Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitaalla autolla liikenteeseen liittyminen hirvittää, mikä teitä stressaa autoilusta?

Vierailija
24.08.2024 |

Huoh. Minulla on 1.2 litrainen auto ja onhan se hidas. Se ei haittaa minua muuten, mutta liittyminen tielle, jolle tullaan tiukasta mutkasta ja pitäisi pystyä kiihdyttämään nopeasti lyhyellä pätkällä 80km/h ja samaan aikaan yrittää osua oikeaan väliin. 

Joskus on tiukkaan paikkaan mentävä vaan ja toivottava parasta. Yliarvoin autoni koon, joten sinänsä se on sujunut.

Yhden jännittävän tilanteen takia, en meinaa päästä enää kunnolla liikenteen rytmiin. En osaakaan enää antaa oikeille autoille tilaa niiden liittymisiin vaan joko hidastelen ja häiritsen muuta  liikennettä tai sitten joudun ajamaan kaasu pohjassa, että auto pääsee liittymään liikenteeseen taakseni.

Tämmöinen. Mutta toivottavasti pääsen taas rytmiin ja stressi hellittää. Pidän ajamisesta.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks mulla on parempi auto kuin muilla. 💪🏽 ihan naurattaa sun kaltaiset  

Ja sitten ne ketkä oikeasti leuhkii että heillä on parempi auto niin toki voi olla heidän itsensä mielestä. Ihmiset arvostaa autoissa eri asioita. 

Sitten kun joku sanoo heille että ei pidä samasta autosta niin sitten ne kääntää sen asian sen toisen kateudeksi omassa päässään jotta heille tulisi vähän parempi mieli  koska heille tulee siitä niin paha mieli jos joku ei pidä samoista asioista koska eivät pysty hyväksymään sitä tosiasiaa että autotkin ovat makuasioita täysin 

Vierailija
22/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan vinkki: Tilanne helpottuu kun pidät rampilla suuremman välin edelläajavaan. Pääset säätämään nopeuttasi eikä sinun tarvitse pyrkiä samaan väliin edelläajavan kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarvii selvästi ajo-opetusta.

Vierailija
24/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vanha diesel automaatti, 80 ei vielä aiheuta harmaita hiuksia, mutta 120 motarille kyllä joskus jännittää, et pääseekö sekaan sujuvasti. Pienellä matkalla kun ei kiihdy.

Vierailija
25/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 1.2 litranen polo jossa uutena ollut 60hp ja ei mitään suurempia ongelmia liittyä motarille,itseasiassa jos jotain ongelmaa joskus on niin nämä motarilla oikeaa puolta ajavat pösilöt jotka himmaavat kaasua kun näkevät että tulen kiihdytys kaistaa.

Vierailija
26/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on epistä ettei saa väistää rampista tulijaa, kun ainakin kerran rekka olisi ajanut meidän päälle, jos en olisi vaihtanut kaistaa.

Vierailija
27/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama stressi minulla. 

Harmittaa kaikki kiihdytyskaistat. Joutaisi poistaa ja liikennevalot tilalle. 

Vierailija
28/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 1.2 litranen polo jossa uutena ollut 60hp ja ei mitään suurempia ongelmia liittyä motarille,itseasiassa jos jotain ongelmaa joskus on niin nämä motarilla oikeaa puolta ajavat pösilöt jotka himmaavat kaasua kun näkevät että tulen kiihdytys kaistaa.

Miten se heidän himmaus aiheuttaa sulle ongelmia?

Vierailija
29/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seniilit puolisokeat ikäihmiset autoilemassa stressaa. Yhtä arvaamattomia kuin päihdekuskit. Näitä on eniten liikkeellä perjantaisin ja yritän silloin välttää kylillä käyntiä. Kaupassa ne tukkii käytävät seurustelukerhoja pitämällä ja kassat kun pitää tarkistuttaa ja uusia iso nippu lottoja ja muita veikkauksia sekä sählätä korttien, äppien ja pinkoodien kanssa.

