Onko teille helppoa ostaa siteitä ja rintaliivejä?
Olen huomannut että vaistomaisesti piilotan sidepaketit ostosten alle. Varmaan jäänyt lapsuudesta kun näin isän aina tekevän näin. Hän oli yksinhuoltaja kun olin teini. Samoin rintaliivien ostaminen on aina ollut minulle jotenkin noloa, vielä kolmekymppisenäkin. Onko tämä ihan normaalia, kokeeko muut samaa?
Kommentit (69)
Ei ole vaikeaa, joskin kun eilen lähdin Lindexin kassalta kädessäni lompakko, puhelin (kanta-asiakkuuskoodi), kaksi ostoskassia edellisistä kaupoista ja mummobeiget liivit, niin ehdin kyllä vähän liian pitkälle kauppakeskuksessa ennen kuin tajusin että roikotan niitä liivejä edelleen paljaaltaan käsissäni sen sijaan että olisin laittanut ne sinne kassiin.
Siteet on yhtä noloja kuin vessapaperi tai suihkusaippua. Eikä ole onneksi miehelle tai teinillekään mikään ongelma, 10v pikkuveljen ostoslistalle niitä ei vielä ole päätynyt. Mutta mun sidehyllyllä harrastamaan arpomiseen 10v suhtautuu samalla tavalla kuin hammastahnahyllyllä arpomiseen - tylsää hänelle.
Vaino on lähettänyt minut lukemattomat kerrat ostamaan hänelle siteitä ja tanponeita. Olen joskus kysynyt myyjältäkin apua oikean paketin löytymiseen. Ei todellakaan voisi vähempää hävettää, koska ihan normaaleja ja tarpeellisia tuotteitahan ne ovat.
Rintaliivejä ei ole koskaan ollut tarvetta ostaa, parempi kun vaimo ostaa ne itse nii saa sopivat. Siteiden ja tamponien ostaminen on ollut helppoa, kun kaupasta on aina löytynyt juuri sitä mitä vaimo tai tyttäret ovat tilanneet.
Rintsikoita en oikein viitsi mennä yksin hipelöimään, kun tuntuu että se olisi jotenkin häiritsevää naisasiakkaiden mielestä, ja toisaalta en varmaan osaisi valita sopivan kokoisia ja muuten hyvin istuvia rintsikoita vaikka muuten viitsisinkin. Voin kyllä sitten ostaa vaimolle hänen valitsemat rintsikat jos hänellä on sattunut unohtumaan lompakko toisen takin taskuun.
Transnaisena huomaa äkkiä että ei ketään kiinnosta mitä ostat tai sovitat. Jotkut ehkä vähän vilkuilevat mutta siinäpä se, ei ole vuosien aikana kukaan tullut sanomaan sanaakaan asiasta. Siksi ihmetyttää miten jotkut yhä opettavat lapsilleen "häveliäisyyttä", eli häpeää omasta kehosta ja sen luonnollisista toiminnoista. Onneksi se on vähenemään päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kassoja kiinnosta yhtään, että mitä sinä ostat. Mitä rintaliiveihin tulee, niin sinulla lienee huonosti istuvat liivit jos et kehtaa kysyä myyjien apua sovituksessa. Toivottavasti sentään kehtaat mennä esim papa-kokeeseen?
No ei liivien osto nyt niin rakettitiedettä ole, etteikö siitä selviäisi ilman apua.
Silti todella monella on liian pieni kuppi ja liian suuri ympärysmitta.
Vierailija kirjoitti:
Laitan kans piiloon muitten ostosten sekaan/alle. ja en mene kassalle jossa on mies töissä.
Mun äiti oli samanlainen ja sain hävetä kaupassa tätä piilottelua ja omituista käytöstä. Teki kuukautisista häpeää ja jopa kiukkuisena heitti sidepaketin vasten kasvojani kun ensimmäiset kuukautiseni alkoivat 12-vuotiaana. Onneksi on 3 vanhempaa sisarusta joihin tukeuduin myöhemmin. Sain myös ympäri korvia kun yöaikaan side oli falskannut ja lakanaan tuli tahra. Omalle tyttärelle en ikinä siirtänyt tätä häpeää. Siteet, tamponit, kondomit jne. ovat ihan normaaleja ja itsestään huoltapitävän ostoksia. Myös mies tuo näitä kaikkia kaupasta ilman mitään ihmettelyjä tai häpeää. Kun on vaimo ja tyttäriä niin pakkaukset ovat tulleet jo tutuiksi.
Ei enää aikuisena nolota, nuorempana kyllä nolotti siteiden ostaminen. Rintsikoiden ostaminen on muuten hankalaa, koska inhoan niiden sovittamista. Siihenkin on löytynyt apu, eli jos uusi malli osoittautuu hyväksi, käyn heti ostamassa samaa mallia sovittamatta vielä toisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhtään vaikeaa.
Ostan naiselleni mitä tarvikkeita hän sitten tarvitseekaan ja kysyn myös esmes apteekissa neuvoja naisfarmaseuteilta.
Pessaarin, voiteet, liukkarit, kuukautissuojat, intiimihoitotuotteet, mitä näitä nyt onkaan.
Hän ilahtuu ja onhan niitä hoitoaineita sitten kiva hänelle laitellakin kun hän myös kokee tulevansa huomioiduksi, hoidetuksi, välitetyksi sekä rakastetuksi.
Mene muualle provoilemaan. Kukaan nainen, jolla on toimivat jalat, ei lähetä miestä apteekkiin ostamaan "intiimihoitotuotteita".
?? Kyllä lähetti ja lähettää - miksei lähettäisi??
-sama
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä myydään kaupoissa?
Siis, jos niiden ostaminen on noloa?
