Kuinka nopeasti pyöräilet 10 km? Ilman sähköavustusta.
Lisäksi .ikä on kuntotaustasi, kauanko olet pyöräillyt ja paljonko harrastat liikuntaa? Ja millainen pyörä?
Kommentit (43)
Riippuu maastosta ja tiestä. 40 kmh menee helposti alamäkeä eli 15 min. Huonoa maastoa tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä ei ole kuntotausta.
Miksi pyöräilisin ilman sähköavustusta?
Oletko Fatim?
Fatim kulkee taksilla 50 metrinkin matkan.
Puolisen tuntia menee. Joskus vähemmän jos on liikaa energiaa. Nautin pyöräilystä. Sähköpyöräkin kiinnostaisi kovasti. Toistaseks mennään pääasiassa 29er maastopyörällä.
Olen 49 v mies. Poljen usein venesatamaan missä veneeni on koska käyn kalassa usein jonne on kotoa 10 km. Matkaan menee 24-26 minuuttia. Olen usein ottanut aikaa kellosta enkä polje mitään täysillä edes.
Ja poljen vuoden aikana sellaiset 6000 km ainakin. En käytä busseja vaan kuljen aina fillarilla joten kuntoni on ihan hyvä koska poljen vähintään 20 km päivässä. T: 49 vm mies
Tavistollo polkee tavispyörällä 15-20 km/t tasaisella tiellä jos renkaissa on oikea paine.
Vaihteettomalla Jopolla melko mäkisessä maastossa puoli tuntia menee 10 km matkaan. Eli 20 km/h vauhtia. Kovempaa pääsisin kunnon puolesta, mutta en uskalla kovempaa ajaa. Olen kaatunut pyörällä aikuisena. Toki alamäissä menee jopa 30 km/h, mutta hirvittää.
Juoksen, hiihdän, liikun paljon eri tavoin.
Ylipainoinen plösö ei selviä rämäällään 10 km matkasta missään ajassa. Voisi selvitä jos pyörä olisi huollettu tai edes korjattu. Lysyrenkailla rankkaa Erkillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vaihteettomalla Jopolla melko mäkisessä maastossa puoli tuntia menee 10 km matkaan. Eli 20 km/h vauhtia. Kovempaa pääsisin kunnon puolesta, mutta en uskalla kovempaa ajaa. Olen kaatunut pyörällä aikuisena. Toki alamäissä menee jopa 30 km/h, mutta hirvittää.
Juoksen, hiihdän, liikun paljon eri tavoin.
Pienikiekkoisilla, jopoilla erityisesti, kaatuu Erkkikin. Osta oikea pyörä!
Yhtä hieno kysymys kuin, kauanko kestää matka Itäisen Suomenlahden kansallispuistoon, veneellä mennään siis, mut kauanko kestää?
Niin, millanen vene, mistä lähdet ja mihin puiston saareen, mikä on keli...
Et hyvä kysymys tosiaan....
Pyöräilin viimeksi 20 vuotta sitten ja jopolla päästelin menemään. Kymmenen kilsaa taittui kutakuinkin alle tunnissa kun ei ole kiire mihinkään. Jos joku tuttu tulee vastaan niin äkkiäkös siinä vartti menee jutellessakin. Mihin ihmisillä aina niin kiire on?
Jos on hyvä sileä asfalttitie niin 20-25 min. pyörä mummomankeli, ei vaihteita. Ikä 60 v ja en harrasta pyöräilyä, mutta käytän pyörää pitemmillä matkoilla, kun en aina viitsi raahata ostoksia käsissäni. Liikuntaa tulee päivittäin 10 000 - 35 000 askelta, jos se lasketaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 49 v mies. Poljen usein venesatamaan missä veneeni on koska käyn kalassa usein jonne on kotoa 10 km. Matkaan menee 24-26 minuuttia. Olen usein ottanut aikaa kellosta enkä polje mitään täysillä edes.
Ootpa hurja pappa. Käytäthän kypärää? Se usein vanhuksilta unohtuu.
Enpä ole koskaan pyöräilemään lähtenyt muuta kuin huvikseni niin eipä ole tullut kelloa katseltua.
Jos asioilla täytyy käydä tai kiireempi jonnekkin on niin kuljen tietysti autolla.
Huonolla ilmalla ei edes viitsisi pyöräillä. Onneksi näin aikuisena ihmisenä ei edes tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ja poljen vuoden aikana sellaiset 6000 km ainakin. En käytä busseja vaan kuljen aina fillarilla joten kuntoni on ihan hyvä koska poljen vähintään 20 km päivässä. T: 49 vm mies
Ja auto makaa tallissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja auto makaa tallissa?
Jos on helsinkiläinen niin siellä ihmisillä harvemmin on varaa autoihin kun on paljon työttömyyttä ja kalliit vuokrat joista joutuu maksamaan nykyään itse 30% kun tukia leikattiin. Paljon köyhyyttä sielläpäin.
28 min. En harrasta kuin hyötyliikuntaa eli kävely ja pyöräily. Koko ikäni mennyt pyörällä joka paikkaan. Pyörä 20 vuotta vanha hybridi. 

N45
Kiitos lapukainen kun kerroit .