Usko tulevaisuuteen mennyt
Olen 26-vuotias ja tuntuu ettei Suomi anna mitään. Ei töitä missään, olen turhaan opiskellut.
Eläkeläiset äänestää oikeistopuolueita josta itse hyötyvät.
Kukaan ei ajattele nuoria.
Pitäisikö suunnata ulkomaille? Ja minne?
Kommentit (47)
Väärä luulo, että oikeistopuolueet olisivat nuoria vastaan, päinvastoin. Demarit niitä vappusatasia ja taitetun indeksin korjaamista oli ajamassa eläkeläisille.
Jos olisin nuorehko niin lähtisin ja hakemaan töitä, meidän kotmaa on alas menossa ja menee. Meidän johto kumartelee vääriin suuntiin ja hakataan päätä mäntyyn siihen kuuluisaan taas.
Lähde! Vielä voit rakentaa hyvän uran jossain missä se on kannattavaa. Mihin luulet että nyt irtisanottavat työllistyvät kun työttömyysluvut korkealla?
päädyt johonkin talousliberaalimpaan maahan. Se on luonnollista, koska lähes kaikki muut valtiot ovat noudattaneet pidempään oikeistolaisempaa talouspolitiikka kuin Suomi. Mukaan lukien muut pohjoismaat
Ei se ennenkään ollut helppoa. Sisulla eteenpäin. Virastoissa 80-luvulla tarjolla oli useita vaihtoehtoja, saimme valita, mutta olen tehnyt sinnikkäästi urani eteen töitä. Työura tuttujen työkavereiden kanssa samassa työpaikassa on ollut saavutus.
Kyllä se siitä. Tsemppiä!
Ei täällä kannata ainakaan töitä tehdä, kun leionanosa palkasta napataan tyhjäntoimittajien elättämiseen tai kipataan etelä-euroopan kankkulan kaivoon. Samalla saa nauttia länsimaiden ehkä paskimmasta terveydenhoidosta, jossa potilas joutuu itse googlaamaan tai kyselemään netin anonyymipalstoilla trolleilta että mitä pitää tehdä. Usein myös Google ja trollit tietää paremmin kuin arvauskeskuksen työntekijät.
Voithan sinä ulkomaille lähteä, jos siltä tuntuu. Eihän se ole mikään loppuelämän sitoumus, jos koti-ikävä iskee jossain vaiheessa.
Vaikka se voimakkaasti pois muodista täällä AV:lla, niin itse kyllä suhtaudun hyvinkin positiivisesti Suomen tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tunnelma Suomessa
Mieluummin otan sen ikävän tunnelman kuin valheellisen kamalaharris-tyylisen hilpeyden.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei vaan ole niitä v*tun töitä! :(
Etenkään jos meinaa tulla palkalla toimeenkin.
Eikä enää ikinä tule. Siitä pitää ns. hyvinvointiyhteiskunta huolen tolkuttomalla tappoverotuksella ja tuikiturhalla byrokratialla.
Työpaikat menee sinne missä on kasvun edellytykset, eli pienet verot ja vain nimellisesti sosialistista hapatusta.
Kauhulla odotan sitä päivää, kun Suomen viimeiset "rikkaat" muuttavat muualle tai siirtyvät verottajan ulottumattomiin luonnollisen poistuman kautta. Miten meidän silloin käy kun ei ole enää nettoveronmaksajia? Kuka sen jälkeen kustantaa meille koulutuksen, terveydenhoidon ja työttömyyskorvaukset?
Silloin monelta itku pääsee, kun lukukausimaksut alkaa jo alakoulussa, sairaalaan uppoaa joka käynnillä monta tonnia ja kelasossusta saa vain lämmintä kättä. Silloin moni rukoilee ja anelee ennen niin vihattuja "rikkaita" palaamaan, mutta eivät he enää tule, koska bisnekset on ja kukoistaa jo muualla. Rahalla ei ole isänmaata.
Ihan vinkiksi, ne ainoat jotka voi mahdollistaa edes jonkinlaisen tulevaisuuden suomalaisille Suomessa on juurikin nuo oikeistopuolueet.
Sekin toki on mahdollista, ettei siihen pysty enää kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähde, Suomessa tilanne on toivoton. Keski-Eurooppaan, Itävalta, Sveitsi tai Saksa. Tarkemmin en tiedä mitä muutto vaatii.
Hyvää kielitaitoa suositellaan ja hyvät käytöstavatkin lienevät eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tunnelma Suomessa
Mieluummin otan sen ikävän tunnelman kuin valheellisen kamalaharris-tyylisen hilpeyden.
Harris on mukavanoloinen ja nuori energinen presidentti
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin nuorehko niin lähtisin ja hakemaan töitä, meidän kotmaa on alas menossa ja menee. Meidän johto kumartelee vääriin suuntiin ja hakataan päätä mäntyyn siihen kuuluisaan taas.
Toisaalta nimenomaan nuoremmat ihmiset ovat syypäitä siihen, että tänne ei enää synny tarpeeksi lapsia, mikä on haitallista Suomen tulevaisuudelle.
Suomessa pääsee töihin vain sukulaisten palkkaamana. Muillekin on orjatyötä tarjolla.
Voivoi teitä nukynuoria. Ovelle koputtamaan ja kysymäön töitä.! Kukaan ei tule kotoa hakemaan.
minä ikäni työtä tehnyt en ymmärrä nuoria
Vierailija kirjoitti:
Ihan vinkiksi, ne ainoat jotka voi mahdollistaa edes jonkinlaisen tulevaisuuden suomalaisille Suomessa on juurikin nuo oikeistopuolueet.
Sekin toki on mahdollista, ettei siihen pysty enää kukaan.
Täyttä p tä ja se on taas todistettu tällä hallituskaudella. Kaikki talousmittarit huutaa. Enää turha Sannaa syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta nimenomaan nuoremmat ihmiset ovat syypäitä siihen, että tänne ei enää synny tarpeeksi lapsia, mikä on haitallista Suomen tulevaisuudelle.
Nuorempien ihmisten vanhemmat syyllisiä siihen, ettei Suomeen ole kannattavaa tehdä lapsia.
ap, demareita ne eläkeläiset äänestää ja se on se ongelma