Karppaamisen laihduttava vaikutus perustuu ainoastaan siihen että karppaajat eivät voi mussuttaa leipää ja pullaa entiseen malliin
Ei kai se ole ihme jos päivittäiset pussi leipää ja siiderit jätetään ruokavaliosta pois niin alkaa laihtumaan
Kommentit (12)
Perustuu siihen että keho alkaa käyttää rasvaa energianlähteenä sokereiden sijaan.
Mä olen ihan samaa mieltä ja aina ihmetellyt tätä vaahtoamista karppaamisesta.
Jos lopetat leivän, pullan ja keksien syömisen, ja vaihdat riisin ja perunan lautasella salaattiin & kasviksiin, niin kai se nyt on aivan selvä, että saat kaloreita vähemmän ja todennäköisesti laihdut. Ei kai se nyt mikään ihmeellinen ja uusi asia ole?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan samaa mieltä ja aina ihmetellyt tätä vaahtoamista karppaamisesta.
Jos lopetat leivän, pullan ja keksien syömisen, ja vaihdat riisin ja perunan lautasella salaattiin & kasviksiin, niin kai se nyt on aivan selvä, että saat kaloreita vähemmän ja todennäköisesti laihdut. Ei kai se nyt mikään ihmeellinen ja uusi asia ole?
Todellinen karppaaja lisää RASVAA riisin ja perunan tilalle mutta laihtuu silti. Se on se ihmeellinen asia siinä.
Kaikki rajoitusdieetit toimii tällä samalla kaavalla. Niiden ongelma on, että harva jaksaa rajoituksia loputtomiin.
Ero on siinä että karppaajat välttelevät kaikkia hiilareita kuin ruttoa. Vaikka jäävät paitsi tärkeistä vitamiineista ja kuiduista.
No siihen se perustuu, että vähennetään hiilareita. Mitä muuta se olisi?
Onko pakko "mussuttaa"? Eikö voi vain syödä/jättää syömättä?
Vierailija kirjoitti:
Ero on siinä että karppaajat välttelevät kaikkia hiilareita kuin ruttoa. Vaikka jäävät paitsi tärkeistä vitamiineista ja kuiduista.
Mitä tärkeitä vitaamineja saa vaikka sokerista ja vehnästä?
Kuituja saa tosi paljon kasviksista, marjoista, siemenistä ja pähkinöstä jne.
Pidin ruokapäiväkirjaa kuidut meni yli 30 g päivässä.
Ja hoikat oikeasti syövät paljonkin hiilareita, mutta eivät liho, koska syövät kulutukseensa nähden oikein. Oletteko koskaan kuulleet karppaavasta urheilijasta? En minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ja hoikat oikeasti syövät paljonkin hiilareita, mutta eivät liho, koska syövät kulutukseensa nähden oikein. Oletteko koskaan kuulleet karppaavasta urheilijasta? En minäkään.
Karppaus ei tarkoita vain ketoosia vaan on eri karppauslajeja.Yläkarppi pitää hiilarit noin 100 g päivässä, alakarppi noin 60 g ja ketokarppi 20 g.
Onhan se osittain noinkin. Mutta toisaalta kylläisyys säilyy pitempään, kun ei ole hiilareita sotkemassa suolistobakteerien toimintaa ja viestejä aivoille.