Lepakot pihalla
Oletteko havainneet lepakkoja omakotitalossa asujat? Mitä kaikkea tietoa teillä on jakaa näistä lentävistä nisäkkäistä? Yöllä pihallani lentelee lepakkoja. Viihtyvät lämpimässä suojassa aitta-tyyppisessä rakennuksessa?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Levittävät maailman tappavimpeja tauteja (mm. rabies, ebola jne.).
Kiitos tiedosta!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vai?
Ja syövät kilotolkulla hyttysiä ja muita sinua häiritseviä ötököitä.
Vierailija kirjoitti:
Myyrin kaverit lentelevät
Täh ?
Vierailija kirjoitti:
Eipäs kun päästäisen.
Rabies teoriassa Suomessa mahdollinen,yksi lepakko tutkija aikanaan kuollut
Minulla asuu kymmenkunta pohjanlepakkoa ja viiksisiippaa vanhan hirsitalon vintillä pärekaton ja peltikaton välissä. Lähtevät liikkeelle klo 23 aikoihin ja niitä on hauska seurata. Muuttavat talveksi pois.
Vierailija kirjoitti:
Minulla asuu kymmenkunta pohjanlepakkoa ja viiksisiippaa vanhan hirsitalon vintillä pärekaton ja peltikaton välissä. Lähtevät liikkeelle klo 23 aikoihin ja niitä on hauska seurata. Muuttavat talveksi pois.
Kiitos tiedosta. Eli eivät talvehdi Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Niillä on pride-marssi siellä.
Taitavat olla ylpeitä heteroudestaan.
Mulla asuu naapurissa kaks lepakkoa.
Aika monella on lepakoita ullakolla🤪🦇
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh ?
Myyri Biologin lepakkokaverit
Vierailija kirjoitti:
Aika monella on lepakoita ullakolla🤪🦇
Kuntoraportissani oli maininta lepakoista ullakolla. Heh.
Lepakoita on kaikkialla. Tässäkin pihapiirissä asustelee useita lepakoita, tarkempaa lajimääritystä en pysty antamaan, koska ilmestyvät vasta hämärässä lentelemään.
Katon räystään alla eleli parina vuonna lepakoita, ja ilmeisesti ne pesivät siellä. Sitten ne eivät enää palanneet. Pihapiirissä niitä kuitenkin lentelee joka yö. Hyviä elukoita, syövät ötököitä. Pari hyvää lentovalokuvaakin olen saanut järkkärillä ja salamavalolla. Mutta vaati aika paljon työtä, kun lentävät niin ennustamattomia ratoja.
Nukkuvatko lepakot talven horroksessa?
Kyllä, lepakot horrostavat talvella. Meidän pihapiirissä on lepakoita. Jostain syystä niitä näkee aina vain loppukesästä ja alkusyksystä tässä. Aiemmin ei lainkaan.