Henkivakuutuksen idea? Käyn tässä läpi vakuutusturvaani ja pohdin, onko järkeä maksaa 120 000 e kuolemanvaravakuutuksesta?
Olen eronnut, lapset lukioikäisiä. Tällä summalla lienee tarkoitus turvata heidän tulevaisuuttaan, jos delaan, eikö vaan? Lapset siis mulla edunsaajana. Kiitos!
Kommentit (24)
En tiedä paljonko äitini maksoi vuodessa mutta valitettavasti hän kuoli heinäkuussa ja henkivakuutuksesta tuli 74 000€.
Niin - ehkä nyt laitan henkivakuutukseni tyyliin jonnekin 50k € ja katson, paljonko se maksaa kuussa. Kiitos kaikille!
AP (mun kummallakaan vanhemmalla ei ole henkivakuutusta, isä kuoli vuosikymmeniä sitten, äiti elossa.)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä paljonko äitini maksoi vuodessa mutta valitettavasti hän kuoli heinäkuussa ja henkivakuutuksesta tuli 74 000€.
Toimiiko henkivakuutus tässä ikään kuin säästämisen muotona? AP
Jos olet jäsen, kannattaa tarkistaa onko liiton kautta vakuutus/jos niin millainen.
Naapuri kuoli n. 50-v syöpään, ja perheensä sai rahaa ammattiliiton vakuutuksesta. En ole ihan varma oliko tuossa edunsaajana (=keille raha jaettiin) vaimo ja alaikäinen lapsi, muistelisin ettei täysi-ikäinen lapsi saanut jotain rahaa, mutta en varma oliko tuo vai joku muu (aikaa jo muutama vuosi).
Liitoilta voi saada/anoa myös hautausavustusta, joskin yleensä puhutaan pienjstä summista, tyyliin satanen kaksi.