Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Etelä-Pohjanmaa hyvä paikka kasvattaa lapsia?

Vierailija
24.08.2024 |

Miehellä olisi töitä siellä pienemmältä paikkakunnalta. Lapsia on pojat 7 ja 13v ja muutettaisiin Helsingistä.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On parhaimpia mahdollisia paikkoja. Perheystävälliset kunnat palveluita ja paikkoja myöten. Joku puhui koulukiusaajista, mutta jo tilastojenkin valossa koulut ovat paljon turvallisempia kuin esim. Helsingistä. Samoja Suomen sääntöjä pohjalaisissakin kouluissa noudatetaan kuin muualla. Ei kuitenkaan ole esimerkiksi päihteitä siinä määrin kuin isoissa kaupungeissa etelässä eikä väkivaltaa. Perinteistä pikkupoikien nallepainia ei lasketa väkivallaksi, ja toisaalta painiahan voi harrastaa seurassa.

Opettajilla on enemmän auktoriteettia. Mahtaako johtua, että täällä puolustetaan enemmän kyläkouluja? Siis 40-70 oppilasta.

Vierailija
42/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon monesti miettiny jotta minkä helvtin takia piti täältä ostaa talo (ilmajoen pikkukunta). Ihmiset ovat niin itteänsä täynnä, jos oot muualta tullut niin sua pidetään kummajaisena "virran kuljettamana". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kantasuomalaisia se on tärkeä asia .ja joulujuhlia koulussa vietetään 

Vierailija
44/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon monesti miettiny jotta minkä helvtin takia piti täältä ostaa talo (ilmajoen pikkukunta). Ihmiset ovat niin itteänsä täynnä, jos oot muualta tullut niin sua pidetään kummajaisena "virran kuljettamana". 

Kaikki eivät toki tänne sopeudu, mutta sopeudutko mihinkään.

Vierailija
45/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enoo muualla asunukkaa

Vierailija
46/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko että täällä viihtyy, jos ei ole mitään siteitä alueeseen ennestään. Me syntyperäiset täällä tykätään olla kun tänne on moni kaverikin jäänyt ja perustanut perheen. Ja tukiverkot lähellä. Keskenämme meillä on hyvä meininki, mutta eihän täällä varsinaisesti mitään nähtävää/elämyksiä ole vieraille ihmisille. Mutta riippuu mistä tykkäätte. Turvallista ja rauhallista kyllä on. 

Vierailija
47/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on kantasuomalaisia se on tärkeä asia .ja joulujuhlia koulussa vietetään 

Lapsen päiväkotiryhmässä on jo puolet tummia. Seinäjoella. Toivottavasti eivät pienempiin kuntiin kuitenkaan leviä. 

Vierailija
48/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat, että niistä kasvaa juntteja, niin sinne vaan. Itse kasvanut E-P:llä ja koin siellä noin 10 vuotiaasta eteenpäin aika paljon ahdistelua aikuisten miesten taholta. Että ihan vain varoituksena.

Vierailija
49/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä mutta manneja pitää varoa 

Vierailija
50/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kuin maisema. Tasaisia ja vähän tylsiä.

Etelä-Pohjalaisena voin allekirjoittaa ylläolevan. Ei täällä tunteet leisku.

Eikö? 

Vierailija
51/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme kaipaa HELLsinkiläisiä tänne.

Helsinkiläiset ovat AINA tervetulleita Etelä-Pohjanmaalle

Vierailija
52/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat, että niistä kasvaa juntteja, niin sinne vaan. Itse kasvanut E-P:llä ja koin siellä noin 10 vuotiaasta eteenpäin aika paljon ahdistelua aikuisten miesten taholta. Että ihan vain varoituksena.

Sama kokemus. Pelastauduin Helsinkiin, nyt onnellisena täällä ja puolet vuodesta Berliinissä!

Vierailija
53/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enoo muualla asunukkaa

Säälittävää. Et siis ole päässyt elämässä eteenpäin.

Vierailija
54/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki ainakin hyvä paikka lapsiperheille. Löytyy tekemistä ja harrastuksia mutta silti rauhallinen. En ikimaailmassa kasvattaisi lapsiani Helsingissä, siellä tuli asuttua opiskeluaikana.

Vierailija
55/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä muuttaisi etelä-Pohjanmaalle. Siellä ihmiset on kyllä tosi takapajuisia ja kaikki uusi pelottaa on ihmeellistä. Lisäksi trossaavat ihan jumalattomasti, aina pitää olla vähän parempi kuin naapuri tai muuten vaan helevetin hyvä. Omakehu haisee.

Vierailija
56/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan huonoimpia. Terveellistä ja yritteliästä elämäntapaa huokuva alue, aika uskonnollista väkeä siinä samassa. 

Vierailija
57/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13-vuotias ei ainakaan tule ilahtumaan muutosta. En itse ole E-P:lta mutta mies on, ja kokemusta on eri pikkupaikkakunnista. Kaltaiselleni luontoihmiselle E-P ei tarjonnut kummoisia elämyksiä. Ihmiset kovia leuhkimaan ja ovat töksäytteleviä. Osa ihan ystävällisiäkin. 

Mitä lapsiin tulee niin luulen että E-P:lla on isompi riski tulla kiusatuksi kuin Helsingissä. Pikkupaikkakuntien lapset tuntevat kaikki toisensa jo valmiiksi, niin voi olla vaikea mennä uutena. 

Kasvoin itse lapsena pikkupaikkakunnalla, jossa oli silloin vähän toista kymmentä alakoulua ympäri kuntaa, monien kymmenien kilometrien alueella. Oman alakoulun oppilaat tunnettiin hyvin, muttei kovinkaan paljon toisten alakoulujen oppilaita. Mitä nyt jotkut tunsivat yhteisten harrastusten tai vanhempiensa kautta. Yläkoulussa tunnettiin sitten enemmän kaikkia, kun paikkakunnalla oli vain se yksi yläkoulu, johon tultiin sieltä kaukaa sivukyliltäkin.

Vierailija
58/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On erittäin hyvä paikka. Siellä lapsilla on mahdollisuudet kasvaa vielä terveiden perinteisten arvojen mukaisesti, eikä nykypäivän wokemädätysarvoihin.

ARVASIN että joku vastaa näin!! Eikä tarvinnut kauaa odottaa! Woke ei ole märätystä vaan tasa-arvoa. Kyllä ahdistaa täälläpäin itse asuvanakin joku Priden häiriköinti ja muu ja Atrian lihatuotannon ihailu.

Vierailija
59/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella takapaujuista aluetta esim. Ilmajoki, Jalasjärvi/Luopajärvi, Kurikka, Alajärvi, ja varsinkin Lapua ja Kauhava. Vältä hinnalla millä hyvänsä! Taikauskoisia hihhuleita, kateellisia, manneja, väkivaltaa, kyräilyä, kateutta, sukurutsaa - you name it!

t. kokemusta on, nykyisin Espoossa. Täällä on parhaat edellytykset moneen, erityisesti Tapiola-Westend-akselilla. 

Vierailija
60/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13-vuotias ei ainakaan tule ilahtumaan muutosta. En itse ole E-P:lta mutta mies on, ja kokemusta on eri pikkupaikkakunnista. Kaltaiselleni luontoihmiselle E-P ei tarjonnut kummoisia elämyksiä. Ihmiset kovia leuhkimaan ja ovat töksäytteleviä. Osa ihan ystävällisiäkin. 

Mitä lapsiin tulee niin luulen että E-P:lla on isompi riski tulla kiusatuksi kuin Helsingissä. Pikkupaikkakuntien lapset tuntevat kaikki toisensa jo valmiiksi, niin voi olla vaikea mennä uutena. 

No, täällä ei ryöstetä kenkiä jalasta tai vaatteita päältä. Olen kolmannen polven eteläpohjalainen ja kyllä meidän kylälle on uudet täyspäiset ihmiset todella tervetulleita, sillähän maaseutu pysyy voimissaan. 

Ja joku puhui raamattuvyöhykkeestä - sellaista ei Etelä-Pohjanmaalla ole. Pohjanmaalle ja Pohjois-Pohjanmaalle sijoittuu nämä. Rannikko on sitten ruotsinkielistä aluetta, eli jos ei ruotsi taivu, sinne ei kannata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme