Mies ei näköjää lakkaa haikailemasta eksänsä perään vaikka meillä on 2 lasta ja yhdessä oltu pian 10v
Jos olisin tiennyt, ettei pääse eksästään näköjään irti ikinä, en olisi ikinä mennyt ensimmäisillekään treffeille. Kun tapasimme, kumpikin oli juuri eronnut edellisistä suhteista, ja työstimme asioita vielä vaikka menimme yhteen.
Kuvittelin ja olin varma että kyllä ennen pitkää ex lakkaa pyörimästä miehen mielessä. Pääsin parissa vuodessa lopulliseen malliin oman edellisen suhteeni käsittelyssä, eli myönnetään tovi meni itsellänikin. Puhuimme mieheni kanssa välillä edellisten kokemusten tapahtumista, kun edellinen mieheni oli ollut väkivaltainen, ja mieheni edellinen puoliso taasen enemmänkin henkisesti väkivaltainen ja vei miestäni ns. kuin pässiä narussa.
Siksi koin että asioita piti molemmin puolin työstää.
Nyt kuitenkin ollaan oltu pitkälti vakiintunut pari jo 9 vuoden ajan. Omistamme asunnon ja meillä on 2 lastakin. Nykyään harvemmin, mutt yhä edelleen, miehen puheisiin pulpahtaa joku eksään liittyvä asia. Tyyliin "Nooran siskokin omisti tuollaisen auton", "en ymmärrä miksi Noorakin sanoi aina noin" tai "No jotkut ovat vähän skitsompia tapauksia" (viittaa Nooraan).
Tänään alkoi huolella ärsyttää kun kerroin jostakin biisistä, jossa lauletaan että "sulla on häitä pidellyt, sut sai joku Antti Järvinen" että on mielestäni kiva biisi. No eiköhän mieheni heti todennut että "eikös Nooran mieskin ole Antti!".
Juu ja eks on Noora, että terveisiä vaan sinne Nooralle ja miehelleen Antille, että täällä edelleenkin kaipaillaan. :)
Kommentit (61)
En kyllä sanoisi tuon perusteella että haikailisi eksänsä perään. En minäkään haikaile yhtään mutta kyllä pitkästä parisuhteesta jäi paljon muistoja jotka ponnahtelee pintaan siellä sun täällä, ja saatan sanoa asian ääneen jos tilanteeseen sopii.
Mä muistan lapsuudesta ja nuoruudesta vaikka kuinka monet ihastukset ja hekin tulevat välillä mieleen että mä nyt vaan ylipäänsä muistelen lämmöllä ihmisiä, joihin olen ollut joskus kiintynyt :)
Mä ymmärrän jos kumppanillanikin jää entisensä mieleen, mun mielestä ois omituista jos ei sellaisesta ihmisestä jäisi mitään jälkeä jota on joskus tulisesti rakastanut. Ja ei, mua ei haittaa se että nykyinen on joskus rakastanut jotakuta toista ihmistä, olen minäkin, ei se ole keneltäkään pois. Se ei tarkoita etten voisi enää koskaan rakastaa samalla tavalla.
Nykyisin vain runkkaan nettivideoille. Silti ajattelen exäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mies reagoi, jos sinä, ihan viattomasti, tietysti, alat itse muistella, aika usein, kuinka oma exäsi kulloinkin toimi?
Tai sitten toimii niin kuin olisi henkisesti terve aikuinen, ja ottaa asian puheeksi. Sanoo, että nuo kommentit saavat vaivaantuneeksi, ja kysyy, mikä niissä on taustalla. Ei syyttäen, koska mies ei ole tehnyt mitään väärää, vaan avoimesti omasta tunteestaan kertoen.
Tämä kuulostaa ihan hyvältä suunnitelmalta. Ei mulla ole halua sotkea omaa eksää tähän tai testailla miestä. Lähinnä en ole tiennyt pitäisikö tästä mainita miehelle edes vai yrittää sietää. Havahduin vaan tänään kun ärsytti. Enkä ollut vielä miettinyt että miten asian esille nostaisi miehen kanssa. Syyllistää en halua, uhriutua en halua, en halua olla ärtynyt kun puhumme asiasta, jos puhumme.
Tänään oikeasti pahoitin mieleni ja olen sitä sulatellut mieleni sisällä. Pahoitin, koska tuossa laulussahan haikaillaan eksän perään, ja tiedän mieheni miettineen miten eksänsä melko tuore avioliitto sujuu ja miten uusi mies "pärjää" eksän kanssa. Ja on meilläkin ollut useasti avioitumisesta puhetta, mutta siihen se on aina jäänyt, joten taisi osua vahingossakin aika arkaan paikkaan.
Vähän huumoriakin toki tästä koko hommasta löysin ja yritin senkin tuohon aloitukseen sisällyttää.
Ap
En mäkään tykkää koskaan, kun mieheni puhuu jostain naisesta, oli se sitten kuka tahansa. Mieheni on minulle tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoiko muiden miehet eksiensä asioita/tekemisiä tällä tavalla vuosikymmenenkin jälkeen? Mä kyllä saatan ajatella eksää jossakin esille tulleessa asiayhteydessä mutta ei mulla ole tarvetta mainita siitä ääneen.
Ap
Varmaan on ihmiselle aika luontaista toimintaa ihan sukupuolesta riippumatta joskus esittää omaan, elettyyn elämään perustuvia kommentteja erilaisista asioista. Siihen elämään on joskus kuulunut myös entinen puoliso. Lopeta tuo typerä mustasukkaisuus ja mieti asiaa vähän laajemmin.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään tykkää koskaan, kun mieheni puhuu jostain naisesta, oli se sitten kuka tahansa. Mieheni on minulle tärkeä.
Voi hellanduudeli sentään
Vierailija kirjoitti:
Ette ole vissiin naimisissa? Odotteleeko mies, että se eksä ottaa vielä takaisin?
Mulla on myös kaveri, jonka mies ei 20 yhteisestä vuodesta, lapsista ja talosta suostu naimisiin. Oon aina ihmetellyt sitä, mutta ehkä sekin haikailee Sitä Oikeaa.
En ymmärrä, miten avioliitto tähän liittyy. Nykyään moni elää avoliitossa, kaikki eivät avioon halua. Todella typerä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö sinä tämän nooran? Ehkä sitten ymmärtäisin jos on yhteinen tuttu, mutta outoa jos useasti mainitsee että niin noorakin ja noora sitä ja tätä ja sinä et edes tiedä kenestä kyse.
En tiedä tätä Nooraa. Kerran puhuin hänen kanssa nopeasti puhelimessa ja silloin hän huusi minulle jostain hänen ja miehen riidasta, laitoin luurin kiinni. En tunne häntä yhtään ihmisenä henkilökohtaisesti. En usko että hän haluaa minua tuntea myöskään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on. Ihminen on tarkoitettu rakastumaan kunnolla kerran. Naiset halusivat tämän rikkoa.
Rakastaminen on tahdon asia.
Etkö näe, että mies on tyytyväinen, ettei tarvi enää olla Nooran kanssa!
Oletko varma, että hän haikailee vielä eksänsä perään? Itse haikailen omaani, mutta juuri siksi en puhu hänestä nyksälle mitään. Olen kyllä kertonut että olen aikoinani seurustellut ko. henkilön kanssa, mutta en ole ihan varma, muistaako nyksäni edes koko keskustelua enää.
Jos haluat jatkaa miehesi kanssa ja naimisiin, ota asia puheeksi miehesi kanssa. Ainakin näet mitä se vastaa kun vaadit avioliittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette ole vissiin naimisissa? Odotteleeko mies, että se eksä ottaa vielä takaisin?
Mulla on myös kaveri, jonka mies ei 20 yhteisestä vuodesta, lapsista ja talosta suostu naimisiin. Oon aina ihmetellyt sitä, mutta ehkä sekin haikailee Sitä Oikeaa.
En ymmärrä, miten avioliitto tähän liittyy. Nykyään moni elää avoliitossa, kaikki eivät avioon halua. Todella typerä kommentti.
No liittyy siten että se kaveri haluaisi naimisiin, mutta mies ei suostu vaikka on ne lapset ja talot. Jos sillä avioliitolla ei ole mitään väliä, niin maistraatissa voi varmaan pikaisesti käydä ihan rakkaansa mieliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on. Ihminen on tarkoitettu rakastumaan kunnolla kerran. Naiset halusivat tämän rikkoa.
Rakastaminen on tahdon asia.
Itse näen asian niin että rakastuminen/ihastuminen on sama asia. Toinen vain vahvemmin ilmaistuna. Rakastaminen niin kuin sanoit onkin sitten jo ihan eri asia ja riippuu tahdosta. :) Harva oikeasti vielä rakastaa kun puhuu rakastumisesta uuteen kumppaniin.
Onko siinä jotain ihmeellistä, että mies kaipaa elämänsä rakkautta?
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat jatkaa miehesi kanssa ja naimisiin, ota asia puheeksi miehesi kanssa. Ainakin näet mitä se vastaa kun vaadit avioliittoa.
Jep. Jotkut miehet jostain syystä kokee, että vasta avioliitto on Sitoutumista. Ja sitten pelkäävät sitä. Etenkin jos on vähän perässävedettävää tyyppiä.
Aivan taatusti heillä on jonkinlainen yhteys/suhde ollut koko ajan. Odotapa vain.
Onko miehelläsi kavereita? Kuulostaa siltä että ei ole muuta kuin perhe. Kavereiden kanssa voi jutella existä, mutta aika säälittävää nykyisen kanssa. Mitä lapset ajattelee tästä?
Vierailija kirjoitti:
Kommentoiko muiden miehet eksiensä asioita/tekemisiä tällä tavalla vuosikymmenenkin jälkeen? Mä kyllä saatan ajatella eksää jossakin esille tulleessa asiayhteydessä mutta ei mulla ole tarvetta mainita siitä ääneen.
Ap
Kuulostaa oudolta. Olethan sanonut, että ex ei kuulu teidän elämään ja lopettaa sen jankuttamisen Noorasta. En ole eksästä puhunut nykyselle, vaikka välivaltainen oli. Eikä hän puhunut eksistään. Tämä on meidän elämään eikä siihen entiset puolisot kuulu. Kaikkea hyvää sinulle ja toivottavasti selätätte vaikeudet.
Tiedätkö sinä tämän nooran? Ehkä sitten ymmärtäisin jos on yhteinen tuttu, mutta outoa jos useasti mainitsee että niin noorakin ja noora sitä ja tätä ja sinä et edes tiedä kenestä kyse.