Toinen stressaava ryhmä tieliikenteessä on kuolemattomaksi itsensä tuntevat rullahiihtäjät, jotka ajattelevat että heillä on kaikessa etuajo-oikeus. Keskellä tietä suksivat menemään vailla huolen häivää vaikka edessä ja takana on traktoria ja tukkirekkaa ynnä muita tienkäyttäjiä. Samaa sarjaa on pamperspöksyiset spandexpyöräilijät ja rullaluistelijat.

Olen tullainen kuvailemasi seniili. Samanlaiseksi tulet, jos elää saat. 

Olen 60-v ja huomaan liikenteen olevan minulle vaikeaa. Iän karttuessa kuitenkin tarvitsen omaa autoa yhä enemmän. 

Liikenne pitäisi suunnitella turvalliseksi kaikille ikäryhmille. 

Vierailija
30/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se heidän himmaus aiheuttaa sulle ongelmia?

No mietippä keille muille se aiheuttaa ongelmia.

Vierailija
31/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärtänyt miten se hidas auto vaikuttaa, kun odotat ensin risteyksessä niin kauan, että on turvallista mennä ja lähdet siitä sitten ajamaan. Ei siitä kukaan millään avaruusraketin vauhdilla pääse.

Ap puhui luullakseni kiihdytyskaistoista. 

Vierailija
32/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vanha diesel automaatti, 80 ei vielä aiheuta harmaita hiuksia, mutta 120 motarille kyllä joskus jännittää, et pääseekö sekaan sujuvasti. Pienellä matkalla kun ei kiihdy.

Jätät rampissa riittävästi väliä edelliseen autoon niin ei tarvi kiihdyttää pienellä matkalla. Siten sulla on koko rampin pituus käytettävissä Näin yksinkertaista se on. Mulla on ihan keskiverto diesel mutta haluan olla rampin lopussa motarinopeudessa koska vain se mahdollistaa sujuvan liittymisen. 

Vierailija
33/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"...En osaakaan enää antaa oikeille autoille tilaa niiden liittymisiin vaan joko hidastelen ja häiritsen muuta  liikennettä tai sitten joudun ajamaan kaasu pohjassa, että auto pääseeliittymään liikenteeseen taakseni..."

"Väistätkö rampista tulijaa? Siitä voi räpsähtää rikesakko

Suomalaisessa liikenteessä on tullut tavaksi se, että moottoritiellä ajava väistää rampista tulijaa. Väistäminen ei kuitenkaan ole lain mukaista ja poliisin mukaan siitä voidaan kirjoittaa rikesakko."

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201808212201149963

joo,joo mutta onko näin koskaan sakotettu jos nyt ei suoraan jonkun eteen aja(huom autossa on peilit). useinhan on että rampista tulee raskastakalustoa reilusti hitaammin niin kyllä aika moni antaa tilaa ja vaihtaa kaistaa. oma nopeus on monta kymppiä enemmän niin pitäsikö jäädä perään odottamaan. pykälä ja käytäntö on eri asia

Mitä kohtaa et ymmärtänyt.

A) Väistäminen on laitonta.

B)  Ethän sä jää perään odottamaan, kun et ole antanut tietä. Et saa lain mukaan antaa. Sinähän huristelet vain omia menojasi, omalla kaistalla niin miten voisit edes jäädä perään odottamaan. Se rekka vaikka pysähtyy, jos ei muuten pääse liittymään sopivaan rakoon, mutta tietä sille tai muille ei kuulu eikä saa antaa.

C) Tyhmäkin vielä. Laittomuuksien lisäksi.

D)  Teetkö paljonkin laittomia asioita.

Vierailija
34/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"...En osaakaan enää antaa oikeille autoille tilaa niiden liittymisiin vaan joko hidastelen ja häiritsen muuta  liikennettä tai sitten joudun ajamaan kaasu pohjassa, että auto pääseeliittymään liikenteeseen taakseni..."

"Väistätkö rampista tulijaa? Siitä voi räpsähtää rikesakko

Suomalaisessa liikenteessä on tullut tavaksi se, että moottoritiellä ajava väistää rampista tulijaa. Väistäminen ei kuitenkaan ole lain mukaista ja poliisin mukaan siitä voidaan kirjoittaa rikesakko."

