Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usko tulevaisuuteen mennyt

Vierailija
22.08.2024 |

Olen 26-vuotias ja tuntuu ettei Suomi anna mitään. Ei töitä missään, olen turhaan opiskellut.

Eläkeläiset äänestää oikeistopuolueita josta itse hyötyvät.

Kukaan ei ajattele nuoria.

Pitäisikö suunnata ulkomaille? Ja minne?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on suurten ikäluokkien eläke-etujärjestö. Heidän ehdoillaan luotu utopia, jossa vain heidän eläkeäisyytensä on kaiken itseisarvo ja päämäärä. Muut ovat sen tukitoimintoja.

Vierailija
42/47 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin nuorehko niin lähtisin ja hakemaan töitä, meidän kotmaa on alas menossa ja menee. Meidän johto kumartelee vääriin suuntiin ja hakataan päätä mäntyyn siihen kuuluisaan taas.

Toisaalta nimenomaan nuoremmat ihmiset ovat syypäitä siihen, että tänne ei enää synny tarpeeksi lapsia, mikä on haitallista Suomen tulevaisuudelle.

Nuorempien ihmisten vanhemmat syyllisiä siihen, ettei Suomeen ole kannattavaa tehdä lapsia. 

Ei ole töitä, ei ostettavan hintaisia perheasuntoja eikä ilmeisesti lapsiin panosteta. En aio tehdä lapsia, ei riitä rahat muutenkaan työssäkäyvällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on suurten ikäluokkien eläke-etujärjestö. Heidän ehdoillaan luotu utopia, jossa vain heidän eläkeäisyytensä on kaiken itseisarvo ja päämäärä. Muut ovat sen tukitoimintoja.

Eläke-etujärjestö :D mutta oikeasti eläkeläiset ovat Suomen suurin äänestäjäryhmä. Ei siis ihme, ettei nuorille riitä mitään.

Vierailija
44/47 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen on tilanne. Ulkomaille kannattaa suunnata opiskelemaan ja töihin.

Vierailija
45/47 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen tilanne on järkyttävä. Kavereiden vanhemmista osa ostaa asunnon opiskelijalle ja toisten saanut häädön kotoa. Ei pysty tukea samalla lailla.

Vierailija
46/47 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa nähdä että on muitakin nuoria jotka kokevat että tulevaisuus on epävarmaa. Tsemppiä oikeasti kaikille. Itse 27v.

Yhdyn siihen että työtilanne on vaikea. Vuoden sisällä työpaikalla YT neuvottelut ja paraikaa löysässä hirressä odotellen jatkuuko hommat. Hoetaan varsinkin nuorille työntekijöille että "voi olla töitä, mutta ei voida luvata." Joululahjaksi sitten saa tiedon onko työtön vai töissä normaalisti.

Omalla paikkakunnalla kuiteskin perhe ja elämä. P:stä lähteä ulkomaille kun koti on koti.

Samalla vuoden sisään asumistuet pois. Vuokra nousi puolessatoista vuodessa 200e. Ensiasunnonostaja sai uusia veroja maksettavaksi.

Olen korkeasti koulutettu ja työkokemusta vuodesta 2019 enkä vieläkään kelpaa tähän oravanpyörään.

Pointtini - Tällaisen epävarmuuden keskellä en itsekään halua lapsia koska taloustilanne ja työmarkkinat ovat painajaista. Jos me nuoret ollaan "näin arvokkaita" Suomelle niin en haluaisi että oma lapsi menettäisi mielenterveytensä tällaisen elämän parissa.

Ahkera opiskelu ei takaa töitä. Ylityötunnit ei takaa työn jatkuvuutta. OMAA osaavaa työvoimaa ei arvosteta. Se on p@#€a puhetta että työntekijöitä ei ole. Täällä me nuoret ollaan. Jos jotain ei osata niin oppia me halutaan ja kun te vanhukset ootte niin fiksuja niin opettakaa sitten meitä.

PS. Odotus on liian pitkä että varsinkin nykyisen pääministerin ja kumppaneiden kausi loppuisi.

Vierailija
47/47 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä töitä.haetaan ulkomailta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän