Hitaalla autolla liikenteeseen liittyminen hirvittää, mikä teitä stressaa autoilusta?
Huoh. Minulla on 1.2 litrainen auto ja onhan se hidas. Se ei haittaa minua muuten, mutta liittyminen tielle, jolle tullaan tiukasta mutkasta ja pitäisi pystyä kiihdyttämään nopeasti lyhyellä pätkällä 80km/h ja samaan aikaan yrittää osua oikeaan väliin.
Joskus on tiukkaan paikkaan mentävä vaan ja toivottava parasta. Yliarvoin autoni koon, joten sinänsä se on sujunut.
Yhden jännittävän tilanteen takia, en meinaa päästä enää kunnolla liikenteen rytmiin. En osaakaan enää antaa oikeille autoille tilaa niiden liittymisiin vaan joko hidastelen ja häiritsen muuta liikennettä tai sitten joudun ajamaan kaasu pohjassa, että auto pääsee liittymään liikenteeseen taakseni.
Tämmöinen. Mutta toivottavasti pääsen taas rytmiin ja stressi hellittää. Pidän ajamisesta.
Kommentit (86)
Onkohan täällä monetkin kommentit maaseutua koskevia? Oivalsin että vaikuttaa varmasti mielipiteisiin ajaako pk seudun ruuhkassa vai jossain missä voi, kuten joku sanoi, jättää 100 m väliä edelläajavaan kiihdytyskaistalla. Eijän tuollainen mitenkään olisi mahdollista, varsinkin kun monet rampit on alle 50 m pitkiä kokonaisuudessaankin.
En voi kuin ihmetellä kuinka motarin liittymästä pitää yrittää päästä eteen.
Vaikka ajan yksin motarilla vakkari päällä silti ajetaan rinnalla siellä kiihdytyakaistalla ja jarrutus lopuksi.
Mulla on ollut kaikenlaisia koslia teholtaan 60 hummaa ja siitä ylöspäin ja jokaisella on onnistunut rampista kiihdytys ilman mitään kalsarin värin vaihtumista.
Minä pääsen kyllä liittymästä pienimoottorisellakin autolla, eikä tarvitse edes kiihdyttää moottori punaisena. Tarvitaan hieman pelisilmää ja minä toimin poikkeuksellisesti niin että ajan kiihdytyskaistalla vierellä painavan auton rinnalle ja jättäydyn hänen TAAKSEeen. Kaikki muut haluavat havaintojeni mukaan aina sen yhtä nopean auton eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain liikennesääntöjä siinä joutuu joku välillä rikkomaan hitaan auton tapauksessa. Jos kaistalla olevat eivät saa vaihtaa kaistaa tai hidastaa mutta ei saa myöskään ajaa hitaampana kovaa takaa tulevan ajoneuvon eteen niin että takaa tuleva joutuu tekemään äkkijarrutuksen, eikä saa liittyä parin metrin turvavälillä. Jos joutuu pysähtymään kiihdytyskaistan päähän koska paikkaa liittymiseen ei ole, niin sitten voi mennä mahdottomaksi päästä tielle.
Välillä tuntuu että tähän se on mennytkin. Nykyään ei saisi tehdä tilaa motarille liittyjille enää millään tavalla. Se on hämmentävää. Olisi kiva nähdä tilastoja näkyykö tämä jo tilastoissa.
Miten niin ei saisi? Mihin tuo omituinen uskomus perustuu?
Ymmärrän kyllä että ei saa poukkoilla muiden vasemmalla kaistalla ajavien eteen tms. mutta joskus on vaan pakko antaa tilaa, tai vähintäänkin järkevää onnettomuusriskin välttämiseksi.
Toki normaalisti toimitaan niin että motarilla ajetaan tasaiseen tahtiin ja rampilta liitytään tyhjiin väleihin muuta liikennettä häiritsemättä, mutta tilanteet vaihtelee.
Sen takia minulle kelpaa vain autot joissa on vähintään se 200 HP.
Kerran jouduin melkein nokkakolariin kun tuollaisella autolla yritin päästä pitkän rekan ohi ja se auto ei vain kiihtyny vaikka moottori huusi hoosiannaa