Millainen oli vuosi 1999?
Kommentit (70)
Suoritin ATK-ajokortin.
Koulutuksen Excel-osiosta on ollut enemmän hyötyä, kuin monesta muusta koulutuksesta yhteensä.
Alkuvuodesta täytin 50, keväällä nuorimmainen pääsi ylioppilaaksi ja uuden vuosituhannen otin vastaan ystävien luona mies oli yön töissä, koska pelättiin "maailmanloppua", että kaikki tietokoneet pyörtyvät. Eipä tapahtunut mitään.
Meidän ekavekara syntyi 1999. Monet tähtäsivät Y2K- lapseen, vuoden ensimmäiseen.
Huhtikuussa oli karmea takatalvi, autot hangessa, ohikulkijat auttoivat työntämällä auton parkista ajotielle. Heinäkuu oli helteinen, jaksoin hädintuskin kävellä jumbomahani kanssa tien toiselle puolelle, kun kävin etsimässä esikoiselle pinnasänkyä eri huonekaluliikkeistä Varistossa. Silloin oli vielä sellainen kuin Kodin Ykkönen, missä oli parhaat valikoimat kaikkea kotiin.
Monin tavoin erikoinen vuosi. Yleisesti muistan pelon koskien vuosituhannen vaihteessa mahdollisesti koko yhteiskunnan lamauttavaa tietokoneiden Y2K-bugia kohtaan. Se ei onneksi sitten toteutunutkaan, mutta asia oli koko ajan tapetilla.
Olin itse v.1999 ulkomailla yliopistovaihdossa. Kävin myös elämäni ainoan kerran Australiassa lomalla silloisen tyttöystäväni, nykyisen vaimoni kanssa. Hän tuli raskaaksi ja päädyimme aborttiin, koska suhteen jatkuvuus oli kysymysmerkki - olimmehan eri maista ja minä niillä näkymin hänen kotimaassaan vain yliopistovaihdon ajan.
Palattuani Suomeen loppuvuodesta 1999 muutin ensimmäiseen omaan (vuokra)asuntoon. Jatkoin samassa työpaikassa kuin ennen yliopistovaihtoa ja firman pomo auttoi minua löytämään asunnon. Nautin opiskelijaksi erittäin hyvää palkkaa. Vain muutamaa kuukautta myöhemmin, marras-joulukuussa, firma lopetti äkisti toimintansa ja tulot loppuivat kuin seinään.
Aloin etsimään uutta työpaikkaa, jotta voisin maksaa vuokrat. Sain uuden työpaikan vasta v. 2000 puolella.
Vuosituhannen vaihde puhutti. Monenlaista tuotetta, kuten muumimukia, ja levyä väsättiin asian tiimoilta. Tässä silloin huipulla olleen Kaija Kärkisen aika korni milleniem-biisi. Varmasti on ihan sydämellä kirjoitettu ja kaikkee mutta silti..
Elettiin toista vuotta ulkomailla ja rakennettiin sinne elämää. Ihania muistoja niiltä ajoilta.
It was a very good year. (FRANK SINATRA)
1999 oli ihana vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kun viimevuodet
Parempi kuin yksikään 2000-luvun puolella.
Vierailija kirjoitti:
'98 oli imo ensimmäinen nykyaikainen vuosi, joten tuo oli sitten toinen. Edistyksellisimmät (ylemmän) keskiluokan nuoret elivät jo paljolti samantyylistä elämää kuin nykynuoret.
Ero 10-20 vuoden takaiseen oli järkyttävä, kuin aivan eri maailma.
Mikä muuttui vuosien 1997 ja 1998 välissä?
Olin 9-vuotias ja tienasin useita satasia löytämilläni panttipulloilla. Tuohon aikaan niitä löytyi hirveät määrät aina kaikkialta. Teki tunnin kävelylenkin, niin saattoi löytää jo muovikassillisen.