Työkkäri pakottaa yli viiskymppiset kouluun
Ja tietenkin lähihoitajakoulutukseen. Muuta ei keksitä, varsinkin kun alalla on pulaa työntekijöistä. Miten voidaan pakottaa alalle, joka ei kiinnosta pätkääkään eikä ole soveltuvuutta.
Ilmeisesti ei ole edes pääsykoetta, vaan kaikenlaiset Aino Nykoppi-tyypit pääsee myrkyttelemään potilaita. Toivotaan vain että ethän hae alalle, jos sinulla on masennusta tai psykoosia. Liekkö tarvitsee toimittaa edes lääkärintodistusta, vaan luotetaan opiskelijan sanaan.
Kyllä on meillä tulevaisuudessa mahtavia hoitajia. Vanhat mummot ja psykopaatit kääntelee vanhuksia. Mutta siitä viis! Kunhan saadaan työttömyystilastot kauniimmaksi.
Kommentit (63)
No ei pakota minua, eivät siis päästä vaikka haluaisin. Opiskelisin mielelläni 2 vuotta alaa jossa varma työllisyys mutta se ei käy, koska minulla on jo korkeakoulututkinto.
Miten pakoutus on toteutettu?
Ajattelin ilmoittautua työttömäksi, olen ollut nyt 6kk poissa työmarkkinoilta omasta päätöksestäni..
Työkkäri pakota yhtään ketään, ehdottaa voi.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sinne ole soveltuvuustestit ja pitää olla hyvä fyysinen kunto?
Onkohan niissä soveltuvuustestejä, jotka ovat työvoimakoulutusta? Ei siis normaalia yhteisvalintahaussa haettavia aloituspaikkoja. En siis tiedä, kunhan tuli mieleen.
Vierailija kirjoitti:
No ei pakota minua, eivät siis päästä vaikka haluaisin. Opiskelisin mielelläni 2 vuotta alaa jossa varma työllisyys mutta se ei käy, koska minulla on jo korkeakoulututkinto.
Jos oikeasti kiinostaa, niin oppisopimus voisi olla sun juttu. VARHA ainakin tällaista puuhaa ja muistaakseni attendo jossain vaiheessa
Ne jotka ei vielä tiedä, niin noihin työkkärin järjestämiin koulutuksiin hakee aina joku 500 ihmistä. Joten ei varmasti pakota ketään joka ei sinne halua.
Vierailija kirjoitti:
ei ole este. Miksi olisi. Opintotukea saa loputtomasti ammmattikouluun
No AP tilanne vaan on että meillä on liikaa näitä viiskymppisiä joilla MT ongelmaa josta syystä työttömiä, samalla kun lähäreitä ei riitä. Ongelma havaittu, pakko ratkaista. Vai mitä? Otetaanko lisää niitä taikkuja ja somaleja jotka ei osaa sanaakaan suomea vuosiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kait aikuisopiskelijat saa enää mitään tukia?
Vierailija kirjoitti:
Tasan ei mene nallekarkit näköjään. Siskollani on tutkinto yliopistosta ja opiskelee nyt amiksessa työmarkkinatuella. Sanotaan nyt näin että kyseessä on melkoisen epävakaa ihminen joka ei oikein työelämässä pärjää (vika aina tietenkin muissa ym.) eikä nyt varsinkaan niillä aloilla joille ensin opiskeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että opintotuki loppuu kun täyttää 18?
Vierailija kirjoitti:
50 v ei ole vanha mummo.
50v on kyllä jo vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää hakea siinä normaalihaussa missä nuoretkin ja päästä sisään, mihinkään monimuoto-opiskeluihin ei saa jos ei ole päätoimista opiskelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää hakea siinä normaalihaussa missä nuoretkin ja päästä sisään, mihinkään monimuoto-opiskeluihin ei saa jos ei ole päätoimista opiskelua.
Monimuoto on kuitenkin päätoimista opiskelua, ellei sitten itse halua tehdä siinä samalla töitä. Mutta sama se on ns. normiopiskelussakin, et saa tukia, jos tienaat samalla liian paljon.
80-luvun alussa sairaanhoito-oppilaitoksessa oli 2-päiväiset pääsykokeet. Oli erilaisia tehtäviä, yksilö- ja ryhmähaastatteluja, psykologinen testi yms.
Nykyisin sisäänpääsy on paljon helpompaa ja sen huomaa.... Kaikki eivät ole persoonaltaan sopivia hoito/hoiva-alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että opintotuki loppuu kun täyttää 18?
Opintotukea myönnetään vain yhdelle henkilölle eli sille opiskelijalle. Oletuksena kun on, että opiskelija on nuori, joka voi asua solussa ja jonka ei tarvitse elättää muita kuin itsensä. Opintotuessa ei ole huomioitu sitä, että opiskelijalla saattaa olla pari lastakin eikä ne lapset elä pelkällä pyhällä hengellä vanhempansa opiskelujen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monimuoto opiskelut voi rahoittaa asumistuella ja toimeentulotuella, niin itsekin tein.
Vierailija kirjoitti:
80-luvun alussa sairaanhoito-oppilaitoksessa oli 2-päiväiset pääsykokeet. Oli erilaisia tehtäviä, yksilö- ja ryhmähaastatteluja, psykologinen testi yms.
Nykyisin sisäänpääsy on paljon helpompaa ja sen huomaa.... Kaikki eivät ole persoonaltaan sopivia hoito/hoiva-alalle.
Sairaanhoitaja ja lähihoitaja ovat ihan eri asia.
Eikös sinne ole soveltuvuustestit ja pitää olla hyvä fyysinen kunto?