Usko tulevaisuuteen mennyt
Olen 26-vuotias ja tuntuu ettei Suomi anna mitään. Ei töitä missään, olen turhaan opiskellut.
Eläkeläiset äänestää oikeistopuolueita josta itse hyötyvät.
Kukaan ei ajattele nuoria.
Pitäisikö suunnata ulkomaille? Ja minne?
Kommentit (47)
Ehdottomasti lähde ulkomaille. Itse en tätä älynnyt ja nyt olen lypsylehmä loisijoille. Kun lapset ovat isoja lähden myös ja myyn täältä omaisuuden helvettiin.
Sanopa muuta.
Ratkaisuna lähdin huitsin helvettiin sieltä. Olisin muuten varmaan saanut odotella työllistymistä vaikka tuomiopäivään asti. Vastavalmistunut ei Suomessa kelpaa töihin ilman kymmenen vuoden kokemusta, ilmeisesti. Muualla ehdin hakea pari viikkoa kun tuli jo useampi työtarjous.
Murmanskissa paukkuu. Melkoinen toivonkipinä. Suomea epäilee joku.
Älä nyt uskoasi ja toivoasi ainakaan menetä, elämä edessä!
Vierailija kirjoitti:
Sanopa muuta.
Ratkaisuna lähdin huitsin helvettiin sieltä. Olisin muuten varmaan saanut odotella työllistymistä vaikka tuomiopäivään asti. Vastavalmistunut ei Suomessa kelpaa töihin ilman kymmenen vuoden kokemusta, ilmeisesti. Muualla ehdin hakea pari viikkoa kun tuli jo useampi työtarjous.
Eikä kokemuksellakaan kelpaa
Lähde, Suomessa tilanne on toivoton. Keski-Eurooppaan, Itävalta, Sveitsi tai Saksa. Tarkemmin en tiedä mitä muutto vaatii.
Suomessa ei vaan ole niitä v*tun töitä! :(
Etenkään jos meinaa tulla palkalla toimeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Lähde, Suomessa tilanne on toivoton. Keski-Eurooppaan, Itävalta, Sveitsi tai Saksa. Tarkemmin en tiedä mitä muutto vaatii.
Hanki työ -> muuta. Tiivistettynä. Vähän saa muuttajia ja byrokraatteja työllistää ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei vaan ole niitä v*tun töitä! :(
Etenkään jos meinaa tulla palkalla toimeenkin.
Tampereella häädön saaneita tavallisia työssäkäyviä perheitä
Oon lähdössä ens kuussa Ranskaan. Sain sieltä töitä :)
Lähde venäjälle siellä on nyt töitä hissien, patojen, lentokoneiden korjaajille, kun jostain syystä ovat hekin jossain ulkomailla nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Oon lähdössä ens kuussa Ranskaan. Sain sieltä töitä :)
Onneksi olkoon!
Kyllä tekevälle töitä löytyy, sovitaanko näin aluksi vaikka 4€ / tunnissa? Paikallinen sopija.
Sveitsille suositukset. Ja ennenkaikkea suhteen luomiselle Jumalan kanssa.
Kaikki tuntemani pariskunnat joissa toinen on suomalainen ja toinen länsimainen ovat päätyneet pois Suomesta..
Tule Saksaan. Täällä on töitä ja ihan hyvä palkat.