Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei näköjää lakkaa haikailemasta eksänsä perään vaikka meillä on 2 lasta ja yhdessä oltu pian 10v

Vierailija
23.08.2024 |

Jos olisin tiennyt, ettei pääse eksästään näköjään irti ikinä, en olisi ikinä mennyt ensimmäisillekään treffeille. Kun tapasimme, kumpikin oli juuri eronnut edellisistä suhteista, ja työstimme asioita vielä vaikka menimme yhteen. 

Kuvittelin ja olin varma että kyllä ennen pitkää ex lakkaa pyörimästä miehen mielessä. Pääsin parissa vuodessa lopulliseen malliin oman edellisen suhteeni käsittelyssä, eli myönnetään tovi meni itsellänikin. Puhuimme mieheni kanssa välillä edellisten kokemusten tapahtumista, kun edellinen mieheni oli ollut väkivaltainen, ja mieheni edellinen puoliso taasen enemmänkin henkisesti väkivaltainen ja vei miestäni ns. kuin pässiä narussa. 

Siksi koin että asioita piti molemmin puolin työstää. 

Nyt kuitenkin ollaan oltu pitkälti vakiintunut pari jo 9 vuoden ajan. Omistamme asunnon ja meillä on 2 lastakin. Nykyään harvemmin, mutt yhä edelleen, miehen puheisiin pulpahtaa joku eksään liittyvä asia. Tyyliin "Nooran siskokin omisti tuollaisen auton", "en ymmärrä miksi Noorakin sanoi aina noin" tai "No jotkut ovat vähän skitsompia tapauksia" (viittaa Nooraan).

Tänään alkoi huolella ärsyttää kun kerroin jostakin biisistä, jossa lauletaan että "sulla on häitä pidellyt, sut sai joku Antti Järvinen"  että on mielestäni kiva biisi. No eiköhän mieheni heti todennut että "eikös Nooran mieskin ole Antti!". 

Juu ja eks on Noora, että terveisiä vaan sinne Nooralle ja miehelleen Antille, että täällä edelleenkin kaipaillaan. :) 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin häiritsisi tuollanen. Siksi on parasta kun oottaa niin kauan että löytyy sellanen kumppani että molemmat oikeasti haluaa olle juuri toistensa kanssa. Ei tarvitse elää se toinen siinä rinnalla mielessä. Ja kun odottaa oikeaa niin ei ole painolastina sitten niitä epäonnistuneita suhteita kummallakaan. Saa olla ihan rauhassa oman rakkaan kanssa.

Tietysti se nyt on myöhäistä, niin se yleensä elämässä menee, että jossain kohtaa mokaa. Ja se on inhimillistä.

Todennäköisesti miehesi on sellainen että naureskelisi vaan eikä häntä haittaisi jos alkaisit puhua jostain entisestä ihanstuksestasi.

Vierailija
42/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu miehen kanssa myös melkein 10 vuotta, eikä koskaan mainitse eksästä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoiko muiden miehet eksiensä asioita/tekemisiä tällä tavalla vuosikymmenenkin jälkeen? Mä kyllä saatan ajatella eksää jossakin esille tulleessa asiayhteydessä mutta ei mulla ole tarvetta mainita siitä ääneen. 

Ap

Minusta se, että ajatuksen sanoo ääneen, kertoo juuri siitä, että ajatus on täysin viaton, eikä tule edes mieleen, että sitä pitäisi sinulta salailla. 

Kiitos selvennyksestä. Siis ihan loogiselta kuulostaa. Ei noissa asioissa mitä hän sanoo, itsessään ole mielestäni mitään pahaa tai ihmeellistä. Enemmän ärsyttää se tunne, että tuntuu että miehen pitää kaivaa aina joku aasinsilta tähän eksäänsä. Tunnetaanhan me monta muutakin Anttia, mutta kukaan heistä ei sitten tullut miehelle mieleen vaan tietenkin tuo Nooran Antti :) ihminen, jonka kanssa kumpikaan

En tiedä onko samanlaisesta asiasta kyse, mutta minulla on vähän samanlainen tapa kuin miehelläsi. Ei todellakaan tarkoita että haikailisin exiäni takaisin. He vaan ovat osa menneisyyttäni niin ihan neutraalisti tulee heihin viitattua kun asiayhteys löytyy. Olen kyllä muutenkin hölösuu. 

