikaa porukkaa, koska usein ihmisiin pitää sitoutuakin sitten jos on ystävällinen jollain tavalla tai osa on arvaamattomia käytökseltä ovat varuillaan tai tuomitsevia ihmisiä (vai tuomitsevatko he muut), jos on helposti uupuva ja voimat menee. -Jos piipahdat kauppakeskuksessa tai muualla, joku saattaa puhuakin tai soittaa tutulle. Myös kokoontumisia on. Ehkä ympäristö / ilmasto on kolkko jos ei kestä sitä tai joku on tyly. -Ehkä näitä ei kannata miettiä liikaa tai tuijotella muiden ilmeitä. Jospa löytyy vapaalla mukavia? Tai kivempi ympäristö jostain. Ihmiset hyvin erilaisia, osa etsii matchia.

Vierailija
8/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko työ tehtyä? Tuliko palkka tilille? Kuoliko kukaan?

Vierailija
9/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko työ tehtyä? Tuliko palkka tilille? Kuoliko kukaan?

Olet oikeassa. Itseäni vain harmittaa kun olen huonolla fiiliksellä siitä, että joidenkin ihmisten kanssa ei vain toimi.

10/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on kuitenkin se, että hyvä ihminen kokee tekevänsä hyvin. Se tarkoittaa siis sitä, ettei hän missään vaiheessa tule tunnontuskiin. Pahaa tekevä sentään lopettaa ehkä jossain vaiheessa, koska hän kuitenkin tietää tekevänsä väärin.

Niinpä.

Off-topic kommenttina... Kristinuskossa tämä on tärkeä huomio. Sellainenkin ihminen, joka yleisesti ottaen elää hyveellisempää elämää kuin useimmat muut, on kuitenkin syntinen. Vaarana on, että jos hän aina vain vertaa itseään niihin useimpiin muihin, hän saattaa elää koko elämänsä ilman, että koskaan tulee synnintuntoon. Sitä paitsi vertaileva ja itsensä korottava asenne, joka tuossa on riskinä, on itsessään syntiä.

Syntisyytensä tunnustaminen on keskeinen asia siinä, että ottaa Jeesuksen vastaan Pelastajanaan. Näin ollen lopputulos saattaa olla, että Taivaaseen pääseekin se räikeämmin pahaa tehnyt ihminen, joka on tullut synnintuntoon ja Jeesuksen luo, ja se "hyvä" ihminen joutuu kadotukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme