Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti pyöräilet 10 km? Ilman sähköavustusta.

Vierailija
24.08.2024 |

Lisäksi .ikä on kuntotaustasi, kauanko olet pyöräillyt ja paljonko harrastat liikuntaa? Ja millainen pyörä?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihteettomalla Jopolla melko mäkisessä maastossa puoli tuntia menee 10 km matkaan. Eli 20 km/h vauhtia. Kovempaa pääsisin kunnon puolesta, mutta en uskalla kovempaa ajaa. Olen kaatunut pyörällä aikuisena. Toki alamäissä menee jopa 30 km/h, mutta hirvittää. 

Juoksen, hiihdän, liikun paljon eri tavoin.

Pienikiekkoisilla, jopoilla erityisesti, kaatuu Erkkikin. Osta oikea pyörä!

En kaatunut Jopolla! Kaatumisesta on parikymmentä vuotta aikaa, mutta pelko jäi. 

Minulla on myös vaihdepyörä. Käytän Jopoa lähes pelkästään, koska se on parempaa liikuntaa.

Vierailija
42/43 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 35-40min? Mä harrastan juoksua, mutta pyöräily ei suju nopsaan. Epäilen erityisesti kahta syytä: Lihasvoima kehittyy suhteessa omaan massaan, joten pyöräilyssä etu on lihaksikkaammilla ja painavemmilla, kun se pyörä vähentää oman massan kuormitusta liikkeelle.

Toisekseen, näin keski-ikäistyvänä olen alkanut pelätä kaikkea missä voi loukkaantua tai kuolla, joten himmailen ja jarruttelen alamäissä, koska jos esim sattuu menemään jarrut, niin se oli siinä, enkä ole valmis riskeeraamaan koko elämää muutaman minuutin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä 35-40min? Mä harrastan juoksua, mutta pyöräily ei suju nopsaan. Epäilen erityisesti kahta syytä: Lihasvoima kehittyy suhteessa omaan massaan, joten pyöräilyssä etu on lihaksikkaammilla ja painavemmilla, kun se pyörä vähentää oman massan kuormitusta liikkeelle.

Toisekseen, näin keski-ikäistyvänä olen alkanut pelätä kaikkea missä voi loukkaantua tai kuolla, joten himmailen ja jarruttelen alamäissä, koska jos esim sattuu menemään jarrut, niin se oli siinä, enkä ole valmis riskeeraamaan koko elämää muutaman minuutin takia.

Juuri tämä. Pyöräily on paljon vaarallisempaa kuin juoksulenkki.

t. edellinen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän