Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rauhoittavat lääkkeet ja hautajaiset

Vierailija
23.08.2024 |

Onko jollain kokemuksia rauhoittavan lääkkeen ottamisesta hautajaistilaisuutta ennen? Kirjoittaako lääkärit pienen määrän jotain rauhoittavaa tästä syystä ja auttaako se selviämään tilaisuudesta. 

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut Propraalia (betasalpaaja).Lääke auttaa siihen ettei sydän pamppaile rinnasta ulos vaan on rauhallinen olo. Lääke ei nukuta tai tee turraksi.

Vierailija
62/71 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa ja surullista on se, että suomalaiset kuluttaa vuodessa 600miljardia mieliala/masennuslääkkeisiin. Ne tekee ihmisistä enemmän tai vähemmän zombeja. Seksi ei huvita. Mikään ei tunnu miltään, mutta ilkeitä osataan olla. Lääkefirmat tekee törkeen määrän rahaa ja lääkärit saa proviikkaa.

Mutta rauhoittavia jos otat oman lapsen hautajaisiin.. Lukee näitä kommentteja niin huomaa kuinka typeriä suomalaiset on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseisestä lääkkeestä ei ole aiempaa kokemusta, ensimmäistä kertaansa ei ole viisasta ajoittaa siihen, kun juuri on jokin erityinen tilanne kuten hautajaisiin lähtö. Lääkkeen yleistä sopivuutta itselleen on tärkeää kokeilla jo hyvissä ajoin, vähintään muutama päivä ennen tapahtumaa. Niin tulee tietämään mahdollisen, vakavankin sopimattomuuden, jota ei ainakaan halua kokea siellä hautajaisissa.

Vierailija
64/71 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut rauhoittavaa lentämiseen. Eivät ne vie muistia eivätkä muuta zombieksi ainakaan jos pysyy kohtuullisessa määrässä. Ainakin minulla ainoastaan hillitsee ahdistusta jotenkuten siedettävälle tasolle, ei myöskään tee hyvää oloa tms. Niiden lentojen jälkeen, jolloin en ole ottanut lääkettä olen aivan loppu ja väsynyt siitä jatkuvasta jännittämisestä (olen kyllä hiljaa paikallani koko lennon myös ilman lääkettä) ja toipuminen vie vähintään seuraavaan päivään. Lennän harvoin ja jatkossakin sen mitä on pakko lääkkeillä. Ja niin tekee maailmassa todella moni muukin.

Jos tuntisin tarvetta, todellakin ottaisin pienen määrän rauhoittavaa lääkettä hautajaisiin. Jos se mahdollistaa osallistumisen ja sen, että voi toimia kunnolla, on se sen arvoista (olettaen, että haluaa osallistua). Kannattaa kokeilla etukäteen vaikutusta ja vaikka kirjoittaa ylös milloin otti lääkkeen ja missä vaiheessa oli mitään vaikutusta havaittavissa ja kuinka pitkään. Minuakin kehotettiin kokeilemaan jo hyvissä ajoin lentoa. Ei nyt kannata liioitella kerran tai harvoin tapahtuvaa rauhoittavan lääkkeen käyttöä joksikin ongelmaksi.

Vierailija
65/71 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilleni ainakin kirjoitti kun isäni kuoli. Hautajaiset menivät hänellä semmoisessa kevyessä koomassa. Jälkeenpäin harmitteli kun ei kunnolla muistanut niitä. Otti siis ensimmäistä kertaa rauhoittavan silloin. 

Kuinka tujua oli kun muistikin meni.

Muisti voi mennä jo ihan siitä henkisestä paineestakin. 

Vierailija
66/71 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkutyttö otti beetasalpaajia ennen omia häitään, ja hän olikin siellä koko päivän ihan zombina.

Mä otan beetasalpaajia joka ikinen päivä, enkä vielä ole zombiksi muuttunut. 

Vierailija
67/71 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin hautajaisissa aika tanakassa pöhnässä. Ei itkettänyt ollenkaan. 

Vierailija
68/71 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häihin ja työhaastatteluihinkin kannattaa hankkia kunnon ryynit. Ei ala itkettämään ja pysyy rauhallisena.

Vierailija
69/71 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaa aivan varmasti. Jatko on sitten nihkeää.

Vierailija
70/71 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilleni ainakin kirjoitti kun isäni kuoli. Hautajaiset menivät hänellä semmoisessa kevyessä koomassa. Jälkeenpäin harmitteli kun ei kunnolla muistanut niitä. Otti siis ensimmäistä kertaa rauhoittavan silloin. 

Kuinka tujua oli kun muistikin meni.

Ne eivät ole tujuja.  1 tai 2 mg:n, tabletteja.

1 tai 2 mg MITÄ?

Esimerkiksi Diapamia määrätään 2 mg:n vahvuisena, 10 kpl:n pakkaus.

Ei niitä  isoja pakkauksia määrätä, eikä voimaikkaota rauhoittavia tilapäiseen käyttöön.

Sen berran vain, dttä saa nukuttua, haitakaoset järjestettyä ja selviää hautajaispäivästä.

Vierailija
71/71 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut rauhoittavaa lentämiseen. Eivät ne vie muistia eivätkä muuta zombieksi ainakaan jos pysyy kohtuullisessa määrässä. Ainakin minulla ainoastaan hillitsee ahdistusta jotenkuten siedettävälle tasolle, ei myöskään tee hyvää oloa tms. Niiden lentojen jälkeen, jolloin en ole ottanut lääkettä olen aivan loppu ja väsynyt siitä jatkuvasta jännittämisestä (olen kyllä hiljaa paikallani koko lennon myös ilman lääkettä) ja toipuminen vie vähintään seuraavaan päivään. Lennän harvoin ja jatkossakin sen mitä on pakko lääkkeillä. Ja niin tekee maailmassa todella moni muukin.

Jos tuntisin tarvetta, todellakin ottaisin pienen määrän rauhoittavaa lääkettä hautajaisiin. Jos se mahdollistaa osallistumisen ja sen, että voi toimia kunnolla, on se sen arvoista (olettaen, että haluaa osallistua). Kannattaa kokeilla etukäteen vaikutusta ja vaikka kirjoittaa ylös milloin otti lääkkeen ja missä vaiheessa oli mitään vaikutusta hava

Hyvin ja viisaasti kirjoitettu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme