Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kolmekymppinen oikeasti jo vanha?

Vierailija
22.08.2024 |

Täytän siis tänä vuonna, olen opiskellut ulkomailla (yliopisto), tehnyt lähinnä pätkäduuneja ja harjoitteluja, joitakin ns oman alankin juttuja. Bändissä soitellut puolitosissani. Nyt sitten hain Suomessa alani duuneja, ka kohtasin pariin otteeseen suoraa ihmettelyä kokemattomuudestani ja iästäni. Kerran kysyttiin olenko perustanut tässä välissä perheen (?) No en ole; olen elänyt nuoruuttani ja elän yhä! Muille sattunut tällaista?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiden vuoden päästä olet virallisestikin keski-ikäinen. Aika monella on tuossa vaiheessa jo kunnon työkokemus.

Ei vaan viidentoista vuoden päästä. 

Psykologiassa keski-ikä ajoitetaan usein jonnekin 3560 ikävuoden välille. Ihmiset määrittelevät keski-iän kuitenkin hyvin eri tavoin. Nuoret määrittelevät keski-iän yleensä alkavaksi nuorempana kuin mitä vanhemmat sen määrittelevät alkavan. Määrittelyä vaikeuttaa myös se, että ikä ei nykyaikana määrää ihmisen valintoja niin kuin ennen.[2]

3560 ikävuoden 😂😂😂😂😂

Vierailija
62/69 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän tuohon ikään mennessä olisi pitänyt jo saada aikaiseksi muutakin kuin hauskoja muistoja kännisekoiluista.

Tätä ap:lle ollaan nätisti yritetty duunipaikoilla sanoa; ullitus jossakin harratelijabändissä ei ole setämiehelle ura. Hän päätti ottaa asian niin, että ollaan sanottu kolmekymppistä vanhukseksi 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiden vuoden päästä olet virallisestikin keski-ikäinen. Aika monella on tuossa vaiheessa jo kunnon työkokemus.

Niillä, jotka jäävät ekaan vakituiseen työpaikkaan kiusaamaan uusia tulijoita. On nähty ja koettu. Ap ehtii vallan hyvin hankkia hyvää erikoisalansa työkokemusta, hän on vielä nuori. Keski-ikäisyyteen on reilusti aikaa, ainakin 10 v. jollei enemmänkin. Älä ap niiden törppöjen lapsikyselijöiden anna tuntea itseäsi huonoksi. Fiksu työnantaja ei tuollaisia kysele etenkin, kun lukee CV:si.

Täälläkin näemmä sinua kiusataan ja rankasti. Ettäs kehtaatte!

Vierailija
64/69 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin yliopistossa ja sain oman alani työpaikan 26-vuotiaana. 30-vuotiaana minulla oli jo vakituinen työpaikka ja oman alan työkokemusta 4 vuotta. Eli ammatillisesti olet todennäköisesti ikäistäsi jäljessä, siksi ihmettelyt.

Vierailija
65/69 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelin yliopistossa ja sain oman alani työpaikan 26-vuotiaana. 30-vuotiaana minulla oli jo vakituinen työpaikka ja oman alan työkokemusta 4 vuotta. Eli ammatillisesti olet todennäköisesti ikäistäsi jäljessä, siksi ihmettelyt.

Tämä. Tuskin kukaan duunihaastattelussa on kiinnostunut yksityiselämän yksityiskohdista. Tuo perhekysely on ollut ihan vain ehdotus ns viivästymään ap:n koulutus- ja urakehityksessä.

Vierailija
66/69 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kolmekymppinen alkaa pikkuhiljaa olemaan henkisesti aikuinen. Eli siitä alkaa kunnon aikuisuus mielestäni. Vanhuus alkaa sieltä jostain seitsemänkympin tienoilta.

Samaa mieltä, tosin ehkä miellän vanhoiksi vasta reilusti yli kahdeksankymppiset.

Ehdit vielä hyvin mukaan työelämään ja muihin ns. aikuisten juttuihin. Uraa voi tehdä vanhempanakin. Itse valmistuin yliopistosta vasta kolmekymppisenä ja vaihdoin vielä alaa muutaman vuoden päästä siitä. Nyt nelikymppisenä olen edennyt uudella alalla johtotehtäviin, vaikkei taustalla olekaan yhtä pitkää kokemusta kuin monella muulla. Eli ei hätää ap, meitä on muitakin pitkän nuoruuden eläneitä, jotka ovat pärjänneet kuitenkin ihan hyvin!

Vierailija
67/69 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä kolmevitosena alkaa jo vanhalta tuntua. Joka paikkaa kolottaa vähän väliä ja viimeistään kympiltä nukkumaan ettei menisi seuraava päivä pilalle. Mitkään aamuyöhön baarissa notkumista ei tulisi enää kuuloonkaan.

Voi olla aika pitkälti kiinni siitä, minkälaiset ovat  olleet elintavat. Jätin esimerkiksi alkoholin ja pikaruoan pois kokonaan vuosia sitten ja nyt tuntuu kolmevitosena kuntoilusuoritukset monin kerroin paremmilta kuin 22-vuotiaana.

Vierailija
68/69 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä miten meille syötetään, että muka muuttuu vanhaksi 30v rajapyykin saavutettuaan ja "parhaat ajat on ohi". Koko loppuelämä on aikaa tehdä asioita, joita haluaa ja viedä elämäänsä haluamaansa suuntaan.

Vierailija
69/69 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä miten meille syötetään, että muka muuttuu vanhaksi 30v rajapyykin saavutettuaan ja "parhaat ajat on ohi". Koko loppuelämä on aikaa tehdä asioita, joita haluaa ja viedä elämäänsä haluamaansa suuntaan.

Mulla alkoi vasta tuossa 28v jälkeen parhaat ajat kun tapasin kumppanini. Sitä ennen olin koko teini ja nuoren aikuisuuden melko yksinäinen nuori. tänä vuonna sain työpaikankin mieluisesta paikasta, niin elämä kukoistaa taas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä