Minulle tarjottiin työpaikkaa jossa palkka olisi 2000€/kk brutto kannattaako ottaa vastaan?
Mietin vaan kun laskin että tuosta palkasta jää vähemmän käteen kuin minun tämän hetkisistä tuista verojen ja laskujen jälkeen.
Kommentit (42)
Haluan tietää mitkä tuet ovat olevinaan niin suuria että 2000 bruttopalkkaa ei kannata ottaa.
Maksetulle asumistuelle on rajat joten työttömyystuki, asumistuki ja toimeentulotuki yhdessä eivät pääse lähellekään. Jos asunnon vuokra jää tietyn summan alle, voi saada sen verran toimeentulotukea että käteen jää joku kuutisen sataa. Edelleen hyvin kaukana 2000 bruttopalkasta.
Palkkatulosta maksetaan huomattavasti vähemmän veroa kuin etuuksista. Ja eikö tuntuisi hyvältä tulla toimeen omillaan eikä kaikki pitäisi sua ikuisesti yhteiskunnan elättinä? Et ehkä uskokaan, miten iso ero ihmisten kohtelulla on, jos olet työelämässä tai työtön. Ja sillä työpaikalla voi kehuskella muille, että sain töitä, kaikki kun ei saa!
1400€ saat nyt tukia, eli sulla on erittäin kallis asunto tai elätettäviä. Jos sulla on elätettäviä, niistä saat etuudet palkankin päälle. Ja jos taas tuon summan selittää se, että sulla on yksinäsi helvetin kallis asunto, et saa kauan siinä asua, vaan joudut muuttamaan halvempaan, ja sitten ei tuet enää olekaan 1400€.
Vierailija kirjoitti:
Haluan tietää mitkä tuet ovat olevinaan niin suuria että 2000 bruttopalkkaa ei kannata ottaa.
Maksetulle asumistuelle on rajat joten työttömyystuki, asumistuki ja toimeentulotuki yhdessä eivät pääse lähellekään. Jos asunnon vuokra jää tietyn summan alle, voi saada sen verran toimeentulotukea että käteen jää joku kuutisen sataa. Edelleen hyvin kaukana 2000 bruttopalkasta.
Asumistuki + toimeentulotuki on minulla noin 1400€/kk Helsingissä.
Ap
Kaikki työ kannattaa ottaa vastaan, jos meinaa joskus päästä hyville ansioille.
Luuserit ei ymmärrä, että suurituloiseen työhön ei pääse, jollei ole mitään työkokemusta. Sukulaismies on 35-vuotias, eikä ole tehnyt päivääkään töitä. Kait yhä odottaa, että pääsisi hyväpalkkaiseen työhön?
Vierailija kirjoitti:
Tosta jää käteen n. 1700e kuukaudessa. Mitä ihmeen tukia sulle niin paljon maksetaan?
Kokoomustrollin mielikuvitustukia.
Purra ja Orpo ovat oikeassa. Suomessa etuudet ovat liian suuret, kun normityötä ei kannata tehdä.
No lakkaahan ne etuudet joskus, kun työ ei kelpaa, eikö?
On se enemmän mitä tuossa vuokra firmassa tarjottiin 11 euroa tunti..
Sillä olisi päässyt peräti 1800 euron bruttopalkkaan..hävetti korkeakoulutettuna ihan hakeakin moista paikkaa ..
Tosin ei. Edes otettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksetulle asumistuelle on rajat joten työttömyystuki, asumistuki ja toimeentulotuki yhdessä eivät pääse lähellekään. Jos asunnon vuokra jää tietyn summan alle, voi saada sen verran toimeentulotukea että käteen jää joku kuutisen sataa. Edelleen hyvin kaukana 2000 bruttopalkasta.Asumistuki + toimeentulotuki on minulla noin 1400€/kk Helsingissä.
Ap
Miten sun annetaan vieläkin asua 800€ kämpässä yksin?
Työtä työtä työtä tehdään
Jotta jotta leipää syödään
Työ ihmisen tuo tekijälleen mielen niin iloisen.
Nih!
Jos otat paikan vastaan et selvästikään arvosta itseäsi. Käsitätkö, että maksaisit siitä, että saisit tehdä töitä, eikä kukaan netissä enää haukkuisi sinua tukipummiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos otat paikan vastaan et selvästikään arvosta itseäsi. Käsitätkö, että maksaisit siitä, että saisit tehdä töitä, eikä kukaan netissä enää haukkuisi sinua tukipummiksi.
Kaltaisesi luuseri ei arvosta itseään.
Työ pitää ottaa vastaa vaikka saisit 500 euroa bruttona. Mikä on nimesi ja paikkakunta niin tulee karessi heti jos et ota töitä vastaan.
Onko sulla lapsia ja oletko yh? En muuten usko. Mulla on ollut paljon pienemmät tuet. :D
Mä ottaisi tuon työn. Nyt mun bruttopalkka on 1600.
Vierailija kirjoitti:
Tosta jää käteen n. 1700e kuukaudessa. Mitä ihmeen tukia sulle niin paljon maksetaan?
Paljoa menee työmatka kuluihin jos työmatkaa pitää päivässä ajella 100 km ja kustantaa auton ylläpito päälle ja maksaa työpaikka ruokailut.
Ei ap:lle ole mitään tarjottu kuten ei muillekaan. Tyypillinen perskokkaritrolli.
Jos olet lapseton sinkku voit tehdä töitä vaikka yötäpäivää.
Töihin siitä SAATANAN LOINEN!