Lidlin 2 euron jämäpussista löytyi punajuuriakin
Ajattelin keittää ne ja tehdä lindströmin pihvejä perunamuussilla ja voissa haudutetuilla sipulirenkailla.
Oisko jollain heittää parempaa ideaa kolmen punajuuren käyttöön?
Kommentit (15)
Ei paskempi idea tehdä Lindströmin pihvejä. Ei niitä alunpitäenkään tehty etikkapunajuurista, vaan nimenomaan juurekset keitettiin ja raastettiin jauhelihaan.
Muista ostaa naudan paistijauhelihaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään paahtaa ne paloiteltuna Air fryerissä
Ei ole freriä.
Joskus meinasin hankkia, mutten tiedä käyttäisinkö riittävästi.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole freriä.
Joskus meinasin hankkia, mutten tiedä käyttäisinkö riittävästi.
AP
Voihan ne toki uunissakin paahtaa mutta tuo air fryer on näppärämpi ja nopeampi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ei paskempi idea tehdä Lindströmin pihvejä. Ei niitä alunpitäenkään tehty etikkapunajuurista, vaan nimenomaan juurekset keitettiin ja raastettiin jauhelihaan.
Ei ole varaa kuin sikanautaan...
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan sika-nautaa.
Minä ostin vasullisen punajuuria, mitä tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa kuin sikanautaan...
No, sitä sen pitääkin olla.
Heitä uunipannulle leivinpaperin päälle punajuuret lohkottuna ja sivele öljyllä mausta mieleiseksi. Samalle pellille voi laittaa vastaavasti porkkanoita, perunoita, sipulia puolikkaina ym. Uuniin grillivastuksen alle kunnes pehmeitä. Nam
Vierailija kirjoitti:
Heitä uunipannulle leivinpaperin päälle punajuuret lohkottuna ja sivele öljyllä mausta mieleiseksi. Samalle pellille voi laittaa vastaavasti porkkanoita, perunoita, sipulia puolikkaina ym. Uuniin grillivastuksen alle kunnes pehmeitä. Nam
Ei grillivastuksen alle jos leivinpaperia!!!
9 jatkaa huomioi tietysti erilaiset kypsymisajat eli sipuli isompina lohkoina ja pellin etureunaan missä uuni yleensä vähän kylmempi. Ja tietysti osan voi lisätä kesken kypsennyksenkin.
Tietysti pellille voi laittaa myös makkaraa/lihapullia ym niin saa liiankin kypsennettyä samalla.
jos laitat vielä johonkin kulmaan omenan/päärynän puolikkaat niin saat samalla myös jälkiruuan.
Noi Lidlin 2 eken kassit on aina löytö. Ostan aina, jos niitä näen.
Joskus olen löytänyt niistä papaijan tai ananaksenkin.
Kivoja on myös löytää tuoresipulit varsineen. Saan varsista perunoiden valkokastikkeeseen väriä. Tulee ihan kiva kevyt kenttälounas, jos keittää kananmunan lisäkkeiden ja pilkkoo salaattiainekset lautasen sivuun.
Vierailija kirjoitti:
Noi Lidlin 2 eken kassit on aina löytö. Ostan aina, jos niitä näen.
Joskus olen löytänyt niistä papaijan tai ananaksenkin.
Kivoja on myös löytää tuoresipulit varsineen. Saan varsista perunoiden valkokastikkeeseen väriä. Tulee ihan kiva kevyt kenttälounas, jos keittää kananmunan lisäkkeiden ja pilkkoo salaattiainekset lautasen sivuun.
Valkokastike on helppo ja edullinen perunoiden kastike. Nyt kesällä siihen on kiva kerätä luonnosta vihreää. Nokkonen, maitohorsma, piharatamo jne
Miksi lidlin kassit on vasta kassojen jälkeen? Harmittaa kun on juuri maksanut samoista tarvikkeista täyden hinnan.