Millainen takki teillä on elo-syyskuulle?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Elokuussa mitään takkeja pidetä, samat säät kuin heinäkuussa.
Tuo yksi hullu edellä totesi pitäneensä toppaliiviä eilen. Ei ilm. asu Suomessa, joka paikassa vähintään 20 astetta lämmintä ja monessa paikassa vielä helvetin kosteaa ja hiostavaa säätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä vielä elokuussa takkia käytä, sehän on kesäkuukausi😃 syyskuussa ehkä loppupuolella jos on kylmää ja sateista mutta jos aurinko paistaa lämpimästi niin en mä takkia käytä silloinkaan. Pukeudun sään mukaan, en kalenterin.
Heh, kuitenkin perustelit vastaustasti vuodenajalla "on kesäkuukausi".
Hehheh vaan itsellesi. Ja järvi on ihan rannassa jne.
Elo-syyskuu on vielä niin lämmin, että takissa paistuu. T-paita on riittävä, jos sataa niin sitten kuoritakki päälle. Monesti silloinkin paistuu, koska on vielä niin lämmin. Yhden pitkän kevyttoppiksen olen jo bongannut aamuisin ja näytti aika järkyltä melkein +20 asteessa. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuussa mitään takkeja pidetä, samat säät kuin heinäkuussa.
Tuo yksi hullu edellä totesi pitäneensä toppaliiviä eilen. Ei ilm. asu Suomessa, joka paikassa vähintään 20 astetta lämmintä ja monessa paikassa vielä helvetin kosteaa ja hiostavaa säätä.
Yksi kaveri on tosi laiha ja piti vähän viileämpänä kesäpäivänä toppatakkia, kun itselläni oli ohut pitkähihainen puuvillapaita. (ja mielestäni palelen helposti, ainakin mieheeni verrattuna) Jotkut kai on sitten superviluisia, mitäpä se ketään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse mitään takkia ennen talvea, jos silloinkaan. Terveisiä Espanjasta.
Kyllä kesälläkin voi ohutta neuletakkia käyttää. Yms.
Tuommoinen näsäily ei sovi sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse mitään takkia ennen talvea, jos silloinkaan. Terveisiä Espanjasta.
Kyllä kesälläkin voi ohutta neuletakkia käyttää. Yms.
Tuommoinen näsäily ei sovi sulle.
Mitä ihmeen näsäilyä tuossa oli? Selvä vastaus kysymykseen.
Keli ja käyttötarkoituksen mukaan mennään. Takkeja jää kaappeihin, kun ikää on tarpeeksi.
Rönttävaatteet rönttäyshommiin. Kauppaan kelin mukainen suhkoht siisti ja käytännöllinen. Siisti ja kelinmukainen niihin paikkoihin. Mihin tarvitaan.
Myös kulkuneuvo ratkaisee.
Pehmeä, miellyttävän joustava ja sisäpuolelta pehmeäksi raapattu shoftshell-takki on kaikkein paras. Pitää pientä vesisadettakin.
Vierailija kirjoitti:
En mä vielä elokuussa takkia käytä, sehän on kesäkuukausi😃 syyskuussa ehkä loppupuolella jos on kylmää ja sateista mutta jos aurinko paistaa lämpimästi niin en mä takkia käytä silloinkaan. Pukeudun sään mukaan, en kalenterin.
Taas näitä. En mä mitään takkia käytä edes tammikuussa, silloin on niin lämmin! T-paidalla pärjään hyvin!
Miksi sitten vastaat koko ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Neuletakki yleensä riittää ihan hyvin-
Koko syyskuun ajan? Et taida asua rannikolla.
Vierailija kirjoitti:
Kuljen vielä paitasillaan. Lokakuussa otan sitten takin jos säät on kylmät. Näin mennään huhtikuuhun.
Ei noita oikeasti näy katukuvassa. Kaikilla on takki, kun tarpeeksi viilenee.
Vierailija kirjoitti:
Huppari. Sillä menen joulukuulle asti. Leutoina talvina tammikuulle.
Ja mammat yläpeukuttavat 😆
Kuka fiksu oikeasti uskoo provoa?
Vielä ei onneksi takkia tarvitse, mutta jos ei neuletakki tai collari riitä, riipaisen ylle sadetta hiukan pitävän Tommy Hilfigerin ulkoilutakin. Tuskin tulee käyttöön vielä viikkoihin.
Nytkin vedän tuulisella rannalla mekko yllä ja luen av:ta.
Vierailija kirjoitti:
Olet nolo luuseri. Mä kuljen pelkissä bikineissä koko vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farkkutakki, trenssi, nahkatakki ja sadekeleille pidempi kuoritakki. Sienimetsään softshell- tai hybriditakki.
miksei yksi takki riitä?!
Jos yksi pitäisi noista valita niin se olisi sitten se kuori.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuletakki yleensä riittää ihan hyvin-
Koko syyskuun ajan? Et taida asua rannikolla.
Mä asun ja kyllä tuulta ja viimaa rakastavana menen neuletakilla tai collegetakilla koko syyskuun vielä. Mä nautin siitä että pohjoistuuli iskee luihin ja ytimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mammat yläpeukuttavat 😆
Kuka fiksu oikeasti uskoo provoa?
Huppareita on niin monenlaisia. On paksumpia, on myös tuulta pitäviä, on softispintaisia, jotka pitää lunta ja vettä hiukan.
Mulla on Lidlistä ostettu ohuehko softshell ja pystyn pitämään sitä vain talvikuukausina, silloinkin hiki virtaa jos on leudompi talvisää. Menen yleensä talvet välikausitakilla ja jos pakkasta yli 10, niin sitten tuuliolosuhteista riippuen kevytuntuvatakki tai villakangastakki. Multa on poistettu kilpirauhanen ja olen hikoillut sen jälkeen kuin porsas jo vuosien ajan ympäri vuoden. Joko lämmönsäätely ei toimi lainkaan tai sitten olen muuten(kin) sairas.