Työkkäri pakottaa yli viiskymppiset kouluun
Ja tietenkin lähihoitajakoulutukseen. Muuta ei keksitä, varsinkin kun alalla on pulaa työntekijöistä. Miten voidaan pakottaa alalle, joka ei kiinnosta pätkääkään eikä ole soveltuvuutta.
Ilmeisesti ei ole edes pääsykoetta, vaan kaikenlaiset Aino Nykoppi-tyypit pääsee myrkyttelemään potilaita. Toivotaan vain että ethän hae alalle, jos sinulla on masennusta tai psykoosia. Liekkö tarvitsee toimittaa edes lääkärintodistusta, vaan luotetaan opiskelijan sanaan.
Kyllä on meillä tulevaisuudessa mahtavia hoitajia. Vanhat mummot ja psykopaatit kääntelee vanhuksia. Mutta siitä viis! Kunhan saadaan työttömyystilastot kauniimmaksi.
Kommentit (63)
Taas näitä aloituksia, jotka perustuvat apn sisäisiin valheisiin
Vierailija kirjoitti:
Ikä ei vaikuta silti siihen mitään. Ja lapsikorotuksen ainakin vielä vuosi sitten sai.
Opintotuessa ei ole koskaan ollut lapsikorotusta. Työttömyysrahassa on, mutta eikö sekin poistu.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sinne ole soveltuvuustestit ja pitää olla hyvä fyysinen kunto?
Niinpä, ei ole minusta enää fyysiseen työhön. Tuskin muutenkaan kelpaan.
Mistään koulusta ei valmistu yhtään mihinkään jos ei läpäise hyväksytysti tenttejä.
Totta. Iäkäs tarvitsisi myös yksityisyyttä, omaa tilaa ja oikeita asiantuntijoita. Ei olla pelkkien lähäreiden ja hoitsujen varassa tai firmojen, jotka noudattavat tiettyä kaavaa. Kuntien systeemit myös kankeita pahimmillaan ja stressaavia.
Koulutus kannattaa aina, tässä nyt kärjistetään asiaa lähihoitajakoulutuksesta. On surkeaa jos viiskymppinen ei halua kouluttautumalla työllistyä vaan jää odottamaan pikkiriikkistä eläkettä noin 75- vuotiaana, ja siihen saakka tuilla, joista aina ruinataan kun ne ei riitä. Katse peiliin !
Älä houri, työkkäri ei voi pakottaa ketään yhtään mihinkään. Työttömyyskorvauksen maksu voidaan keskeyttää, mutta ei voida pakottaa.
Kävin työkkärissä viikolla ja tädin mukaan aikuiskoulutus loppuu. Tosin se voi jatkua taas kun tuo sekoboltsi hallitus menee vaihtoon. Se koulutus pitäisi myös järkevöittää. Vain sellaisia koulutuksia missä on töitä heti koulutuksen perään.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh heee, ei näytä tasavallassa mikään muuttuneen. Olin työttömänä noin 25 vuotta sitten, niin silloinkin sain TE-toimiston uhkakirjeitä siitä, etten ole hakeutunut lähihoitajakoulutukseen ja vielä, heh heh heeee, nykyisin 80 % hoitoalan työntekijöistä haluaa vaihtaa alaa. Lähihoitaja on varmaan ammatti, johon ei soveltuvuutta tarvita kun siihen voidaan PAKOTTAA uhkakirjein, siihen tehtävään kelpaavat kaikki, aivan kaikki, olisinkin ollut toooosi hyvä lähihoitaja, toooosi hyvä, just joo !
Vähän aikaa syömättä, niin olet hyvä lähihoitaja. Täällä ihmiset ovat tottuneet pääsemään helpolla.
Jos kuvittelet, että tuollainen ihminen olisi hyvä lähihoitaja, sitten et ole tainnut paljoa sairastella tai ainakaan et ole vanhus, jolla käy kotihoito tai joka on hoivakodissa. Se on kyllä totta, että
Kun arvot ja asenteet kovenee, ei potilaita eikä varsinkaan vanhuksia ole tarkoituskaan kohdella inhimillisesti. Tehokkuus on päivän sana eikä siinä vointeja tai kuulumisia kysellä. Vaipanvaihtoon menee korkeintaan minuutti. Riuska-Reiska raksalta hoitaa homman nopeasti ja turhia pulisematta.
Tuttu teki totaalisen alanvaihdon ja opiskeli työvoimakoulutuksena hoiva-avustajaksi, ikää 60v, ja sai melkein heti vakituisen paikan. On todella tyytyväinen!
Vierailija kirjoitti:
Tuttu teki totaalisen alanvaihdon ja opiskeli työvoimakoulutuksena hoiva-avustajaksi, ikää 60v, ja sai melkein heti vakituisen paikan. On todella tyytyväinen!
Hienoa tutullesi. Aloituksen pointti onkin se, että kaikkia ei voida pakottaa hoiva-alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa tutullesi. Aloituksen pointti onkin se, että kaikkia ei voida pakottaa hoiva-alalle.
Eipä sinne ketään pakotetakaan. Aina voi kieltäytyä. Piste.
Vierailija kirjoitti:
No ei pakota minua, eivät siis päästä vaikka haluaisin. Opiskelisin mielelläni 2 vuotta alaa jossa varma työllisyys mutta se ei käy, koska minulla on jo korkeakoulututkinto.
Miten eivät päästä? Sen kun vain haet kouluun. Ei kai täällä ketään voi määrätä.
Vierailija kirjoitti:
Miten pakoutus on toteutettu?
Ajattelin ilmoittautua työttömäksi, olen ollut nyt 6kk poissa työmarkkinoilta omasta päätöksestäni..
Pakotus toteutuu tukirahojen leikkaamisella, eli jos et suostu tukeasi leikataan. Tämä on siis erään laista kannustamista (pakotusta) ottamaan vastaan "tarjottu" työ/koulutus!
Pakko on yleensä halpatyömarkkinat eli orj. Aikuisia ihmisiä pakotetaan kuin lastentarhassa. Voi hyvää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Älä houri, työkkäri ei voi pakottaa ketään yhtään mihinkään. Työttömyyskorvauksen maksu voidaan keskeyttää, mutta ei voida pakottaa.
Niinpä. Elättäkää itse itsenne niin kuin aikuiset ihmiset niin ei tarvitse miettiä tämmöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Elättäkää itse itsenne niin kuin aikuiset ihmiset niin ei tarvitse miettiä tämmöisiä.
Mistä muuten johtuu että ihmiset on heti tukien varassa työttömyyden tullessa, onks kukaan miettinyt tämmöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä sinne ketään pakotetakaan. Aina voi kieltäytyä. Piste.
Taitaa tulla karenssi, jos kieltäytyy. Mä oon töissä, mut jos jään työttömäksi, voin opiskella lähihoitajaksi, jos toimeentulo on siitä kiinni. Inhoan vanhuksia, musta ne on tyhmiä, haisevia ja ällötyävoä, mutta mulle ihan sama, mitä paskasäkkejä nostelen. Olen myös aika hyvä teeskentelijä ja manipuloija, joten uskoisin läpäiseväni soveltuvuuskokeetkin. Luulen silti, että kukaan vanhus ei haluais mua itseään hoitamaan, mutta eihän sen vanhuksen mielipiteitä kyselläkään vaan tärkein on, että mulla on duunia. Vanhushan on vaan haiseva säkki.
Kyllä on. Itse en päässyt läpi.