Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolukka, tai puolukassa on uusi ihmeaine, sanoo suomalainen väitöskirjatutkimus

Vierailija
22.08.2024 |

Paljonko sitä puolukkaa nyt pitäisi sitten syödä?! Käykö hillona? Varmaankin makeuttamattomana paras.

Käy ilmi että ne kuoret tai kuoren alla on se aito asia, eli mehun juominen ei auta. 

Tutkimus kertoo seuraavaa: Puolukka.

Uusi väitöstutkimus osoitti, että puolukkajauheen lisääminen länsimaista runsasrasvaista ruokavaliota muistuttavaan rehuun ehkäisi sekä matala-asteisen tulehduksen että sokeri- ja rasva-aineenvaihdunnan häiriöiden kehittymistä.

Useiden tulehdustekijöiden sekä leptiinihormonin tasot olivat merkittävästi alhaisemmat puolukkaa saaneiden hiirten ryhmässä verrattuna rasvaisella dieetillä olleeseen kontrolliryhmään.

Eli siis estää rasvamaksaa jne

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saat puolukkaa. En uskalla ostaa mitään puolukkahilloja. Niissä on tietysti kaikki mahdolliset aineet.

Puolukkaa saa metsästä. Alkavat olla jo poimintakypsiä. Mikä on tekosyysi, ettet mene itse poimimaan puolukoitasi?

Sitä saa kerran vuodessa metsästä mutta tarve on vuoden ympäri.

Vierailija
22/33 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saat puolukkaa. En uskalla ostaa mitään puolukkahilloja. Niissä on tietysti kaikki mahdolliset aineet.

Puolukkaa saa metsästä. Alkavat olla jo poimintakypsiä. Mikä on tekosyysi, ettet mene itse poimimaan puolukoitasi?

Olen eri. Ei minulla ole tekosyitä, on vain kätevää ostaa kaupasta puolukkaa 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolukoita on syöty iät ja ajat. Samoin muita metsämarjoja. Nyt on keksitty, että puolukkakin on terveellinen, huh heijaa. Miten karpalo? 

Eivät ole vielä keksineet, että sekin on terveellinen. Jokohan huomisen lehdessä on juttua siitä?

Vierailija
24/33 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiri ei ole ihminen että jäitä hattuun.

Vierailija
25/33 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottiinko jutussa mikä ihmeaine siinä puolukassa on?

Vierailija
26/33 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös pihlajanmarja on terveellinen.

Vierailija
27/33 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siitä vuosikaudet puhuttu, että verensokeri kohoaa vähemmän jos aterialla syö puolukoita.

Vierailija
28/33 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös pihlajanmarja on terveellinen.

Vaan missä on näyttö? Aivan, ei ole näyttöä terveellisyydestä.

Vierailija
29/33 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos olen pysynyt hoikkana koska olen syönyt koko elämäni paljon puolukkaa. Tv. Rouva 53v. 

Vierailija
30/33 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on metsät täynnä superfoodia ja sitten idi ootit ostaa jotain hel.... intialaisia gotsimarjoja.

Vierailija
31/33 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomatonta, mutta olen alkanut laihtumaan siitä lähtien kun aloin syömään puolukkajauhetta 2 tl päivittäin. Mitään muuta muutosta ruokavaliossa ei ole ollut, eikä mikään muu ruoka-aine ole saanut sellaista aikaiseksi aikaisemmin. Onkohan 3 viikossa mennyt jo melkein kilo (olen normaalipainoinen).

Vierailija
32/33 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta auringon alla. Sama muuten koskee mustikkaa.

Vierailija
33/33 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Puolukat ovat ihania ja niitä on myös hauska poimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän