Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiset/verenvuotoa vaihdevuosien jälkeen

Vierailija
22.08.2024 |

Onko kenelläkään ollut ko. vuotoa? Kuukautiset loppuivat kesällä 2022, toukokuussa 2023 tuli jonkin verran vuotoa ja nyt eilen illalla alkoivat taas "kuukautiset" tai mitä vuotoa nyt onkin. Tuolloin toukokuussa 2023 kävin gynellä ja otettiin se näyte ( en nyt muista nimeä, mutta ei siis papa) ja ultrattiin kohtu. Näyte oli tuolloin reilu vuosi sitten puhdas ja myös kohdussa oli kaikki ok.  Joskus on ollut myooma kohdussa.

Tilaan tänään gynelle ajan, mutta kuulisin mielelläni vastaavia kokemuksia ja tietenkin positiivisia sellaisia.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ajankohtainen aihe. Viimeisillä pillereillä olin vuodoton ja lopetin ne gynen käskystä (ikä ja verenpaine) 52-vuotiaana. Gyne oli myös sitä mieltä, että kohdun suu on miltei kiinni eikä munasarjoissa tapahdu mitään. No nyt reilu 7 kk lopettamisesta alkoi sitten vuotaa kuin härän kurkusta 2 päivää ja sitten väheni viikon aikana ja loppui. Kävin toisella gynellä ja mitään sen ihmeempää ei näkynyt kuin joku pieni nesterakkula kohdussa, joka ei ollut hänen mielestä mitään hälyttävää. Nyt sitten katsellaan, että oliko joku satunnainen vuoto vai alkaako taas kuukauden välein. Vuoto on niin runsasta että tampax+side ei pysty varmistamaan niitä hulauksia, mitä sieltä tulee. Meni tämän takia reissu vituix (samana aamuna piti lähteä) ja tässä iässä sais jo tämä pelleily riittää.

Niinpä, minäkin olin jo tyytyväinen, kun kuukautiset loppuivat parisen vuotta sitten, mutta nämä epämääräiset vuodot saisivat olla tulematta. 

Vaikuttaa siltä, että nää on oikeat kuukautiset myös, ei mitään pientä tiputteluvuotoa.

Ap

Vierailija
22/23 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset