Miksi jotkut grillaa vielä elokuun lopussakin?
Öö ei ole kesä enää?
Elokuu lasketaan suomessa jo syksyksi. Miksi jotkut grillaa grillillä syksyllä?
Kommentit (69)
Nythän on kesä, itsellä alkoi eilen kesäloma. Ja todellakin aion näiden viikkojen aikana grillata. Tosin grillaan joskus talvellakin.
Vierailija kirjoitti:
Häh, elokuuhan on vielä kesäkuukausi Suomessakin? Ja miksi grillaus olisi rajoitettu vain kahdelle kuukaudelle vuodessa, sinäkö sen päätät? Kysytkö keväällä, miksi osa grillaa toukokuussa kun ei ole vielä kesä? Silloin grillataan kun on kelejä, ei niinkään kalenterin mukaan.
Mitä kelejä? Mun grilli kyllä lämpiää säästä riippumatta. Älä oo noin tyhmä
Grillaan lumen tuloon saakka. Syön suurella nautinnolla porsaanleikettä ja pottuja, olutta päälle.
Kesä-, heinä ja elokuu ovat kesäkuukausia Suomessa. Ihan on vielä kesäsää. Ja kuka sanoi että vain kesällä saa grillata?
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut pitää joulukoristeita vielä joulupäivän jälkeen? Sitä en ole koskaan ymmärtänyt. Kuinka vinksahtanut voikaan olla.
Tämän palstan normien mukaisessa elämässä joulukoristeet laitetaan marraskuun alussa, ja kerätään pois jouluaattoiltana juuri ennen nukkumaanmenoa. Joulupäivän aamuna on sitten kisa siitä, kuka ekana kerkeää kirjoittamaan palstalle viestin: "Miten joulu meni?"
Kohta meilläkin alkaa grillikausi, kun säät viilenevät, ja voidaan laittaa leivinuuniin tuli. Poltetaan pieni pesällinen puita uunissa, ja kun hiillos on sopivan matala, laitetaan uuniin jalallinen ritilä ja sen päälle pihvit grillaantumaan.
Ulkona grillaan vain, jos sisällä on liian kuuma.
Miksi ei? Itse grillaan talvellakin takapihalla, koska tosiaan, miksi ei?
Sinäkö oot se sama tollo joka aina laittaa tuon öön kommenttiinsa?
Minä grillaan/savustan kalaa ympäri vuoden. Ei siinä mitään kummallista ole, samalla tavalla grillijuoma (kesällä laadukas olut, talvella hunajarommi) maistuu.
Miksi jotkut syö kesäkauden satoa vielä talvisin🤔
Just grillattiin pohjoisessa. Grillaan vaikka hangessa. Mihin kesä liittyy? Hiiligrilli is best.
Vierailija kirjoitti:
Minä grillaan talvellakin.
Samoin. Kun käyn maalla. Oikeastaan ei ole grilliä mutta teen nuotiosta hiilloksen.
Grillaus ei ole sidoksissa vuodenaikaan, talvellakin saa grillata. Ja Suomessa elokuu lasketaan kesäkuukausiin.
Töissä pidetään kaasupulloa sisällä lämpimässä, voidaan grillata vaikka 30 asteen pakkasella.
Lasitetulla parvekkeella on kivoin grillailla vähän viileämmällä. Sähkögrilli.
Grillaan talvellakin. Minulla on siihen tarkoitukseen sopiva 18 neliöinen grillikota taloni pihalla. Jos grilliruoka on sinusta vain kesä ajan ruokaa niin miksi mäkkäreillä ym riittää asiakkaita ympäri vuoden? Itse olen sitä mieltä että grillaan parempia hampurilaisia itse. Siksi grillailen vuodenajasta riippumatta.