Saako saikkua, jos on tosi väsynyt, masentaa ja itkettää koko ajan?
Tilanne semmonen, että avioliitto päättymässä eroon. Pattitilanne kaikinpuolin. Meillä on yritys, jossa mies osaa hommat ja minä oon kahvinkeittäjä, siivooja, järjestelijä, apulainen. Käytännössä eron jälkeen työtön. Yrityksellä menee nyt huonosti, ei ole rahaa kuin pakolliseen. Monen syyn takia oon tosi väsynyt, masentaa niin etten tiedä miten selvitä aina huomisesta. En saa nukuttua, työt jää rästiin, kotikin sotkuinen. En jaksa edes ajatella. Mies jää taloomme, josta on vielä paljon velkaa, ottaa siis myös velat. Öisin sydän hakkaa, verenpainekin turhan korkealla, vatsavaivoja ja usein päänsärkyä. Saako yrittäjä mitään tukiakaan..ainaki mun saikkipv-raha minimi. Onneksi lapset jo aikuisia. Mistä saisin apua, tuntuu, että ei ole voimia kuin hengittää. Tarvisin asunnon ja toimeentulon, hetken lepotauon. Oon ollut yrityksessämme töissä 20 v. En jaksa vaan, ilman lapsia voisin lähteä pois.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Niin voin lähteä ja lähdenkin, kun vaan jaksaisin alkaa järjestää asuntoa yms. Kun en saa nukuttua ja kaikki on niin vaikeaa, itken vaan. On niin paha olla, ettei mitään rajaa. Tarkoitin, että jos ei olis lapsia voisin haluta kuolla.
Olisiko lasten luona mahdollista käydä edes nukkumassa hyvin, jakamassa murhettasikin ?
Vierailija kirjoitti:
On helppo tapa päästä itkuista ja kaikista ongelmista eroon. Tule tänne, odotan sinua. O
- Miki L
Ilmiannettu loukkaavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Siksi just kysyin, kun viimeksi kun kävin päivystyksessä oli vakava, äkillinen tilanne. Ap
Päivystykseen mennään vain ja ainoastaan, jos on jokin akuutti tilanne. Sinun tilanteessasi ei ole mitään sellaista, mikä ei voisi odottaa. Ota nyt järki käteen hyvä ihminen, äläkä mene sinne turhaan ruuhkauttamaan palveluita, kun on oikeitakin tarvitsijoita.
Minä menisin, ainakin yrittäisin ja uskon että otetaan vastaan.
Ja mitähän sinä luulet, että ne siellä tekisivät? Kirjoittaisivat korkeintaan parin päivän saikkulapun ja LÄHETTÄISIVÄT KOTIIN. 🙄
Vierailija kirjoitti:
On helppo tapa päästä itkuista ja kaikista ongelmista eroon. Tule tänne, odotan sinua. O
- Miki L
👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Siksi just kysyin, kun viimeksi kun kävin päivystyksessä oli vakava, äkillinen tilanne. Ap
Päivystykseen mennään vain ja ainoastaan, jos on jokin akuutti tilanne. Sinun tilanteessasi ei ole mitään sellaista, mikä ei voisi odottaa. Ota nyt järki käteen hyvä ihminen, äläkä mene sinne turhaan ruuhkauttamaan palveluita, kun on oikeitakin tarvitsijoita.
Haista sinä pitkä paska!! Ja häivy kiusaamasts🤬
Haista itse ja hyväksy tosiasiat! Ap:n tapaus ei todellakaan vaadi päivystysapua!!
Mikä vi t un portinvartija sinä olet ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin voin lähteä ja lähdenkin, kun vaan jaksaisin alkaa järjestää asuntoa yms. Kun en saa nukuttua ja kaikki on niin vaikeaa, itken vaan. On niin paha olla, ettei mitään rajaa. Tarkoitin, että jos ei olis lapsia voisin haluta kuolla.
Olisiko lasten luona mahdollista käydä edes nukkumassa hyvin, jakamassa murhettasikin ?
Lapset asuu kaukana. En halua heitä kuormittaa, ovat jo nyt minusta huolissaan, vaikka eivät tiedä miten paha tilanne mulla on. Pelkään sitäkin kun joudun heille kertomaan. Ovat vielä nuoria, opiskelijoita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista sinä pitkä paska!! Ja häivy kiusaamasts🤬
Haista itse ja hyväksy tosiasiat! Ap:n tapaus ei todellakaan vaadi päivystysapua!!
Mikä vi t un portinvartija sinä olet ?
Järjen ääni. Teiltä kun näyttää tuo terve järki puuttuvan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän sinä luulet, että ne siellä tekisivät? Kirjoittaisivat korkeintaan parin päivän saikkulapun ja LÄHETTÄISIVÄT KOTIIN. 🙄
Tiedän kyllä mitä tekisivät, taidat pitää itseäsi besserwisserinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä mitä tekisivät, taidat pitää itseäsi besserwisserinä.
Et näytä tietävän, kun sinne päivystykseen änkeäisit ilman tarvetta. Taisit vasta nyt tajuta oman typeryytesi.
Aina näihin asiallisiin keskusteluihin tulee työkseen nälvijöitä ! Tässä maassa jokaisella on oikeus mennä päivystykseen, eihän tässä ole edes taustasta muuta tietoa kuin se mikä on kerrottu.
Olen pitänyt itseäni vahvana ja jaksavana ja jo kauan näytellyt, että kaikki on ok. Nyt vaan kaikki on romahtanut, nään vain mustaa ja synkkää. Meillä on suvussa monia masentuneita ollut, pari itsemurhaa, monta työkyvytöntä, siinä mielessä tuttua. Yhtäkin läheistä koetin tukea, mutta hän lähti oman käden kautta. Tunnen siitä hirveää syyllisyyttä. Ja siitä, että olen tuonut niin vähän rahaa perheeseen ja että en hoitanut vanhempiani loppuun asti kotona. Joutuivat hoivakotiin. Ja siitä, että en jaksanut olla niin hyvä äiti kuin olisin halunnut. Aivan paska epäonnistuja kaikessa. Ap
Terveyskeskuksesta varaat ajan, mikä mielellään ihan lähipäiville ja pyrit saamaan sairauslomatodistuksen.
Ymmärrän, jotta ahdistaa, mutta ei tämä ole maailman loppu, vaan jonkin uuden alku. Vaikka joutuisit asumaan yksin työttömänä yksiössä, niin kuppi kuumaa kahvia kuulaana syysaamuna tuntuu yhä hyvältä. Käynti kirjastossa ja sen lempikirjailijan uusin ja lasi viiniä on edelleen mukava juttu. Lapset juttuineen ovat myös jotain, jota et ole menettämässä.
Pärjäät lopulta kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisi rauhoittavaa lääketä muutaman kappaleen, että pystyy nukkumaan.
Erittäin uupuneena ja valtavan stressin alla, ei pyst nukkumaan.
Kun saa pari yötä kunnolla nukuttua, elämä ja tilanne näyttää ihan toiselta, kun ajatukset ja aivot ovat saaneet levätä ja selkiytyä.
Pystyy ajattelemaan järkevästi. Ja toimimaan.
Myös masennuslääkitys vois olla paikallaan.
Niin, varmastikin tästäkin selviää. Nyt on vaan se nollapiste, mitään valoa ei näy. On niin paljon kuormaa koko elämän ajalta, tämä on se mikä romahduksen aiheutti. Kun olisikin työpaikka, ei olisi turvaton olo. Millä minä oikein elän, sitä mietin. Saanko tukia niin että pärjään, kunnes saan jotain työtä. Kukahan haluaa palkata henkilön, joka ei osaa oikein mitään ja koulutus hankittu vuosikymmeniä sitten. Ja kun tajuaa, että puolisoa ei kiinnosta, itse yrittänyt puhua ja tehdä kaikkensa, että liitto pysyisi kasassa ja olisi onnellinen. Eli puoliso ei rakasta eikä oikein tiedä, onko koskaan rakastanutkaan. Elänyt tässä sitten valheessa vuosikymmenet. Musertaa. Ap
Aamulla terkkariin jonottamaan. Joko paikanpäälle tai puhelimella.
menet illalla heittämään 10km pikku juoksulenkin niin alkaa nukuttamaan.sitten olokin parempi kun kunto paranee.
ei mitään järkeä saikkua hakea.hullun pillereitä ei kannata syödä turhan takia.
pienet kännitkin välillä tekee hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat tai et saa. Miksi et liittynyt yrittäjien työttömyyskassaan? Olisit saanut toimeentulon sieltä.
Eihän ap ole yrittäjä. Vain hänen miehensä.Jos ap olis yrittäjä ja omistaisi firmasta jotain, hänen nimensä näkyi firman kaikissa virallisissa papereissa.
Ja kelle ap sen saikkutodistuksen näyttää?
Omalle miehellekö, joka firman omistaa.
Ap:han kertoo, että hän ollut töissä miehensä firmassa. Mies on siis maksanut hänelle palkkaa.
Silloinhan ap saa normaalin palkan tietyltä sairasloma ajalta, kuten työntekijät aina saavat.
Onko ap ollut virallisesti miehen yrityksen palkkalistoilla?
Jotenkin outo aloitus, haisee trollilta.
Sepä se, eikä vain haise.