Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä leivän syömistä päivällisellä pääruoan yhteydessä

Vierailija
23.08.2024 |

Ei sitä kuulu muun ruoan kanssa syödä.

En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka syö leipää päivän oikean aterian yhteydessä. Öö eikö se pääruoka riitä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listataanko tähän juttuja joita ei ymmärretä?

Mä en ymmärrä saksan kieltä.

Vierailija
22/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulavuosien peruja, kun ei ollut varaa syödä kunnon ruokaa, niin täytettiin vatsaa halvalla leivällä. Sitä tehdään edelleen yleisesti kehitysmaissa.

Ja muuallakin. Ranskassa, Italiassa, Kreikassa, monessa maassa joiden ruokavalioita pidetään erityisen hyvinä. Siihen perinteiseen terveelliseksi tunnettuun Välimeren ruokavalioonkin kuuluu päivittäin leipää aterioilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön leipää ruoan kanssa vain kylässä, koska siellä ei kehtaa syödä sitä oikeaa ruokaa niin paljon kuin haluaisi. Kotona en ikinä täytä mahaa leivällä, kun on se oikea lämmin pöperö tarjolla.

Meillä oli lapsena joka ruuan kanssa leipää ja melkein kaikkien kanssa perunaa koska ne olivat halvempia kuin muu ruoka. Muuta ruokaa olikin sitte todella vähän. Jopa pinaattilettujenki kera syötiin perunaa ja tietty leipää.

Vierailija
24/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö leipä ole sitten ruokaa kun ap kirjoittaa leivän syömisestä ruoan kanssa? Mitä se sitten on, jos ei ruokaa?

Vierailija
25/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syököön kukin leipänsä miten tykkää. Minun lapsuudessa pääruoan (paitsi keitto) kanssa ei leivänpäällisiä käytetty. Ja muulloin kun käytettiin, niin se oli kinkku/makkara TAI juusto + kurkkua/tomaattia/paprikaa (70-luku).

Syön edelleen niin. Tänäänkin kylmäsavulohikeittoa ja ruisleipää. Teen kanssa illalla patonkia+päälliset.

Vierailija
26/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse syö leipää pääruoan kanssa, enkä ylipäänsä ollenkaan, mutta sallin jokaisen syödä juuri niin kuin haluaa. Jos joku syö lohipastaa ja ottaa ruisleivän kylkeen niin miten tämä on minulta pois? Jokainen syököön itselleen sopivalla tavalla.

Vierailija
27/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleepa leivästä nyt keskustelua. Oli keskustelu miten leivällä ei saa olla leikkelettä ja nyt ei saa olla leipää ollenkaan? Aikamoisia sääntöjä.

Vierailija
28/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keittoa voi ilman leipää syödä.

Laatikkoruuan, keitettyjen pottujen jne yms ruuan kanssa en leipää tartte.

Minä olen aina ihmetellyt että jotkut syö kaurapuuron kanssa leipää. Minä syön vain jompaa kumpaa vaikka aamupalaksi. 

Vierailija
29/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä AP kanssa. Leivän jatkuva syöminen on syy miksi ihmiset saavat helposti liikaa kaloreita ja ylipainoa.

Se on muutenkin aika hyödytöntä jos ei lasketa mukaan leipää aamupalalla.

Kyllä nykyisin syödään harvemmin leipää ruoan kanssa kuin ennen. Vähemmän kaloreita saa kun vähentää kastikkeen ja lisukkeen määrää ja ottaa niiden sijaan palan täysjyväleipää. Näin saa myös enemmän kuitua.

Vierailija
30/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. Syön vain vähän leipää, aamupalalla jos silloinkaan. Leivässähän on samanverran suolaa kuin sipseissä. Ei ihme, että suomalaiset sairastavat sydän-ja verisuonitauteja.

Vierailija
31/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa. Se hämmästyttää, kummastuttaa pientä palstamammaa.

Vierailija
32/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää juoda sokerivettä ja syödä leipää varsinaisen ruuan päälle etten laihdu, koska kulutus on niin kova.

t. urheilija

Vierailija
33/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hampurilaisateriaan kuuluu ehdottomasti ruisleipä kylkeen. Samoin sushin kanssa otan kunnon voikkoleivän. Kun tilataan thaikkua, niin laitan aina leivät samalla tarjolle, voi tehdä kinkkujuustoleipiä oheen. Kaikki tykkää. Näin meidän perheessä.

Vierailija
34/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinäpä et sitten ymmärrä. Oliko muuta vielä?

Vierailija
35/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön leivänkin kanssa leipää. 

Vierailija
36/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön vauvoja!

Vierailija
37/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai?

Mä syön ruisleipää muistaakseni kuidun takia ja saa enemmän pureskeltavaa.

Itse en ole oikein ikinä tajunnut leipää välipaloina.

Jännää tämä elämä. Kaikkea uutta ja ihmeellistä.

Vierailija
38/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä niin yksilöllistä. Mutta itse turpoan aika nopeasti, jos syön leipää tai mitään viljatuotteita joka päivä. Leipä on minulle joko aamiainen, iltapala tai kylkiäinen keiton kera. N 170cm/58kg, 55 v.

Vierailija
39/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikaikkea tarvi ymmärtääkkään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme