1-vuotias on hankala tyyppi. Apua?
Mulla on temperamentiltaan todella vaikea lapsi. Vaatii ihan jatkuvasti tekemistä, ilotulitteita, räjähdyksiä, ohjelmaa, syliä, imetystä. Ulkona ainoastaan suurimmaksi osaksi tyytyväinen, joten ollaan ulkoiltu todella paljon, koska sisällä en saa häntä olemaan tyytyväinen ja alkaa kyllä mielikuvitus loppumaan. Ei viihdy esimerkiksi enää kantorepussa eikä juurikaan rattaissa, kaupoissa huutaa kurkku suorana monesti.
Mitä tämmosen lapsen kanssa voi tehdä? Ei ole edes eka lapsi, ja nyt koko elämä pyörii tyypin viihdyttämisen ympärillä, ja välillä ei vaan kädet riitä.
On erittäin huono nukkuja ja nukahtaminen ollut aina haastavaa. Oon miettinyt jopa lääkäriin viemistä, että onko tuolla kaikki ihan ok, niin vaikealta tilanne tuntuu.
Kommentit (28)
Oletkin jo itse, ehkä tietämättäsi, keksinyt tilanteeseen ratkaisun. Pikkuisesi viihtyy ulkona, joten jätä ulos. Nyt ei käy ilmi,asutteko kerros-vai omakotitalossa, mutta kerrostalossa parveke on hyvä ratkaisu ja omakotitalossa oma piha, tarkemmin sanottuna tontin kaukaisin nurkka, jonne voi ostaa vaikka kirpoarilta käytettynä edesmenneen Rekun kopin sateen ja tuulen suojaksi. Parvekkeella riittää kurapuku. Anna paljon palkokasveja, ruisleipää ja raikasta vettä, illalla maitovelliä. Kirkkoon sitä ei voi viedä, mutta pyydä pappi kotikäynnille, että osaa sitten olla rippikoulussa.
-ammattikasvattaja ja jumalolento-
Nähtävästi puolilla täällä ei ole minkäänlaista käsitystä, mitä tuollainen suuritarpeinen ja haastava vauva/taapero tarvitsee ja sitten luullaan provoksi :D
Vierailija kirjoitti:
Nähtävästi puolilla täällä ei ole minkäänlaista käsitystä, mitä tuollainen suuritarpeinen ja haastava vauva/taapero tarvitsee ja sitten luullaan provoksi :D
On se kumma, ettei hyvät neuvot ja apu kelpaa.
Aikanaan vauvaa käytettiin neuvolassa, jossa muistaakseni paitsi mitattiin, punnitiin ja pistettiin välillä. Voihan olla että neuvola on perseestä ja historiaa.
Ap:n jutussa ties monesko lapsi ja tuossa tilassa, vielä pahempaa jos provo.
Media mässäilee, meillä naisen jalka kasvaa, miehen käsi kutistuu, mutta muna kasvaa.
Eilen joku kyseli, että miksi sukupuolielimet alapäässä. Kirjoitin roisisti, että se otsassa ja se taas niskassa, ei mennyt läpi.
Nyt se on sulla 20 vuotta. Itse asiassa loppuelämäsi.
Eksä ymmärrä sitä paremmin kuin kukaan muu. Tullut äitiinsä.
Joku neuvoo, että jos vuoden vanha viihtyy paremmin ulkona, jätä ulos.
Ei lapsi ole koira, joka jätetään ulos jos haukkuu sisällä ja häiritsee päiväunia.
AP:n tässä pitää lääkäriin mennä.