Hitaalla autolla liikenteeseen liittyminen hirvittää, mikä teitä stressaa autoilusta?
Huoh. Minulla on 1.2 litrainen auto ja onhan se hidas. Se ei haittaa minua muuten, mutta liittyminen tielle, jolle tullaan tiukasta mutkasta ja pitäisi pystyä kiihdyttämään nopeasti lyhyellä pätkällä 80km/h ja samaan aikaan yrittää osua oikeaan väliin.
Joskus on tiukkaan paikkaan mentävä vaan ja toivottava parasta. Yliarvoin autoni koon, joten sinänsä se on sujunut.
Yhden jännittävän tilanteen takia, en meinaa päästä enää kunnolla liikenteen rytmiin. En osaakaan enää antaa oikeille autoille tilaa niiden liittymisiin vaan joko hidastelen ja häiritsen muuta liikennettä tai sitten joudun ajamaan kaasu pohjassa, että auto pääsee liittymään liikenteeseen taakseni.
Tämmöinen. Mutta toivottavasti pääsen taas rytmiin ja stressi hellittää. Pidän ajamisesta.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Mulla vanha diesel automaatti, 80 ei vielä aiheuta harmaita hiuksia, mutta 120 motarille kyllä joskus jännittää, et pääseekö sekaan sujuvasti. Pienellä matkalla kun ei kiihdy.
No just tämä lyhyt kiihdytysmatka on se ongelma. En minä vauhtia pelkää ja motarilla kyllä monta peräpäätä tuli eteen.
Pakettiautolla ajelevat kuninkaat stressaavat. Jos nopeusrajoitus on 80 km/h, takaa tullaan 140 km/h ja hiljennetään juuri ja juuri puolimetriä autoni taakse. Sitten osoitetaan mieltä puskurissa kiinni kun kuninkaalle ei anneta omaa kaistaa vapaaksi.
Takalistossa roikkujat. Vihaan niitä. Ja en koskaan aja alinopeutta, vaan yleensä rajoitus + 10 km/h.
Väistän niitä bussipysäkille nykyään, että pääsen eroon niistä, koska vihaan sitä roikkumista niin paljon. Jos provosoi, ne vaan alkaa kiusaamaan kahta kauheammin....
Vierailija kirjoitti:
Pakettiautolla ajelevat kuninkaat stressaavat. Jos nopeusrajoitus on 80 km/h, takaa tullaan 140 km/h ja hiljennetään juuri ja juuri puolimetriä autoni taakse. Sitten osoitetaan mieltä puskurissa kiinni kun kuninkaalle ei anneta omaa kaistaa vapaaksi.
Minkä takia pakukuskit on niin usein munapäitä :(
Tehokkaalla sähköautolla minua stressaa se että reipas kiihdytys rampissa liikenteen sekaan on tulkittu muutaman kerran jonkinlaiseksi haasteeksi jonkun bensapenan pähkinäaivoissa.
Vierailija kirjoitti:
Takalistossa roikkujat. Vihaan niitä. Ja en koskaan aja alinopeutta, vaan yleensä rajoitus + 10 km/h.
Väistän niitä bussipysäkille nykyään, että pääsen eroon niistä, koska vihaan sitä roikkumista niin paljon. Jos provosoi, ne vaan alkaa kiusaamaan kahta kauheammin....
Satasen alueella menin 110 ja aina riittää ohittajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tollaset hitaat autot stressaa ;-))
Ei vaan, mua stressaa jos joudun ajamaan pimeällä heikentyneen hämäränäön takia, ja onhan sekin vähän stressaavaa kun tietää kuinka paljon tuolla ajaa kännisiä, huumeisia ja ajotaidottomia alaikäisinä kortin saaneita.
yhtälailla se sun näköhäiriös haittaa mutta kun muut on syyllisiä aina kaikkeen. Jos sun huonontunut hämäränäkö aiheuttaa haittaa sun on tehtävä jotin ei muiden
No mun ei tarvitse juuri koskaan ajaa pimeällä.
Vierailija kirjoitti:
"...En osaakaan enää antaa oikeille autoille tilaa niiden liittymisiin vaan joko hidastelen ja häiritsen muuta liikennettä tai sitten joudun ajamaan kaasu pohjassa, että auto pääseeliittymään liikenteeseen taakseni..."
Teet liikennesääntöjen vastaisesti!
Ei sinun kuulu, etkä saa lain mukaan, antaa tilaa kaistallesi liittyvälle.
Ihmiset eivät osaa likkeennesääntöjä!!
Postimyynnistäkö te olette tilanneet ajokortin.
"Väistätkö rampista tulijaa? Siitä voi räpsähtää rikesakko
Suomalaisessa liikenteessä on tullut tavaksi se, että moottoritiellä ajava väistää rampista tulijaa. Väistäminen ei kuitenkaan ole lain mukaista ja poliisin mukaan siitä voidaan kirjoittaa rikesakko."
Itseasiassa en tarkoittanut, että vaihtaisin kaistaa, vaan sitä, että höllään kaasua vähän liikenteeseen liittyvää varten tai painan kaasua, että taakseni on helpompi liittyä.
Joskus on pakko vaihtaa kaistaa, jos perässä roikkuu joku, eikä voi jarruttaa kun joku liittyy liikenteeseen ja luottaa, että muut väistää.
