Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HELMENKANTAJIEN TORSTAI ***

08.02.2007 |

Eikö tosiaan kukaan ole vielä pinoa avannut? Kerta se on minulle ensimmäinenkin...

Linkkiyritelmä eiliseen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9540925&p=2&tmode=1&smode…

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNELE-81: Mulla oli esikoisen aikaan vuonna 2005 pidätysprosentti muistaakseni 14, silloin ei edes otettu automaattisesti tuota vähintään 20%:a. Siltä vuodelta ei ainakaan minulle tullut mätkyjä vaan päinvastoin sain palautuksia. Äippälomalla olin siis heti vuoden alusta marraskuulle ja sen jälkeen sain opintotukea.

Emmu80

Vierailija
42/49 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ois tämäkin päivä pulkassa... Eikä mitään merkkejä että pitäis lähtä jonnekki päin. Oon yrittänyt saunoa joka ilta mutta ei mitään vaikutusta.

Huomenna pitäis mennä neuvolaan,meinaa välillä ketuttaa nuo joka viikkoiset käynnit. Verenpaineen takia,joka ei minun mielestä ole edes korkea kun lukenut noita teidän lukuja... 135/88.

Mulla on ollut hermot tosi kireällä loppu ajan... tuntuu ettei lasten tarvi paljoakaan kiukutella niin palaa välittömästi käämit. Ja vielä pitäis tätä menoa jaksaa pari viikkoa. KUmpikin aikasempi raskaus menny yli...

Kuuluuko muilla mahasta sellanen selvä napsuminen? Siis aina silloin tällöin. Kysyin asiaa terkalta ja sanoi et on joskus kuullut jonkun samaa valittavan....

Nyt pitää lähtä hakeen sauna puut!

illan jatkoja!

villililli 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu yksi napsuva ja poksuva maha. Ja lorinaa ja " tärinää" esiintyy myös, kun joku tästä kyseli. Ei siis konkreettisesti vauva tärise eikä vedet valu, vaan ihan kuin vesi kurluttaisi mahassa.Jos tällaista tarkoitit, niin sama täällä! TÄytyy kysäistä huomenna neuvolassa mistä kyse.. TOinen mistä pitää kysäistä, on se, että khöm höm alapäästä taitaa " roikkua" jotain ylimääräistä ...! (yäk). Ei kai se napanuorakaan voi olla kun ei ole vesiä mennyt. Oisko sitten suonikohju??!!?? Tai joku pullistuma laskeutuneen ja kiinnittyneen vauvan takia?? (Nyt on toooooodella keilapallo-olo :) Ihan ku vauvan hartiat (?) hankaisi nivusia!? Myöskään kävellessä ei oikein enää hahmota omaa asentoaan; kuinka etu- tai takakenossa sitä mennä vaapottaa!

Nää pinot kasvaa sellaista vauhtia, etten nyt taaskaan muista mitä kaikkia kivoja galluppeja olikaan? Pää lyö ihan tyhjää kun viime yönä en paljoa nukkunut. Oli sellainen hytinä että voisi tulla lähtö. Mutta ei sitten tullut. Tänään on kyllä supistellut kivuttomasti mutta napakasti ja tiuhaan.

Muutenkin täällä eletään kutkuttavan jännittäviä aikoja. Huomenna tulee täyteen 38+0 (ihanaa että tänne asti pääsin!) ja vauva voi siis tulla milloin tahansa seuraavan kuukauden aikana! Kieltämättä tulee aina mietittyä, kun kotiovesta lähtee ulos, että onko äitiyskortti mukana jos tällä reissulla tuleekin suora lähtö synnärille.... Vaikka eipä tässä enää kaukana kotoa uskalla käydäkään.

Sitten vähän paatosta....... Toivottavasti kukaan ei tästä pahastu, mutta haluaisin sanoa yhden (kannustavan) asian erityisesti niille, jotka eivät jaksaisi olla raskaana enää hetkeäkään. Teillä on loppupeleissä kuitenkin asiat kunnossa, vaikka kipuja ja ahdistusta onkin - masussa mitä luultavimmin terve vauva , ja hyvin pian syntymässä . Tuolla toisilla palstoilla on lapsettomuudesta kärsiviä ihmisiä, ja traagisia tarinoita viimeisillä viikoilla kohtuun kuolleista vauvoista ja vaikka mitä surullisia tarinoita. Mietitäänpä niitä hetki, ennen kuin valitetaan loppuraskauden kamaluudesta. me ollaan kuitenkin kaikki todella onnekkaita että ollaan saatu kokea tämä raskaus ja pian toivottavasti saadaan vauvamme terveinä ja elävinä syliimme! No, palopuheet sikseen, saa täällä edelleen minun puolestani marmattaa, en minä siitä henk.koht. pahastu, mutta se vaan tuntuu vähän kornilta kun suhteuttaa asioita hieman..

Iloista ja jännittävää iltaa kaikille :)

ja onnittelut kaikille vauvaantuneille; alkaahan näitä iloisia uutisia tippua kiihtyvään tahtiin kun helmikuu etenee!

Viherrys 37+6

Vierailija
44/49 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinä ja Henna: Suosittelen kokeilemaan portaiden kävelyä..(omakohtaista kokemusta ei ole) mutta tuntuvat tosiaan monessa sairaalassa laittavan mammat kävelemään portaita että synnytys alkaa..vois siis suppareita vahvistaa niin että pääsisitte tosi toimiin.=)

Itse aion kans kokeilla tuota kunhan äitilleni pääsen kylään,asuu kolmannessa kerroksessa ja hissiä talossa ei ole..jospa se auttas.:)

Toivossa ainakin on hyvä elää.

Nyt tv:n pariin.

Jonzu ja masukki 3v 38+6

Ainiin..joku sanoi niistä kivuista..mulla on istukka takana ja vähän vasemmalla sivulla (käsittääkseni) ja ne kivut tuntuu alamahalla ja mahan oikeella puolella..mutta pitää soittaa jonnekkin jos kovasti jatkuu.

Vierailija
45/49 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherrys: noinhan se todellisuudessa onkin, kuten asian kirjoitit ja noin minäkin pohjimmiltani ajattelenkin vaikka olen ' kypsänä' tähän olotilaan :) Monesti olen pohtinut miehelle että jotkut käy lapsettomuushoidoissa tai kärsii siitä pahimmassa tapauksessa koko ikänsä- minä tulen raskaaksi suurinpiirtein siitä että edes ajattelee harrastelevansa mukavinta ässää ja olen tulossa toistamiseen äidiksi näinkin nuorena joka on aina ollut haaveeni- saada lapsia nuorena.

Tänne palstalle on vaan niin helppo purkautua, mies kun ei enään jaksa kuunnella ;) ja vähentää ehkä hiukan kiukkuamistakin, tuntuu ettei nyt kestä esikoiselta minkäänlaista vastahankaisuutta tai hermot menee heti just samantein. Mutta siis tottakai pitää olla onnellinen tästä raskaudesta ja nähtävästi terveestä vauvasta! Pian se sieltä ulos tulee.

Portaiden juoksua joku ehdotteli ja sitä kokeilinkin yksi päivä appiukon luona. Pitänee käydä taas kyläilemässä siellä ja pomppimassa niitä edes takaisin :)

Nyt on vähän parempi mieli. Mies lämmitti kauratyynyn ja painoi sitä alaselkään sekä hieroi supistusten välillä, teki peräti jotain kotitöitäkin oma-aloitteisesti. Mutta nyt tämä lähtee saunomaan ja odottelemaan Housen alkamista, huomennahan se on viikonloppu taas!

H 40+1

Vierailija
46/49 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sit ihan pelkkää taloasiaa..jos ei kiinnosta niin jättäkää lukematta!

Ihan pakko tulla hehkuttamaan tänne, kun en viitsi kellekään muullekaan puhua..

Käytiin siis katsomassa sitä ok-taloa tänään ja se oli just sellanen meille sopiva!

Hintakaan ei ihan kamala ole ja mikä parasta miehen mielestä se oli kans hyvä (mies kun pääasiallisena maksajana tekee lopullisen päätöksen ja on meillä ne " aivot" tälläsissä asioissa), joten kaupat taitaa tulla kevään aikana!

Odotellaan kuitenkin ensin, että saadaan tämä poikanen ulos, ennen kun aletaan kunnolla tekeen kauppoja, mutta hyvältä näyttää tässä vaiheessa!

Sisustuksesta sen verran, että varaa meillä ei oo siihen taloon tehdä juuri mitään " omannäköistä" , mitä nyt maalailla seiniä tai tapetoida, kun se on rempattu joka puolelta ja on siis sen verran hinnakas.

Jostain täytyy kuitenkin tinkiä ja minä ihastuin siihen kovasti, vaikkakaan esim. keittiö ei meidän näköinen olekaan..

Ihanaa, kun tämäkin asia etenee edes vähän!!

No se siitä..

Mulla olo jostain syystä käy aina vaan paremmaks ja liikkuminen helpottuu!

Mistähän tämäkin mahtaa johtua?! Ihan kivahan se on. Johan tässä on raihnaisena kuljettu monta kuukautta..

Se ei vaan auta siihen todellisuuden tajuamiseen yhtään, että meille tosiaan on pian tulossa vauva, vaan se ajatus tuntuu entistä kaukaisemmalta. Viikkoja on huomenna 39 täynnä ja pitäis pikkuhiljaa valmistautua varmaan lähtöön, mutta pääkoppa ei suostu ajatteleen koko asiaa! Tekee tietysti loppuodotuksen helpommaks ja lähtö tulee yllärinä, mutta ettei pääsis liikaa yllättään...

Joku mainitsi neuvolakortin mukana olosta..en oo sitäkään asiaa ajatellu, että sitä vois pitää mukanaan kun johonkin lähtee!

Tässä se nähdään, kuinkä tämä täti valmistautuu tulevaan synnytykseen.= )

Nyt ajatukset pyörii pelkästään talon sisustuksessa, joten parempi lopettaa, etten teitä häiriköi enempää sillä taloasialla..

mammutti

Vierailija
47/49 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelin minäkin vielä ilmoittautua, ennen kuin tässä aletaan synnyttämään. Synnytys tuntuu kyllä aika kaukaiselta tapahtumalta, sillä eipä tässä ole supistellut tai muutenkaan mitään oireilua ollut, joka viittaisi mahdolliseen synnytyksen alkamiseen tai edes lähenemiseen, argh. Ja kaikkia ässiä on kokeiltu ihan runsaasti, mutta ei supistuksen supistusta ole ne yritykset poimineet :(

Omaa napaa ja vuodatusta: Kaikenlaiset vaivat lannistavat mieltä päivittäin ja olen koittanut sinnitellä vain muutamilla äksy-, itku- ja toivostaluopumiskohtauksilla per päivä.. Mies on ollut ihanan ymmärtäväinen, kiitos hänelle. Minua kiusaa kaikkein eniten se, että olen miltei kokonaan menettänyt liikuntakykyni kun oikeanpuoleinen lonkka (säteilee lantioon) on todella kipeä ja jalka tuntuu pettävän alta. Jokin hermo on tosi kipeästi jumissa.. Ei oikein uskalla yksin liikuskella edes pihan yli postilaatikolle. Eli rampana olen vankina kotona, enkä voi edes siivota tms kun lantio on jäykkä ja kipeä. Istun tai makoilen jo seitsemättä päivää ilman liikuntaa ja nyt alkaa kiukuttaa oikein todenteolla. Tässä raihnaisessa kunnossa kävin neuvolassa ja sieltä sanottiin, että tämän takia ei silti mua otettaisi kovin pian synnyttämään jos meneekin yli, pitää ainakin se 10 päivää kärsiä!!!!Ja sit vasta " katsotaan" (eli lähetetään takas kotiin kärsimään) mikä on tilanne.. Tämä lonkan kipu johtuu siitä että vauva on niin alhaalla ja painaa hermoa.. Vauvalla on kaikki hyvin ja hän on vilkas, siksi neuvolassakin olivat sitä mieltä, ettei mulla ole kiire synnyttämään.. Tulis jo vauva maailmaan niin äidin ei tartteisi kipuilla!

En ole nyt lukenut pinoja, mutta käsityksen mukaan meitä taitaa olla monta samassa jamassa: Eräpäivä jo yli tai lähestymässä ja olo tuskainen, tahdottaisi vaavi syliin, mutta asukki viihtyy vielä masussa liian hyvin,vai?

ONNEKSI OLKOON KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE! ON IHANA LUKEA UUTISIA SYNTYNEISTÄ PIKKU PRINSSEISTÄ JA PRINSESSOISTA :)

Gallupit jää multa väliin, mutta sattui silmään puheenaihe, että useaa ärsyttää, kun muut kyselevät että " noh, etkös vieläkään ole synnyttänyt?" . Minua ei se niinkään häiritse, sillä vähäistä on ollut kysely moisesta..Mutta enemmän mua ottaa pattiin, kun tosi monet puolituttujen tutut ja vaikka ketkä jatkuvasti kyselevät joko A) " Odotatko kaksosia, kun sulla on noin valtava maha?/Kaksosetko on tulossa?" tai B) " Paljonkos sitä painoa on nyt tullut? Nooh kerro nyt" . Myönnän, että minun mahani on isokokoinen (omasta mielestä suloinen pallukka), mutta mitä hittoa sitä painoa pitää joka p*rkel**n päivä olla kyselemässä?

G:Onko se normaalia, että raskaana olevilta tivataan painoa? Vai ärsyynnynkö turhasta? Mielipiteitä! Mua vaan kiukuttaa kun on niin painava olo ja kuitenkin olen koko ajan katsonut mitä pistän suustani alas ja jotenkin tuntuu että pitää selitellä muille painonnousua, nyt kun se on aika luonnollista.. Meidän suvun naiset on herkkiä pyöristymään raskauden aikana muutenki ja olen tyytyväinen että tähän asti on tullut " vain" reilut 15kg.. Toivottavasti lähtevät poiskin yhtä helposti kuin tulivat :) *toiveajattelua*

Ei tämä minun selostukseni kovin pirteältä kuullosta, toivottavasti en tartuta keneenkään ärsyyntynyttä mielialaani..*pahoittelee* Nyt menenkin lukemaan pinoja ja tulen huomenna takaisin vastailemaan galluppeihin ja lupaan että mulla on eri ääni kellossa, sillä pakko tässä on piristyä :)

Kärsivällisyyttä meille vielä helmeänsä odottaville :) (no joo!!)

~Henniina rv. 39+3

Vierailija
48/49 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireellisellä sektiolla pysähtyneen synnytyksen takia, joka johtui vauvan viistotarjonnasta. Voin paremmalla ajalla kertoa tarkemmin, jos haluatte kuulla. Juuri kotiuduttiin ja tuntuu ihanalta saada vauva nukkumaan omaan sänkyyn.

" Pikkuinen" painoi 3930 g ja oli 53 cm pitkä.

Onnellinen sjt

Vierailija
49/49 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut pariin päivään kommentoitua,mutta mukana olen vielä kokonaisena.

ONNITTELUT NYYTIN SAANEILLE!

MAMMUTTI: Minun pitää ainakin tuklea mahaa tyynyillä. Tuntuu tosiaan et se roikkuu inhottavasti ilmassa jos ei laita tyynyjä kun kyljellä makaa.

ONNANNAA: varmaan huvittavaa kun appiukko kyselee supisteluista. En vois omasta aappiukosta edes kuvitella että tulisi kyselemään. hih.

HENNALLE JA HEINÄLLE: paljon suppareita...

Minä kans tosiaan olen meniossa oys.n synnyttämään,kuten moni muukin.

MAHAN LORINAA: kuuluu täälläkin. Mistä lie johtuu. Tällä viikolla huomasin et vähän väliä lorisee.

( . ) Olen siivoillut koko talon siinä toivossa et alkais supisteleen,mut ei mitään tehoa. Selkä vaan kipee ja alavatsa hellänä. Vauva on todella alhaalla. Tuntuu et pitää käsillä kantaa sitä ettei tipahtais kokonaan maahan. Kävely on kauheaa vaappumista varsinkin iltaisin,. Mut nyt nukkumaan.

Jomppana 38+3 ( ihan kohta 38+4) :)