Mitä teet kun yksiöösi tunkeutuu elämäänsä turhautunut kimalainen joka lentelee asunnossa päin seiniä
Odotat vain koska se törmää seinän sijasta sinuun ja upottaa myrkkypistimensä ihoosi. Vaikka kuinka rakastankin kimalaisia nähdessäni niiden touhuavan apiloiden parissa en voi sille mitään että yksiössä raivokkaasti asunnossani päämäärättömästi säntäillen se vain ahdistaa
Kommentit (53)
Yritän saada sen kiinni siten etten vahingoita ja lähetän ikkunasta takaisin ulos.
Näin oon tehnytkin vähän kaikille otuksille joita ikkunasta lentää sisään oli yöperhonen tai ampiainen. En tapa vaan pyrin saamaan takaisin ulos.
Höpö höpö! Se mitään pistä!
Jos hän on väsynyt - juotan mehua ja vien ulos.
Jos hän on virkeä - pyydystän ja päästän ulos.
Pelastan myös vesiastiassa räpuköivät öttiäiset ja annan kuivatella kädelläni. Tai jos minulla on kiire, asetan lämpimään ja ilmavaan paikkaan lepäilemään.
Hippi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjaan kimalaisen ulos. Jos se oli *ttumainen ampiainen, niin kuolo korjaisi.
Miksi koet ampiaisen vittumaisena?
Koska ne on ärhäköitä ja tuppaa lähelle. Useammat pistäneet vaikka koittanut olla rauhassa ja antanut olla. Vai onko se sitten herhiläisiä? No joka tapauksessa mehiläiset ja kimalaiset on ok.
Asuessani vuosia sitten yksiössä ampiaiset olivat tehneet pesän ikkunalaudan alle, kun kesällä pidin ikkunoita aina auki. Siinä ne lentelivät ikkunasta pesään ja taas ulos, eivät mitenkään häirinneet. Syksyn lähestyessä osa niistä muuttui hitaiksi ja ryömivät lattioilla. Silloin otin yhteyttä huoltoon joka sitten kävi pesän hävittämässä. Koko kesän pystyimme toisiamme kunnioittavaan yhteiseloon.
Vierailija kirjoitti:
Kimalaiset pyydystän jo täällä mainitulla lasi/paperi-tempulla ulos vapauteen.
Erikoisen ulosheittämäni otus on ollut lepakko.
M50
Mulla oli känninen äiti jouluaattona. Heitin vielä kinkunkin perään, kun niin veetutti.
Ei ne pistä ellei ala huitomaan tai vahingossa esimerkiksi istu päälle.
Helpointa on poistaa ne imurilla kun rauhoittuvat johonkin.
Yleensä ne yrittää kyllä ikkunaan ->ulos eikä lentele päämäärättömästi ympäriinsä. Vai ootko jätesäkittäny ikkunat, nistit ja harhaset semmosta tekee.
Luonnosta vieraantuneet cityvihreet avuttomina tarvitsevat apua kimalaisen kiinni ottamiseen ja vapauttamiseen, jo on aikoihin eletty. Hanki köysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjaan kimalaisen ulos. Jos se oli *ttumainen ampiainen, niin kuolo korjaisi.
Miksi koet ampiaisen vittumaisena?
Koska ne on ärhäköitä ja tuppaa lähelle. Useammat pistäneet vaikka koittanut olla rauhassa ja antanut olla. Vai onko se sitten herhiläisiä? No joka tapauksessa mehiläiset ja kimalaiset on ok.
Asuessani vuosia sitten yksiössä ampiaiset olivat tehneet pesän ikkunalaudan alle, kun kesällä pidin ikkunoita aina auki. Siinä ne lentelivät ikkunasta pesään ja taas ulos, eivät mitenkään häirinneet. Syksyn lähestyessä osa niistä muuttui hitaiksi ja ryömivät lattioilla. Silloin otin yhteyttä huoltoon joka sitten kävi pesän hävittämässä. Koko kesän pystyimme toisiamme kunnioittavaan yhteiseloon.
Samanlaisia havaintoja täällä! Mökin terassilla ampparipesä, mutta koskaan ne eivät tunkeilleet iholle tai muuten häirinneet. Ilmeisesti eivät halua riehua kotiympäristössään?
Muutenhan ne sitten käyvät hyvinkin agressiivisina lähempää tuttavuutta tekemään tutkimusmatkoillaan kauempana pesästä.
Mulla on tätä varten tyhjä pitkien tulitikkujen rasia. Siihen kaappaan sen ja päästän ikkunasta ulos. Tänä kesänä ei ole ollut yhtään pörriäistä, yleensä useampi on kesässä.
Niille pitää tarjota cocacolaa niin piristyvät.
Vierailija kirjoitti:
Luontoystävät silmät kiinni, siinä ei muuta ehdi kun jollain kengällä henki pois. Lajien taistelua.
Ne kimalaiset ovat tärkeitä pölyttäjiä, että sullekin riittäisi myös jatkossa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Luontoystävät silmät kiinni, siinä ei muuta ehdi kun jollain kengällä henki pois. Lajien taistelua.
Kimalaiset ovat kuolemassa sukupuuttoon. Ne pölyttävät kasveja, jotka lisääntyvät kimalaisten avulla. Jos et itse ole vege, ruokasi ainakin on.
Taistelemalla kimalaisia vastaan heikennät oman lajisi ja itsesi elinolosuhteita. Yhteistyöllä ja pienellä avulla parannat omaa ja lajisi tulevaisuuden näkymää.
Kannattaa käyttää logiikkaa ja valita taistelunsa. Ystävällisiä ystäviä ei kannata eliminoida.
Alan itsekin pörrätä päin seiniä. Kivaa!
Minä luin vahingossa että "elämäänsä turhautunut kiinalainen.." :D