Onko Etelä-Pohjanmaa hyvä paikka kasvattaa lapsia?
Miehellä olisi töitä siellä pienemmältä paikkakunnalta. Lapsia on pojat 7 ja 13v ja muutettaisiin Helsingistä.
Kommentit (73)
Tervemenoa junttien umpimielisten tosikkojen ja itseään muita parempana pitävien ja sen myös muille kertovien seudulle. Ja se murre, argh!
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa junttien umpimielisten tosikkojen ja itseään muita parempana pitävien ja sen myös muille kertovien seudulle. Ja se murre, argh!
Kuka haluaa olla helsinkiläisten kanssa missään tekemisissä? Se se vasta järkyttävää porukkaa on.
Mies Lapualta ja pyysi meitä muuttamaan sinne (4 lasta iät 4-12v). Niin paljon olen siellä aikaa viettänyt että ei kiitos. Ulkopaikkakuntalaisena olet aina sitä, erkkalapset ei ole tervetulleita kiusaajaa löytyy sekä oppilaista että opettajista. Ihan sekopäistä porukkaa osa ja umpimielistä miehisen kyvyn näyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No parempi se on kuin pk-seutu!!
Ei oo. Pk-seudullakin pääsee luontoon alta aikayksikön Suomi on sellainen yks iso metsäpelto. Jopa Helsinki.
Pk-seutu on täysin pilalla. Alue on pahoin ählämisöitynyt viime aikoina, eikä niissä siellä asuvissa suomalaisissakaan varsinaisesti kehumista ole.
Ei kannata. Miten lapset muuten oppivat kansainvälisiksi, monikulttuuria arvostaviksi liberaaleiksi? Pk-seudulla lapset sentään saavat aimo annoksen kulttuurivaihtoa muumuiden, mehmettien ja messereiden parissa.
Kannattaa osata ruotsia jos lakeuksille uskaltautuu. Pari viikkoa sitten olin Power Truck Showssa katsomassa tractor pullingia, kun joku jurrinen tuli jotain höpöttämään ruotsiksi. Enhän mie sitä pohjoiskarjalaisena ymmärtänyt, kun susirajalla kukaan ei puhu ruotsia ja sen myötä kouluruotsi unohtuu tyystin. No se rupes sit suomeksi vaahtoamaan mulle, kun se selvästi luuli että olisin osannut mutten vain halunnut puhua ruotsia. Katsoin parhaaksi livahtaa takavasemmalle heti kun se kääntyi radalle päin katsomaan, ennenkuin tilanne eskaloituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kuin maisema. Tasaisia ja vähän tylsiä.
Etelä-Pohjalaisena voin allekirjoittaa ylläolevan. Ei täällä tunteet leisku.
Narsismi. Vaikea narsismi. Viha ja katkeruus.
KIUSAAMINEN!
Sieltä löytyy ihmisiltä ylisukupolvisia traumoja ja puhumattomuuden kulttuuri.
Ei. Kammottavia umpiperäsuolikuntia joissa jylläävät ennakkoluuloisuus, suvaitsemattomuus, ilkeys ja kateus. Lapset kiduttavat eläimiä js tappavat toisiaan ja kasvavat kaikin puolin kieroon. Älä mene lähellekään Etelä-Pohjanmaata jos haluat, että lapsistasi kasvaa tasapainoisia ja terveitä aikuisia.
Etelä-Pohjanmaa on tunnetusti seksuaalimyönteistä aluetta, jossa ne perusasiat opetellaan perhepiirissä.
Riippuu niin siitä mihin olette menossa ja minkälaiset arvot teillä. Me muutimme ulkomailta suuremmasta kaupungista E-Pohjanmaalla ja olen ollut hyvin tyytyväinen. Luonto iso osa elämää ja on turvallista. Toki myös vähän tylsää välillä ja kyllä täältä junttejakin löytyy.
Paljon koulukiusaamista esiintyy, hyvin raakaakin. En muuttaisi jos olisi lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kammottavia umpiperäsuolikuntia joissa jylläävät ennakkoluuloisuus, suvaitsemattomuus, ilkeys ja kateus. Lapset kiduttavat eläimiä js tappavat toisiaan ja kasvavat kaikin puolin kieroon. Älä mene lähellekään Etelä-Pohjanmaata jos haluat, että lapsistasi kasvaa tasapainoisia ja terveitä aikuisia.
Yhdyn mielipiteesi. Etelä-Pohjanmaalta tulee ainoastaan kieroon kasvaneita ihmisiä, jotka eivät ole ymmärtäneet suomalaisen yhteiskunnan muutosta. Tarvitaan lisää DEI-konsulentteja.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa osata ruotsia jos lakeuksille uskaltautuu. Pari viikkoa sitten olin Power Truck Showssa katsomassa tractor pullingia, kun joku jurrinen tuli jotain höpöttämään ruotsiksi. Enhän mie sitä pohjoiskarjalaisena ymmärtänyt, kun susirajalla kukaan ei puhu ruotsia ja sen myötä kouluruotsi unohtuu tyystin. No se rupes sit suomeksi vaahtoamaan mulle, kun se selvästi luuli että olisin osannut mutten vain halunnut puhua ruotsia. Katsoin parhaaksi livahtaa takavasemmalle heti kun se kääntyi radalle päin katsomaan, ennenkuin tilanne eskaloituu.
Etelä-Pohjanmaalla ei kukaan puhu ruotsia, sinulla menee maakunnat sekaisin. Rannikolla olevan Pohjanmaan maakunnan kieli on ruotsi. Jostain oudosta syystä Laihia käsittääkseni luetaan Pohjanmaahan ja se taitaa olla ainoa suomenkielinen alueen kunta. Power truck järjestetään Kauhavalla joka on eteläpohjalaisista junttiloista pahimpia (Lapua ja Alajärvi kirkkaat ykköset) ja siellä on joku maxmolainen eksynyt paikalle ja olet törmännyt häneen.
Muutin itse alueella nuorena aikuisena jo monia vuosia sitten. Huomasin vaan sen, että heti alettiin puhumaan pahaa. Naapureista alkaen. Sattumalta menin pihalle myöhään ja kuulin ikäviä juttuja. He eivät siis minua nähneet. Ja jos muuttaa "uskovaisten" alueelle niin saa tottua siihen, että usein on joku lapsi pihassasi. Itse olen kokenut yleisesti paljon ikävyyttä täällä. On pilkattu ja huudeltu kaikkea. Olen itse ihan tavallinen ihminen. En eroa esim ulkonäöllisesti. Tiedän sen, että moni esim vähemmistöön kuuluva on saanut kokea täällä paljon kaikkea ikävää. Näin en tiedä sitten olisiko elämä ollut sen parempaa täällä nuoruudessani. Olin kiusattu jo nuoruuden paikkakunnalla. Näin ihmisten käytös on ollut melko samanlaista täälläkin.
On parhaimpia mahdollisia paikkoja. Perheystävälliset kunnat palveluita ja paikkoja myöten. Joku puhui koulukiusaajista, mutta jo tilastojenkin valossa koulut ovat paljon turvallisempia kuin esim. Helsingistä. Samoja Suomen sääntöjä pohjalaisissakin kouluissa noudatetaan kuin muualla. Ei kuitenkaan ole esimerkiksi päihteitä siinä määrin kuin isoissa kaupungeissa etelässä eikä väkivaltaa. Perinteistä pikkupoikien nallepainia ei lasketa väkivallaksi, ja toisaalta painiahan voi harrastaa seurassa.
Riippuu siitä, haluaako lapsistaan juntteja.
Lasten Itseluottamus kasvaa varmasti .
Ilmainen päivähoito. Alhaisin veroprosentti. Vähiten työttömiä ym. Viiden täällä ja meillä on molemmilla hyvät työpaikat .Kaikki palvelut pelaa ,harrastukset . Urheilu...tykkään eteläpohjanmaasta asua .
Etelä-Pohjalaisena voin allekirjoittaa ylläolevan. Ei täällä tunteet leisku.