Arvotatko rahan perusteella ihmisiä?
Kommentit (22)
En arvota ihmisiä muutenkaan millään perusteella.
En, vaan käytöstapojen perusteella
Ite en anna mitään mutta vaadin paljon. Semmosta
Vierailija kirjoitti:
Ite en anna mitään mutta vaadin paljon. Semmosta
Ahne olet
En oikeastaan. Siisti ja arvokas tai muuten asiallinen ulosanti merkitsee, mukaanlukien ulkonäkö ja käytös. Ja monella raharikkaalla käytös on niin huonoa, että siisti ulkoasu ei kompensoi öykkärimäistä luonnetta
Köyhäkin voi olla huoliteltu, puhdas, ystävällinen ja positiivinen. Jos henkilöllä on iso maha, varsinkin mies, niin kierrän todella kaukaa
En todellakaan. Ja olis kiva sanoa kuten nro 7, ettei arvota millään perusteella, mutta se ei olisi ihan totta, koska kyllä mieluummin olen tekemisissä hyväkäytöksisten, reilujen ihmisten kanssa kuin ahneiden ja kavalien, tai jotenkin muuten toisista piittaamattomien kanssa. Raha ei ole ihmisen ominaisuus, se on ihmisestä irrallinen asia. Joskin raha voi vaikuttaa ihmisen käytökseen tavalla tai toisella - oli sitä liikaa tai liian vähän - mutta se on välillinen vaikutus, ei edelleenkään ominaisuus, ja näiltä voi välttyä, jos on tietoinen asiasta.
Jos olette katsoneet Exit-sarjaa, niin siinä on tarjolla kamala kuvaus siitä, miten rikkaus korruptoi ihmisen. Vai olivatko nämä tyypit jo lähtökohtaisesti m*lkkuja, ja ovat rikastuneet mm. häikäilemättömyytensä ansiosta...? Kuvottavinta on, että sarja perustuu kuulemma tositapahtumiin. Minun oli hyvin vaikea katsoa, enkä pystynytkään katsomaan loppuun, koska hahmot olivat niin vastenmielisiä.
Ei se toki sitä tarkoita, että kaikki varakkaat olisivat kauheita ihmisiä, sitä en missään tapauksessa väitä. Onpahan vain muistutus siitä, että m*lkvisti on m*ulkvisti, olipa rahaa tai ei. Rikkaalla ihmisellä vain on enemmän mahdollisuuksia toteuttaa sisäistä m*lkvistiaan.
En, arvostan omillaan toimeentulevia ihmisiä normaaleja ihmisiä.
En. Mutta en arvosta ihmisiä jotka on toisilta vaatimassa mutta itse ei kuitenkaan anneta toisille mitään.
Siinä mielessä kyllä, että en jaksa ihmisiä, joille elämä on isolta osin turhien omaisuuksien ja materian hankintaa. Tunnustan syrjiväni ja vältteleväni tätä porukkaa.
Kyllä,