Vierailija
44/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehelle, että haluaisit sen avioitumisen (ei tarvitse olla isot häät jos ne pelottaa). Sitten jos mies vatuloi, kysy mistä kiikastaa. Kenties tämä on se, mikä osaltaan hiertää suhdetta.

Sen minunkin kaverin katse vaan muuttuu lasittuneeksi, jos joku hältä kysyy naimisiinmenosta (jossain perhejuhlissa viimeksi) , kun se ei uskalla kysyä mieheltään, että mikä siinä avioitumisessa on niin vaikeaa. Ei siitä enää tuu nuorta morsiota valkeassa mekossa kirkon käytävää kulkemaan, mutta kun mies mieluummin on esim käynyt 3 krt tunnustamassa isyytensä, kuin käynyt pikaisesti maistraatissa ruokatunnilla, millä tuonkin toimenpiteen olisi voisi skipata, niin onhan se pieni kivi siellä suhteessa. 

Vierailija
45/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän pölvästiä mun mielestä, jos on uuden kanssa vuosikymmen takana ja lapsiakin. Varmaan lapsetkin jossain vaiheessa kysyvät, että kuka Noora se on josta isä aina puhuu.

Vierailija
46/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhu mieheni exästään, tai sitten hyvin harvoin jossain sivulauseessa. Itsekään en puhu, vaikka joskus mietinkin ja kaipaankin. Se olisi mielestäni tökeröä nykyistä kohtaan sanoa se ääneen.

Vierailija
47/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käynyt aina välillä pimpulla exän luona viimeiset kymmenen vuotta.

Vierailija
48/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, toisteleeko tiedostamattaan exänsä nimeä kun nytkyttää päälläsi silmät ummessa? Huhottaaako suu auki? 

Vierailija
49/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta erosta. Silti harrastan useana yönä viikossa seksiä exäni kanssa - unissani.

Pitäisikö kertoa nyxälle? 

Nim. Vaari

Se tietää. Puhut unissasi.

Vierailija
50/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on. Ihminen on tarkoitettu rakastumaan kunnolla kerran.  Naiset halusivat tämän rikkoa.

Rakastaminen on tahdon asia.

Itse näen asian niin että rakastuminen/ihastuminen on sama asia. Toinen vain vahvemmin ilmaistuna. Rakastaminen niin kuin sanoit onkin sitten jo ihan eri asia ja riippuu tahdosta. :) Harva oikeasti vielä rakastaa kun puhuu rakastumisesta uuteen kumppaniin.

Itse puhun ihastumisesta silloin, kun tunteeni eivät ole niin vakavia että haluaisin ruveta seurustelemaan. Yleensä se tarkoittaa että en rakasta vaikka tykkäänkin. Joskus se tarkoittaa, että rakastan mutta en tarpeeksi.

Vierailija
51/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoiko muiden miehet eksiensä asioita/tekemisiä tällä tavalla vuosikymmenenkin jälkeen? Mä kyllä saatan ajatella eksää jossakin esille tulleessa asiayhteydessä mutta ei mulla ole tarvetta mainita siitä ääneen. 

Ap

Mun mieheni ei toimi noin, mutta minä itse toimin. Olen muutenkin aika välitön ihminen ja löpisen mitä mieleen tulee. Exiäni en ottaisi mistään hinnasta takaisin.

Mutta kutsut ne jatkuvasti kotiisi. Mistä tiedät, ettei tuo löpinäsi exien osalta nakerra syyttä suotta miehesi omanarvontuntoa.

Pieni itsekasvatus tuossa suhteessa saattaisi kehittää sinua.

Vierailija
52/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehelläsi kavereita? Kuulostaa siltä että ei ole muuta kuin perhe. Kavereiden kanssa voi jutella existä, mutta aika säälittävää nykyisen kanssa. Mitä lapset ajattelee tästä?

Miehellä on kavereita mutta en tiedä miten monen kanssa puhuu tuosta eksästä. Jotenkaan en usko, että kovin monen. Lapset ovat kuulleet näitä lausahduksia mutta eivät ole vielä Nooran perään kyselleet. Vielä.

Ap

Vierailija
53/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin vain runkkaan nettivideoille. Silti ajattelen exäni.

SURKIMUS

Vierailija
54/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro miehelle, että haluaisit sen avioitumisen (ei tarvitse olla isot häät jos ne pelottaa). Sitten jos mies vatuloi, kysy mistä kiikastaa. Kenties tämä on se, mikä osaltaan hiertää suhdetta.

Sen minunkin kaverin katse vaan muuttuu lasittuneeksi, jos joku hältä kysyy naimisiinmenosta (jossain perhejuhlissa viimeksi) , kun se ei uskalla kysyä mieheltään, että mikä siinä avioitumisessa on niin vaikeaa. Ei siitä enää tuu nuorta morsiota valkeassa mekossa kirkon käytävää kulkemaan, mutta kun mies mieluummin on esim käynyt 3 krt tunnustamassa isyytensä, kuin käynyt pikaisesti maistraatissa ruokatunnilla, millä tuonkin toimenpiteen olisi voisi skipata, niin onhan se pieni kivi siellä suhteessa. 

Feminismi tuhosi avioliiton instituutiona, rakenteita piti ravistella.

Vierailija
55/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta erosta. Silti harrastan useana yönä viikossa seksiä exäni kanssa - unissani.

Pitäisikö kertoa nyxälle? 

Nim. Vaari

Joo...tottahan tämä on omallakin kohdalla. Mutta nuoruus on jo eletty. Minkäs sille voi?

Jotkut tiedemiehet miettii, että aikaa ei ole olemassa, vaan on yksi massiivinen nykyhetki. Aika on vain aivojen kehitelmä ymmärtää systeemiä.

Vierailija
56/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se siitä Noorasta höpöttäisi edes ohilauseita, jos se ei olisi aktiivisesti mielessä. Että siltä pohjalta....

Vierailija
57/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh. Outoa, että miehesi vielä melkein kymmenen vuoden jälkeen vielä puhuu eksästään, hän ei ole näköjään päässyt vieläkään suhteesta yli ja, sorry to say, olet hänelle se toiseksi paras. Jos Noora vapautuisi uudelleen, et näkisi miehesi p*rsettä jalkapohjilta, hän olisi jo menossa takaisin.

Eiköhän ne eksät käydä yleensä läpi suhteen alkuvaiheessa ja sen jälkeen heistä ei ole todellakaan ei enää tarvitse jauhaa.

Vierailija
58/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika vittumaista ja tahditonta hokea exän nimeä arkipäiväisissä jutussa.

Alappa itse muistella isoon ääneen että kyllä se sinunkin ex Jorma jyysti aika hyvin ja sillä oli isompi.

Vierailija
59/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä tunnustan itselleni, etten ole päässyt yli eksästäni, jota edelleen rakastan, syystä tai toisesta. Niin kauan kuin tämä kestää en usko kykeneväni vakavaan suhteeseen, joten parempi pysyä sinkkuna ainakin vielä jonkin aikaa pidempää. 

Vierailija
60/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt menee vähän aiheen vierestä, mutta itsellä kesti noin kaksi vuotta aikaa päästä yli edellisestä suhteesta, jossa rakastin toista aidosti ja ero tuli todella yllättäen. En sinä noin kahden vuoden aikana voinut edes ajatella suhdetta kenenkään toisen kanssa, vaikka pari ihastusta oli. Jälkeenpäin ajatellen oli todella hyvä opetella olemaan yksin, vaikka oli todella rankkaa ja työstää asiat ajan kanssa. En ymmärrä miksi niin moni ihminen etsii heti uuden suhteen.

Ja en kyllä katselisi hyvällä, jos nykyinen mies toisi jatkuvasti eksänsä mukaan keskusteluihin vaikka olisikin vain sivulauseessa. Suhteen alussa lyhyesti keskusteltiin edellisistä suhteista jääneistä "traumoista". Voimia aplle ja kannattaa ehkä suoraan sanoa jos asia sinua häiritsee.