Vierailija kirjoitti:
Minua stressaa talviautoilu, liukkaat kelit lähinnä. Harkitsen vakavasti että laitan auton seisontaan talveksi ja käytän julkisia.
Nyt viime talvena oli aivan järkyttäviä säitä täällä Helsingissä. Toivottavasti tulee vähäluminen talvi 😬
Mulla tulis itku minkä tahansa ladan kanssa.
Minua häiritsee nämä pöheikköjen peittämät rampit. Niin on pensasta ja pöheikköä rampin ja isomman tien välissä, että mitään ei näe kummallekaan radalle, ei rampilta tulija eikä isommalla tiellä ajava.
Yhtäkkiä pensaikosta pölähtää eteen joku kosla, josta ei myöskään ole pystytty näkemään isomman tien liikennettä.
Eikö niitä pensastoja millään kerätä raivaamaan pois, paranisi ramppien turvallisuus kun näkisi vähän enemmän kuin sen pari metriä.
Jos sulle rampista liittyessäsi annetaan tilaa niin laitat sen tallan pohjaan etkä jää sen tien antajan eteen tulpaksi. Jos et uskalla niin hidastat ja annat sen kaistaa ajavan ajaa ohitsesi.
Minua häiritsee takapuskurissa kiinni roikkujat,ne jotka ei osaa liikennesääntöjä ja rattiraivoajat jotka raivoaa muille turhaan.
Miten sinne liityt jos aina vaan tulee autoja?
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää pysähtyä ja odottaa että joku antaa tilaa tai tulee rako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää pysähtyä ja odottaa että joku antaa tilaa tai tulee rako.
Tämä on kyllä vaikea paikka, kun samalla pitäs ajaa samaa nopeutta kuin päätiellä, mutta kuitenkin pitää olla valmis pysähtymään jos tilaa ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee nämä pöheikköjen peittämät rampit. Niin on pensasta ja pöheikköä rampin ja isomman tien välissä, että mitään ei näe kummallekaan radalle, ei rampilta tulija eikä isommalla tiellä ajava.
Yhtäkkiä pensaikosta pölähtää eteen joku kosla, josta ei myöskään ole pystytty näkemään isomman tien liikennettä.
Eikö niitä pensastoja millään kerätä raivaamaan pois, paranisi ramppien turvallisuus kun näkisi vähän enemmän kuin sen pari metriä.
Tämä ja minkä takia pitää peittää myös puolet suojatien näkyvyydestä puskilla. Siellä voi olla tulossa pieni ja yllättävän nopea ylittäjä. Ei näy kovin selvästi, kuin vasta myöhään.
Nyt minua stressaa kaupungissa ajelu skuuttien takia. Hetki sitten katsoi, että voi kääntyä ja vilkaisee toiseen suuntaan ja takaisin ja siinä on sitten skuutti menossa suojatielle.
Ilmestynyt tyhjästä sekunnissa. Pelottaa, että tappaa jonkun vahingossa tuolla tapaa, vaikka kuinka varoo, niin silti ne yllättää
Vierailija kirjoitti:
"...En osaakaan enää antaa oikeille autoille tilaa niiden liittymisiin vaan joko hidastelen ja häiritsen muuta liikennettä tai sitten joudun ajamaan kaasu pohjassa, että auto pääseeliittymään liikenteeseen taakseni..."
Teet liikennesääntöjen vastaisesti!
Ei sinun kuulu, etkä saa lain mukaan, antaa tilaa kaistallesi liittyvälle.
Ihmiset eivät osaa likkeennesääntöjä!!
Postimyynnistäkö te olette tilanneet ajokortin.
"Väistätkö rampista tulijaa? Siitä voi räpsähtää rikesakko
Suomalaisessa liikenteessä on tullut tavaksi se, että moottoritiellä ajava väistää rampista tulijaa. Väistäminen ei kuitenkaan ole lain mukaista ja poliisin mukaan siitä voidaan kirjoittaa rikesakko."
Detta är den finska trafikens verkliga problem. Folk som tror att de är anställda för att hitta vareviga obetydliga regelbrott ur medtrafikanternas körande samt understryker sin ponerade position genom närmast vansinniga demonstrationer borde bli av med körkortet rakt av. Man träffar på dessa dårar vareviga gång som man kör en längre tur i Finland.
"Ap. Pienempi vaihde kiihdytykseen. Kolmonen silmään niin varmasti kiihtyy. Turhaan yrität sillä nelosella, se on matkavauhtiin tarkoitettu.
Kierroslukumittarista voit seurata kuinka ei ole lähelläkään punaista aluetta kolmosella kiihdyttäessä. Opiskele ennen tosi toimia vaikkapa seuraavan kerran muussa ajossa 80km/h alueelle siirtyessä.
Kuskista kiinni miten auto liikkuu. Monen bemarin tms perässä ajaneena kun onhan se nyt kumma kun sitä ajotaitoa ei tule vaikka auto on iso. Volvot on toinen tien tukko."
Ongelma minulla oli siis, että jyrkästä mutkasta on vaikea saada sovitettua vauhtia oikeaksi, kun samalla pitää ajaa kurviin, kiihdyttää oikeaan nopeuteen ja tähdätä sopivaan väliin. Yhtään ei helpota jos kanssaliikkujat ei huomioi liittyviä.
Mutta silmät kiinni ja sekaan.