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201808212201149963

joo,joo mutta onko näin koskaan sakotettu jos nyt ei suoraan jonkun eteen aja(huom autossa on peilit). useinhan on että rampista tulee raskastakalustoa reilusti hitaammin niin kyllä aika moni antaa tilaa ja vaihtaa kaistaa. oma nopeus on monta kymppiä enemmän niin pitäsikö jäädä perään odottamaan. pykälä ja käytäntö on eri asia

Jos annat tietä niin silloinhan se tilanne juuri tulee vastaan että muut joutuvat vetämään ohituskaistaa ohi kuin jäävät hitaamman rekan perään

Vierailija
35/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hanki rivakammin kiihtyvä auto. Noita hitaita voi käyttää sitten ne jotka niillä kehuvat pärjäävänsä, ja ehkäpä pärjäävät oikeastikin.

Vierailija
36/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ressaa kun joku vetää letkaa 80 alueella 67 kmh ja jokaisen liikennemerkin kohdalla vielä painaa jarrua. 

Toinen porukka ajaa "pumppukaasulla" nopeus heittelee koko ajan ja taas vähä jarrutellaan .

Ja se , kappas vaan , on aina joku pikkuauto.

ei se sun bemaris autuaaksi tee, vaikka niin luulet

Tuotan teille pettymyksen , minulla ei ole bemaria.

Vierailija
37/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ressaa kun joku vetää letkaa 80 alueella 67 kmh ja jokaisen liikennemerkin kohdalla vielä painaa jarrua. 

Toinen porukka ajaa "pumppukaasulla" nopeus heittelee koko ajan ja taas vähä jarrutellaan .

Ja se , kappas vaan , on aina joku pikkuauto.

Kiusallakin teemme niin, koska tiedämme, että se sua suututtaa.

Ja teistä pääsee aina ohi ja niin me teemmekin . Ja sekös teitä suututtaa :)

Vierailija
38/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pikkukinneri, mutta en ole tientukkona, ajan motarilla hieman yli 130 km/h mittarinopeutta, jolloin tod. nopeus on  yli 120 km/h. Mutta, aina on joku isommalla autolla ajava, jolla ei kasetti kestä  pikkukinnerin perässä ajamista ja pakko päästä ohi, mutta ohituksen jälkeen vedetään heti eteen etupuskuria hipoen ja jäädään siihen eteen jurnuttamaan ja kiviä tuulilasiin ampumaan.

Pikkukinneri on joillekin valopäille paha ongelma, taitaa näillä olla elämässä muitakin itsetunto-ongelmia.

Vierailija
39/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain liikennesääntöjä siinä joutuu joku välillä rikkomaan hitaan auton tapauksessa. Jos kaistalla olevat eivät saa vaihtaa kaistaa tai hidastaa mutta ei saa myöskään ajaa hitaampana kovaa takaa tulevan ajoneuvon eteen niin että takaa tuleva joutuu tekemään äkkijarrutuksen, eikä saa liittyä parin metrin turvavälillä. Jos joutuu pysähtymään kiihdytyskaistan päähän koska paikkaa liittymiseen ei ole, niin sitten voi mennä mahdottomaksi päästä tielle.

Vierailija
40/86 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienempi vaihde silmään ja kaasu pohjaan.  

Vaikeampi juttu automaatilla. No on siinä "pienempi vaihde" joka helpottaa. 

Minulla oli manuaalivaihteinen ja oli sen kanssa helpompaa, tosin kolmonen ei riittänyt vaan piti kiihdyttää kakkosella ja siitä sitten edetä 😂. 

Kävin tuossa ajamassa 500km ja seurasin tarkasti miten muut liittyvät liikenteeseen ja oli monenlaista esitystä. Saman mokan näin kuin itselläni, että kuski aliarvioi pääliikenteen vauhdin ja joutuikin sitten melkein kaistan päässä jarruttamaan ja jättäytymään yhden auton aikomaansa taakse. Näin myös tiukkoja väleihin pujoitteluita. Itse ajattelen, että olen epäonnistunut liittymisessä jos minun takia pitää jarrutella. 

Mutta oppia ikä kaikki. Tämä keskustelun avaus sai jo avaamaan silmiä ja prosessoimaan asiaa.