Joku teinikö kyselee? Ei noissa ole mitään hävettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kassoja kiinnosta yhtään, että mitä sinä ostat. Mitä rintaliiveihin tulee, niin sinulla lienee huonosti istuvat liivit jos et kehtaa kysyä myyjien apua sovituksessa. Toivottavasti sentään kehtaat mennä esim papa-kokeeseen?
No ei liivien osto nyt niin rakettitiedettä ole, etteikö siitä selviäisi ilman apua.
Mistä niin päättelet?
Omien kokemusteni mukaan yleensä yritetään myydä liian isoa kuppia liian pienellä ympärysmitalla. Liivit puristaa kylkiä ja kuppi ei täyty kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhtään vaikeaa.
Ostan naiselleni mitä tarvikkeita hän sitten tarvitseekaan ja kysyn myös esmes apteekissa neuvoja naisfarmaseuteilta.
Pessaarin, voiteet, liukkarit, kuukautissuojat, intiimihoitotuotteet, mitä näitä nyt onkaan.
Hän ilahtuu ja onhan niitä hoitoaineita sitten kiva hänelle laitellakin kun hän myös kokee tulevansa huomioiduksi, hoidetuksi, välitetyksi sekä rakastetuksi.
Mene muualle provoilemaan. Kukaan nainen, jolla on toimivat jalat, ei lähetä miestä apteekkiin ostamaan "intiimihoitotuotteita".
Mulle mies kävi ostamassa raskaustestin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan kans piiloon muitten ostosten sekaan/alle. ja en mene kassalle jossa on mies töissä.
Mun äiti oli samanlainen ja sain hävetä kaupassa tätä piilottelua ja omituista käytöstä. Teki kuukautisista häpeää ja jopa kiukkuisena heitti sidepaketin vasten kasvojani kun ensimmäiset kuukautiseni alkoivat 12-vuotiaana. Onneksi on 3 vanhempaa sisarusta joihin tukeuduin myöhemmin. Sain myös ympäri korvia kun yöaikaan side oli falskannut ja lakanaan tuli tahra. Omalle tyttärelle en ikinä siirtänyt tätä häpeää. Siteet, tamponit, kondomit jne. ovat ihan normaaleja ja itsestään huoltapitävän ostoksia. Myös mies tuo näitä kaikkia kaupasta ilman mitään ihmettelyjä tai häpeää. Kun on vaimo ja tyttäriä niin pakkaukset ovat tulleet jo tutuiksi.
Meillä myös oli lapsuudenkodissa tuota häpeämistä. Kuukautissiteitä piti aina erikseen kuiskaamalla pyytää ostamaan, niitä ei koskaan ollut kotona valmiina, vaikka äitini tietenkin käytti niitä myös. Kaikki naiseuteen ja seksiin liittyvä oli hävettävää. Kuukautiskipujakaan ei ollut äidilläni taitoa lievittää, kipulääkkeet olivat pahasta ja vaarallisia. Repäisin sitten itseni irti noista ympyröistä, ostin siteeni ja kondomini itse, elin varsin reipasta seksielämää ja kokeilin useampia kumppaneita ja näin pääsin häpeästä eroon. Omien lasteni kanssa olen menetellyt ihan toisin, siteitä on aina vessassa valmiina, olen opastanut kipulääkkeen käytön jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tarvitse myyjää laittamaan hakasia kiinni ja rintoja kuppeihin mutta kysyn kyllä myyjän apua, jos tarvitsen vaikka toisen koon tai mallin. Helpompaa kysyä kuin taas pukeutua ja lähteä etsimään toista mallia kun ensimmäinen ei sopinutkaan.
Niin meinaat että ensimmäisellä lainatulla on käytössä vääränkokoiset liivit siksi koska ostaa ne kokeilemansa epäsopivat kun ei saa myyjältä apua?
Minulle naisena on käynyt joskus niinkin, että myyjä on katsonut rintavarsutsani ja vienyt sopivan hyllyn kohdalle. Osunut ihan nappiin ;)
Vierailija kirjoitti:
Laita kondomipaketti ja iso tuorekurkku ostoskärryyn niin se sidepaketti ei hävetä 👍
Ihan helppoa on. En häpeä ostaa siteitä, tamponeja, rintaliivejä, pskapaperia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niin päättelet?
Omien kokemusteni mukaan yleensä yritetään myydä liian isoa kuppia liian pienellä ympärysmitalla. Liivit puristaa kylkiä ja kuppi ei täyty kunnolla.
En päättele, vaan tiedän sen perusteella mitä asiasta on kerrottu mediassa. Usein toki asialla on alusvaateliikkeen pätevä myyjä, mutta oikean koon voi ilman muuta löytää myös marketista tai henkkamaukalta. Liivien kuuluu olla uutena napakat, koska ne löystyvät ajan kanssa. Kupin ei kuulu olla liian suuri, mutta sellainen että rinta mahtuu sinne kunnolla eikä pullahda kumartaessakaan ulos tai muodosta sivutissien lisäksi kohoumaa kupin reunan päälle.
Meitä tyttöjä oli maalaistalossa kasvamassa. Muistan kun isä lähti kauppaan, äiti pyysi tuomaan terveyssiteitä siis itselleen, me ei vielä tarvittu. Kun jääräpää tuli kaupasta ja äiti kyseli siteitä, isä tokaisi että joo ostin mutta ne tippu varmasti matkalle. Pihi isäni, häneltä ei varmasti maksetut ostokset matkalla tippuneet. Tai jos tippui, koko likkalauma olisi lähtenyt jonossa hakemaan :D
Ei kassat katsele mitä ostat ja nykyään jo nuoret miehetkin ovat valveutuneita. Ei meillä naisilla ole mitään hävettävää.