Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kauhuissaan lapseen menevien kulujen määrästä

Vierailija
24.08.2024 |

Miten teillä menee lasten hankinnat? Kuka ostaa mitäkin?

Meillä menee niin, että minä ostan lapsen vaatteet ja maksan harrastuksen. Olen myös kalustanut lapsen huoneen.

Mies maksaa ruuat, kodinkoneet ja säästää rahaa. 

Toki jos pyydän häntä maksamaan asian x, niin laittaa mulle rahaa tai maksaa.

Jos mies olis vastuussa lapsen hankinnoista, niin lapsi kulkisi ihan kerjäläisten näköisenä.

Taaperoaikoina hän ihmetteli vähän syyllistävään sävyyn, että miten mulla voi mennä lapseen niin paljon rahaa. Sit pyysin häntä ostamaan lapselle välikausi vaatteet. Hän meni Prismaan ja sieltä tultuaan kauhisteli, miten halvinkin haalari maksaa 60€ ja siihen kengät, hanskat ja pipo päälle.

Osti halvinta säästämismielessä ja vesi oli heti läpi vaatteista ja lapsi valitti kylmää.

Tajusi itsekin miten tärkeää järkevää ostosten suunnittelu on, eikä ymmärrä mitään materiaalien päälle.

Ja että maksaa mielellään muita kuluja ja säästää isompia yhteisiä hankintoja varten. 

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä tehty,yhdessä maksetaan kaikki. Sähköt,lainat,lapset,ruuat,vesi,vakuutukset yms yms. Jos mies haluaa kaljalle,maksaa itse. Jos mä haluan shoppailla käsilaukkuja,maksan itse.

Vierailija
2/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mten ihmeessä te naiset rakastutte tämmösiin puupäihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet lisääntynyt idiootin kanssa? Onnea lapselle, siinä on geenit "kohdallaan".

Vierailija
4/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaa lastenvaatteet uutena ja vielä täyteen hintaan? Alennusmyynnit ja kirpparit on sitä varten

Vierailija
5/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen tili, josta makseetaan yhteiset menot.

Vierailija
6/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteiset rahat. Molemmat yrittää tehdä järkeviä ostoksia. Itse hoidan enemmän lasten vaatehankitoja, koska lapsilisät tulevat minun tilille. Kaikki laskumuodossa tulevat menot lähtee yhteiseltä taloustililtä 

T. Neljän äiti 

Vierailija
7/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakut, miettikää raakuja.

Vierailija
8/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita saada mies ymmärtämään, että niistä hänen säästoistään kärsii ainoastaan lapsi niissä märissä ja kylmissä haalareissaan. Olisiko miehen syytä päivittää ajatusmalliaan ja toimintatapojaan, vai annetaanko lapsen kärsiä jatkossakin?

Vierailija
9/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex ei osallistunut juuri mitenkään lasten kuluihin ydinperheestä. Eipä eron jälkeenkään oikeastaan ole korvaa lotkauttanut. 

Vierailija
10/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa lastenvaatteet uutena ja vielä täyteen hintaan? Alennusmyynnit ja kirpparit on sitä varten

Hölmö. Eihän kirppareille tulisi myytävää jos kukaan ei ensin ostaisi käyttämättömiä vaatteita. Alennusmyynnit taas eivät noudata vuodenaikoja eivätkä vastaa tarpeeseen.

Lastenvaatteiden hankkimisen suunnittelu ja hintojen vertailu ovat juuri sitä metatyötä joka useimmiten lankeaa äidille. Sitten isä ihmettelee miksi lapsiin menee niin paljon rahaa.

Vierailija
11/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa lapsen kodinkoneet, mitä nämä siis ovat?

Vierailija
12/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ostaa joka ehtii. 50/50 maksetaan kaikki lasten asiat, asuminen ja yhteinen.

Vierailija
13/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vdduako ostat lapselle turhuuksia. Elämä ei oo kallista jos siitä ei sellasta tee.

Me pärjätään todella halvalla kahe lapsen kanssa.

Vierailija
14/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vdduako ostat lapselle turhuuksia. Elämä ei oo kallista jos siitä ei sellasta tee.

Onko sellainen haalari joka ei ole halvinta ja huonointa materiaalia turhuus?

Toki eipä se haalarin tai vaatteen laatu aina riipu hinnasta. On kalliita huonolaatuisia ja kohtuuhintaisia hyvälaatuisia. Itse suosin alennusmyyntejä, yleensä löytynyt hyvät ja laadukkaat haalarit erilaisista kampanjoista tai käytettynä.

Vierailija
15/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se rahan meno on aika suhteellista. Omasta mielestäni oon päässyt suht halvalla ja ostan vaan tarpeeseen. Lapsen hankinnat ovat kuitenkin sellainen asia, jossa en halua pihistellä.

Ap

Vierailija
16/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa kyllä perheen, kunhan ei tarvitse osallistua kuluihin eikä mihinkään muuhunkaan. Mies haluaa olla möllötellä vaan ja palvelut pelaa. 

Onneksi miesten rakkausshaiba ei ikinä uponnut meikäläiseen. Nähty niin monesti sivusta ton homman todellisuus.

Tsemppiä aplle. Voisit nyt ihan ensimmäisenä sanoa miehelle, että lapsen kuluista ja hankinnoista mies maksaa jatkossa puolet. Takautuvasti joku summa olis hyvä saada jos olet vuosia kuluttanut omaisuuttasi yhteiseen lapseen samaan aikaan miehen kartuttaessa omaisuuttaan ja säästöjään. Reilu mies ja huolehtiva isä, eiku.. 

Vierailija
17/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa lapsen kodinkoneet, mitä nämä siis ovat?

No varmaan tajusitkin, että perheen menoista on maksanut kodinkoneet. Ilman niitä saatais tiskata käsin ja nyrkkipyykätä. Kahvikin keitettäis pannussa ja ruoka lämmitettäisiin tulella.

Ap

Vierailija
18/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa kaiken paitsi mä maksan puolet asuntolainasta ja omat laskut esim. Puhelinlasku ja hyväntekeväisyys. Mä sitten säästän. Mun säästöillä on hankittu mm. Auto. 

Vierailija
19/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset rahat eikä mies ole koskaan tainnut kysellä lasten tavaroiden hintaa. Pääasiassa olen ollut säästeliäs ja pysynyt edullisissa ja kohtuuhintaisissa hankinnoissa. Mutta olennaista on, että luottaa toisen tekevän järkeviä ratkaisuja eikä tarvitse kaikkeen olla puuttumassa. Joskus tietenkin kenelle vaan tulee virhearvio tai toinen tekisi eri valinnan, mutta ei kukaan jaksa jos jokainen sukkapari pitää kahteen pekkaan keskustella ja pohtia.

Vierailija
20/100 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan vaatteet ja tarvikkeet ja ainakin vähintäänkin puolet ruuista. Mies harrastuksen ja todella satunnaisesti jotain esim. kenkiä.

Ehkä tuon takia ei oikein aavistusta mikäkin maksaa ja että ei ole ok yrittää pärjätä ihan minimi vaatemäärällä. 

Ei hän halua että rääsyissä lapset kulkee, mutta jotkut nihilisti ystävät saaneet päähänsä, että mikään ei saisi maksaa yli 20€. No jos ei ostele mitään lapsille on tietenkin vähän pihalla kuluista. 

On helppo asettaa tavoitteita: Mahdollisimman hyvää vaatetta ja ruokaa ja riittävästi mahdollisimman halvalla, kun ei itse ole toteuttamassa sitä. 

No mut lapsilisät tulee mun tilille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan