Lääkäri ei suostunut sanomaan sikiön sukupuolta
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Olin itse hämmentynyt kun heti raskaustestin jälkeen kanavoin enkeliviestiä ja sain viestin että lapsi on poika. Poika hän kyllä sitten olikin, ultrassakin selvisi.
Hihittelimme kaupassa isukin kanssa jo varhain kun ostelimme muutamia "poikajuttuja" koska jännitti se voiko niiden isukin mielestä "typerien enkelten" viesteihin luottaa. 😅😂
Minä tiesin kaikkien neljän sukupuolet etukäteen.
Tämä sekä ärsytti että huvitti eräitä vanhempia sukulaisnaisia.
Itse en kolmen lapseni kohdalla käynyt ultrassa lainkaan. Olin jo päättänyt, että aborttia ei tule, oli siellä mitä tahansa. Neljännen kanssa kävin, kun oli epäilys keskenmenosta.
Miksi olisin mennyt ultraan häiritsemään sikiön kohdunrauhaa?Totta kai se vedessä oleva otus tuntee ultra-aallot. Usein jopa kääntyy ultrassa.
Sukupuolen paljastus on parhaimmillaan juuri kun vauva on tullut vaginasta ulos, se on todellinen kicks-hetki. En usko, että ruudulta välittynyt sähköinen näkymä lääkärin tulkitsemana yltää samaan efektiin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei aina näy ultrassa takuuvarmasti.
Ei, ei näy. Minun pojalle ja vaimolleen sanottiin että tyttö, syntyi iso komea poika.
Miten voi vieläkin olla vuonna 2024 tällaista että poikaa pidetään parempana kuin tyttöä? Lapsiraukka.
Eihän tuossa arvotettu.
Yleensä se on niin että jos näkyy, se on poika. Jos ei oikein näy, se on tyttö.
Me osallistuttiin aikoinaan yhteen väikkäritutkimukseen, josta palkkioksi lääkäri lupasi ilmoittaa sukupuolen. Anoppi sitten utelemaan että kumpi. Kun sanoin että tyttö, anoppi oli hetken hiljaa ja sanoi sitten että no hyvä ettei tarvitse lastenvaunuja vaihtaa. Oli kauhean pettynyt kun ei tullutkaan hartaasti odotettua "nimen jatkajaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei näy. Minun pojalle ja vaimolleen sanottiin että tyttö, syntyi iso komea poika.
Miten voi vieläkin olla vuonna 2024 tällaista että poikaa pidetään parempana kuin tyttöä? Lapsiraukka.
Kyllä se tätä on aina koska ihmiset. Ei näistä päästä pois.
Joo, tyttöjen äitinä saan jatkuvasti kuulla, että kai te vielä sen pojan teette..ihan niin kuin se sulupuoli jotenkin itse päätettäisiin. Sehän olisi hienoa sanoa miehelle, että suihkautas kulta nyt ne siittiöt y-kromosomilla😆
Sukulaisperheeseen (kauan sitten) syntyi ensin 5 tyttöä, sitten alkoivat poikavuorot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullekaan ei meinattu sanoa. Lääkäri kysyi sen sijaan oliko minulla jo ennestään lapsi, ja kun vastasin että oli yksi poika, lääkäri sanoi: Näyttää siltä että VOISI OLLA tyttö. (Ja niin olikin.)
Mutta entä jos lääkäri lupaa että poika tulee eivätkä vanhemmat haluakaan poikaa? Tai jos lääkäri lupaa että tyttö tulee mutta vanhemmat eivät haluakaan tyttöä? Keskeytetäänkö raskaus?
Sitä paitsi ultraääni ei kerro sataprosenttista totuutta.
Ei raskautta saa rakenneultran aikoihin enää tuolla syyllä keskeyttää. Nt ultran aikaan jolloin keskeytys omalla päätöksellä vielä mahdollinen, en usko kovinkaan monen ammattilaisen antavan mitään sukupuoli veikkauksia.
Jossain päin maailmaa ei edes sukupuolta suostuta tästä syystä kertomaan ennen kuin keskeytystä ei saa enää tehdä.
Ohis, mutta jos raskauden saa keskeyttää ihan mistä tahansa syystä, vaikka siksi ettei halua lasta, miksi sukupuolen perusteella tehty keskeytys olisi enemmän väärin kuin jostain muusta syystä tehty?
Miten lääkäri voi tietää mitä sukupuolta itse kukin on. Sukupuolia on niin tuhottoman paljon, vain asianosainen itse aikanaan saa,sen selville.
Eli voit varautua siihen, että saat muunsukupuolisen lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Näille sukupuolivouhkaajille olisi hyvä opetus, jos ultrasta löytyisikin jotain huolestuttavaa.
Toivomalla pahaa toisille, kutsuu sitä itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi voinut vaikka valehdella. Se on kuitenkin vanhemmille tärkeää aikaa, kun mietitään nimiä ja haaveillaan tulevaisuudesta, kalaretkistä pojan kanssa tai tytön tulevia häitä. Sitten, jos arvaus olikin väärin, saadaan hauska tarina kerrottavaksi.
Jaa ettei tytön kanssa voi käydä kalaretkellä ei pojalle tule häitä? On parempi, että sukupuolta ei tiedetä jo sikiöaikana, jos se on tuollaista.
Ajatelkaa, kuinka noloa olisi ollut, jos olisi sattunut väärin tulkittu jollekin sukupuolihullulle vanhemmalle.
Voi käydä ja tulee tietenkin, ja upeita kokemuksia molemmat, mutta nyt puhutaan siitä haaveilusta, niistä unelmien täydellisistä hetkistä, odotusaikana, mikä on ihanaa ja tärkeää. Voihan se olla, että poika ei koskaan välitä jalkapallosta, mutta tuossa vaiheessa isä voi vielä mielessään elää iltapäivän pojan ja pallon kanssa.
Voihan se isä elää mielessään vaikka mitä vaikkei tietäisi sukupuolta
Kaikki ei edes halua tietää etukäteen.
Minä en ole ikinä halunnut tietää. Täytyyhän sitä nyt jotain yllätystä jättää.
Tyhmiä olette kun teette lapsia. Menee yöunet ja terveys.
Ja esim. kaksosia odottaessa voi olla monenlaista huolta, koska lähtökohtaisesti riskit ovat suuremmat kuin yhtä lasta odottaessa.