Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan laajentaa musiikkimakuani - suositelkaa minulle jotain?

Vierailija
22.08.2024 |

Olen kasvanut (lähinnä 1950-luvun) musiikin parissa ja nuorena aloin itsenäisesti kiinnostua ensin 1920-1940-lukujen musiikista. 1960-1980-lukujen musiikista en jotenkin ole innostunut koskaan, suuremmin. Toki joka vuosikymmenellä aina hyviä artisteja on, osa minunkin makuuni. Teininä löysin myös Vivaldin, Puccinin ja Chopinin ja sitä kautta aloin kuunnella vähitellen vähän jotain muutakin, pikkuhiljaa laajentaen koko ajan.

Genreissä tämä tarkoittaisi varmaan jotain tyyliin Rock 'n' Roll, Swing, Blues, Rockabilly, vähän sellainen ränttätänttä-tyylinen uudempi rock, en silti vielä sanoisi ns. classic rock.. Eurotrance, techno ja sellaiset on myös OK.

Vieläkin kuuntelen lastenmusiikkia. Naurakaa pois vaan! :) Esim. Fröbelin Palikat on vielä kova juttu! :) Niin ja tietysti ihana Mörköooppera!

Artisteja esim. Jerry Lee Lewis, Wanda Jackson, Buddy Holly, Glenn Miller, Hank Williams Sr, Roy Orbison, Bill Haley and his Comets, Danny and the Juniors, Gene Pitney, Big Mama Thornton, B.B. King, John Lee Hooker, Crazy Cavan, Matchbox, Teddy and the Tigers, Agents (erityisesti nautin heidän kausistaan Jorma Kääriäisen ja Vesa Haajan kanssa), Pet Shop Boys, Erasure, Komiat... Myös Max Raabe orkestereineen sekä Geoff Castellucci kuuluvat suosikkiartistilistalleni. Nää on siis niitä mulle kaikista läheisimpiä, rakkaimpia.

Säveltäjistä tuttuja esim. juuri ihanat Vivaldi, Puccini, ja Chopin, vähän myöhemmin kun tutustuin tarkemmin, korviani alkoi miellyttää myös Bach, Mozart, Verdi, Smetana, Brahms, varmasti tulee tutkittua vielä lisääkin..

Isäni oli ammattimuusikko, siitä sain kipinän ja innostuksen ja varmaan voisin sanoa myös positiivisen yliannostuksen 1950-lukua, sen ajanjakson tunnen hyvin. Harmi kun en enää voi soittaa isille ja pyytää suosituksia! Äitini taas ei pidä  oikeastaan minkäänlaisesta musiikista juuri lainkaan! Vastakohdat taisivat vetää puoleensa..

Haluaisin vielä laajentaa musiikkimakuani, mutta olen luonteeltani vähän sellainen, että pitäisi lähteä laajentamaan maltillisesti, varovasti.. Esim. raskaampi musiikki kiinnostaisi, mutta en ainakaan vielä ole innostunut mistään nk. örinähevistä, vaikka sitäkin olen ennakkoluulottomasti yrittänyt kokeilla - ilmeisesti vielä minulle liian raskasta, pitäisi nyt löytää jotain vähäsen kevyempää mikä on kuitenkin "sinne suuntaan kallellaan"..

Ropeconissa olen nyt käynyt tanssimassa, kun koronan ja etä-Ropeconin jälkeen taas siirrytty live-Ropeconiin, pari vuotta siis. Siellä soittavat aivan huikeaa musiikkia! Sekä historiallisissa tanssiaisissa että Discolarpin puolella. Sellaista haluaisin kuulla arjessanikin.

Ehkä tästä nyt saisitte jonkunlaisen käsityksen siitä, minkälaiseen musiikkiin voisin tutustua juuri nyt...? Ikää mulla 22 vuotta, jos se jotakuta kiinnostaa. :) Yliopistossa aloittelen opintoja nyt, filosofian maisteri tavoitteenani, pääaineena filosofia.

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen musiikki ! Kuuntele netistä Globalplayer.com / Classic FM. Kirjaudut vain sisälle, aivan mahtavaa musiikkia, aivan mahtavia asiantuntijoita = juontajia.

Vierailija
22/153 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on surkeat pop listat. Kuulee parempaa vaikka saksan spotify listoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon laajemtanut viime päivinä musiikin kuunteluani. Kuunteluuni tuli Juju, Porter Robinson ja Of Monsters And Men. Myös miksausmusiikkia Pogoa kuunnellut oon viime aikoina.

Tavallisesti remixejä ja covereita on tullut suurimmaksi osaksi kuunneltua.

Vierailija
24/153 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

El Sonidito - Hechizeros Band

Vierailija
25/153 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskeeko ELO?

Entä M83?

Vierailija
26/153 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan 2 tämän ajan pop tähteä mallisksi:

Chappell Roan

Sabrina Carpenter

Vierailija
27/153 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yngwie Malmsteen, Van Halen.

Aivotonta tilulilua. Musiikilliset arvot on olemattomat, nämä sopii ala-asteikäiselle joka ei paremmasta tiedä. Aikuiselle äärettömän noloa "musiikkia", niin kuin oikeastaan kaikki hevi. 

Jos esim. Briteissä mainitsee että mielimusiikkia on heavyrock niin saa todella kummastuneita katseita osakseen ja samalla kertoo kuuluvansa alaluokkaan. Tatuoinnit, örvellys, tupakointi, hevimusiikki...

"Peräsuolen pullistuma eli rektoseele

Rektoseele tarkoittaa peräsuolen alaosan pullistumista. Suoli pullistuu tavallisimmin eteenpäin.

Peräsuoli työntyy pussimaisesti emättimen seinää kohti

Anaalikanavan etuseinämän ja emättimen välinen sidekudoskalvo antaa periksi iän, raskauksien, synnytysten ja toistuvan ponnistelun seurauksena. Miehillä rektoseelen esiintyminen on selvästi harvinaisempaa kuin naisilla.

Rektoseelet ovat usein oireettomia, mutta suuremmat rektoseelet voivat aiheuttaa ulostamisvaikeutta ja painon tunnetta. Monet vaivasta kärsivät auttavat ulostamista välilihasta tai emättimen puolelta sormella tukemalla tai peräaukon kautta sormella kaivaen.

Toteaminen

Rektoseele voidaan todeta vastaanottokäynnillä. Tutkittaessa ollaan joko kylkiasennossa tai gynekologisessa asennossa. Toisinaan on tarpeen tehdä lisäselvityksinä ultraääni- tai magneettitutkimuksia muiden lantionpohjan laskeumamuutosten selvittämiseksi.

Rektoseeleen liittyvää ulostamisen hankaluutta voi helpottaa ulosteen pehmentäminen ruokavalion ja kuituvalmisteen avulla. Kuituvalmisteista esimerkiksi psylliumkuitu on tähän tarkoitukseen sopiva. Peräsuoleen jäävä uloste voidaan huuhdella pienellä vesimäärällä tähän tarkoitukseen suunnitelluilla välineillä. Voit lukea huuhteluhoidosta seuraavasta linkistä:

Ulostamisvaikeuden hoito

Leikkaushoito

Rektoseelen leikkaushoitoon voidaan päätyä, jos ulostamisvaikeus ei helpota edellä mainituin keinoin tai mikäli rektoseele on niin kookas, että se työntyy esiin emättimen puolelta.

Leikkaus voidaan tehdä emättimen puolelta, peräsuolen puolelta tai välilihan kautta. Tavallisinta on rektoseelen korjaaminen emättimen puolelta ompelemalla. Emättimen kautta tehtävät leikkaukset tekee gynekologi."

Vierailija
28/153 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannu suosikki listoissasi oikeastaan ollenkaan huomannu huumorimusiikkia? Soo soo! ;-)) Kuuntelehan nää - koliseeks?

Tässä sama vähäsen raskaampana mutta yhtä humoristisena versiona

%3D

Ja tottakai...

%3D%3D

ja viel

https://www.youtube.com/watch?v=SrD8NxCLYw0&pp=ygUmYSBiaXQgb2YgZnJ5IGFu…

Vierailija
29/153 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Googlen hakukenttään joku maan nimi tai etninen ryhmä ja joku genre sattumanvaraisesti.  Kuuntele hakutuloksia.  Seasta löytyy oikeasti helmiä, mutta myös monin tavoin päräyttäviä tuloksia.    Mitä enemmän haastat ennakkoluulojasi, sen hauskempaa 

Vierailija
30/153 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidät Agentsista ja haluaisit opetella kuuntelemaan raskaampaa musiikkia, niin looginen askel synkempään suuntaan on Viikate!

Vierailija
31/153 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beethoven 7 sinfonia 2 osa

Vierailija
32/153 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAn Country

Vierailija
33/153 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalli-musiikin kuunteleminen kannattaa varmaan aloittaa 70- ja 80- lukujen melodisesta heavysta, kuten Van Halen. Itsekin pystyn sitä kuuntelemaan, vaikka sen jälkeisestä metallista suurin osa on minulle ns. no go - aluetta.

Vierailija
34/153 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile jotain "poppiheviä" esim. Ghost

Ghostin Future is a foreign land vois olla hyvä alkuun. Aika 70-lukulaiset fibat siitä alusta.

Vierailija
35/153 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien van halen on ollut metallia? Kitararokkia se on enemmän. Hyvä harjoitella soittamaan sitä itse kitaralla.

Vierailija
36/153 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiohead - Paranoid Android

Vierailija
37/153 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bombino, aavikkorokkia. Sälli päässyt myös fiittaamaan Rollareihin.

Vierailija
38/153 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien van halen on ollut metallia? Kitararokkia se on enemmän. Hyvä harjoitella soittamaan sitä itse kitaralla.

https://www.allmusic.com/artist/van-halen-mn0000260206

"One of the best and most popular American hard rock/heavy metal bands"...

Vierailija
39/153 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusklassikkobändit: Beatles, Rolling Stones, Doors, Pink Floyd.

Vierailija
40/153 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeff Beck

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän