Lääkäri ei suostunut sanomaan sikiön sukupuolta
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei aina näy ultrassa takuuvarmasti.
Joo, ei aina näy selkeästi. Meillä arvelivat, että voisi olla tyttö, mutta sanoivat suoraan, että menee arvailuksi. Sama toisen kohdalla. No molemmat oli tyttöjä loppujen lopuksi. Mulle oli kyllä tärkeintä, että rakenteet yms.oli kunnossa, sukupuolesta viis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei näy. Minun pojalle ja vaimolleen sanottiin että tyttö, syntyi iso komea poika.
Miten voi vieläkin olla vuonna 2024 tällaista että poikaa pidetään parempana kuin tyttöä? Lapsiraukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei näy. Minun pojalle ja vaimolleen sanottiin että tyttö, syntyi iso komea poika.
Miten voi vieläkin olla vuonna 2024 tällaista että poikaa pidetään parempana kuin tyttöä? Lapsiraukka.
Kyllä se tätä on aina koska ihmiset. Ei näistä päästä pois.
Sukulainen on gynekologi. Oli kuulemma ollut pyöristynyt siitä, että muutamat lääkärikin ovat lähteneet mukaan woketukseen. Sen myötä voimme sanoa hyvästit luonnontieteelle.
Enkä tarkoita tässä intersukupuolisuutta, se on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tätä on aina koska ihmiset. Ei näistä päästä pois.
Joo, tyttöjen äitinä saan jatkuvasti kuulla, että kai te vielä sen pojan teette..ihan niin kuin se sulupuoli jotenkin itse päätettäisiin. Sehän olisi hienoa sanoa miehelle, että suihkautas kulta nyt ne siittiöt y-kromosomilla😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi voinut vaikka valehdella. Se on kuitenkin vanhemmille tärkeää aikaa, kun mietitään nimiä ja haaveillaan tulevaisuudesta, kalaretkistä pojan kanssa tai tytön tulevia häitä. Sitten, jos arvaus olikin väärin, saadaan hauska tarina kerrottavaksi.
Jaa ettei tytön kanssa voi käydä kalaretkellä ei pojalle tule häitä? On parempi, että sukupuolta ei tiedetä jo sikiöaikana, jos se on tuollaista.
Ajatelkaa, kuinka noloa olisi ollut, jos olisi sattunut väärin tulkittu jollekin sukupuolihullulle vanhemmalle.
Voi käydä ja tulee tietenkin, ja upeita kokemuksia molemmat, mutta nyt puhutaan siitä haaveilusta, niistä unelmien täydellisistä hetkistä, odotusaikana, mikä on ihanaa ja t
Ja tietysti myös joulun, eikö vaan. VMP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi voinut vaikka valehdella. Se on kuitenkin vanhemmille tärkeää aikaa, kun mietitään nimiä ja haaveillaan tulevaisuudesta, kalaretkistä pojan kanssa tai tytön tulevia häitä. Sitten, jos arvaus olikin väärin, saadaan hauska tarina kerrottavaksi.
Jaa ettei tytön kanssa voi käydä kalaretkellä ei pojalle tule häitä? On parempi, että sukupuolta ei tiedetä jo sikiöaikana, jos se on tuollaista.
Ajatelkaa, kuinka noloa olisi ollut, jos olisi sattunut väärin tulkittu jollekin sukupuolihullulle vanhemmalle.
Tutuilleni sanottiin vauvan olevan tyttö. Hullut ostivat kaikki vaatteet ja varusteet pinkkinä. No varmaan arvaattekin, että vauva olikin poika.
Olisit itse katsonut monitorista, pyytänyt vaikka lääkäriä näyttämään sitten sellaisen kuvan, josta voit itse yrittää arvata.
Mielestäni julkisellä puolella ei yhteiskunnan rahaa pitäisikään tuhlata mihinkään sukupuoliarvioihin. Ainoastaan silloin, jos esim. vanhemmat kantaa jotain geenisairautta, joka aktualisoituu vain jos on tyttö tai poika ja sairauden vuoksi on tärkeä sukupuoli määrittää jo sikiöaikana.
muussa tapauksessa voi mennä yksityiselle kysymään, että kummat pelit lapsella on jalkojen välissä
En edes halunnut tietää kaksosteni sukupuolia ennen heidän syntymäänsä.
tämä on ainoa tilanne, johon sukupuoli-oletettu termi sopii; sieltä on tulossa poika- ja/tai tyttöoletettu
Näille sukupuolivouhkaajille olisi hyvä opetus, jos ultrasta löytyisikin jotain huolestuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kaksosten kohdalla pitäisi varautua, koska jos on tyttö ja poika, se voi olla muutto edessä, jos tilaa ei ole ennestään tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kaksosten kohdalla pitäisi varautua, koska jos on tyttö ja poika, se voi olla muutto edessä, jos tilaa ei ole ennestään tarpeeksi.
erisukupuoliset lapset eivät tarvitse omia makuuhuoneitaan vielä pitkään aikaan syntymän jälkeen. (eikä samansukupuoliset lapsetkaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kovin iso olla, jos ei kuvissa näkynyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sitä ennenkin haaveiltu tulevaisuudesta ja kalaretkistä ja häistä. Mikä sen nyt estäisi? Saadaan paljon hauskempia tarinoitakin kerrottavaksi
Vierailija kirjoitti:
"lääkäri lupaa" Ei lääkäri mitään "lupaa", katsoo jos näkyy!
Oisit kuitenkin viettäny prameat vauvabileet, ja kakussa sitte punanen tai sininen...joopajoo
Muistakaa, että vastasyntyneenkin sukuelimet voivat olla hyvin epäselvät. Useita lapsia syntyy näin Suomessa vuosittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"lääkäri lupaa" Ei lääkäri mitään "lupaa", katsoo jos näkyy!
Oisit kuitenkin viettäny prameat vauvabileet, ja kakussa sitte punanen tai sininen...joopajoo
Ketään ei kiinnosta muiden lasten sukupuolet. Pari vuotta sitten tulin kutsutuksi juuri tuollaiseen gender reveal -partyyn. Odottava pari yritti rakentaa jotain jännitystä ja jokaisen piti vuorollaan arvata mikä niiden lapsesta tulee. Sitten leikkasivat kakun ja kävi ilmi että vatsassa on evvk eikä evvk. Syötiin värjätty kakunviipale hiljaisuudessa. Tuo oli koko juhlien pääkliimaksi. "Yllätyksen" jälkeen kukaan ei osannut sanoa muuta kuin öö joo seuraavat 6kk olet siis raskaana kuten nytkin.
Mitä tuohon on edes tarkoitus sanoa? Ketä kiinnostaa?
Minulle on lääkäri kertonut kahden nuorimmaisen sukupuolet jo ennen rakenneultraa. Kysyi, haluanko tietää, kun kromosomitestien tulokset olivat selvinneet.
ei kai sitä sukupuolta voi nykyään kukaan toisen puolesta määrittää - jos se onkin therian hämähäkki... ?