Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-TOUKOJEN arktinenTORSTAI-

08.02.2007 |

Pinoa ja -35

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätti sit et tarvitaan iha kaks alotusta :)

ennenko uudestaan nukkuu ni tosta kuntalisästä viel, ku meil se sama summa koko ajan eli 100e, aletaan maaliskuulta saamaan kun kuntaliitos tuli.

Eli saan sen siihe asti ku esikoinen täyttää 3v ja sit vauvasta ku jään kodinhoidontuelle? Näin ymmärtäny...? Kun kela oli huomioinu sen mun 12kk asumistuessa... Et jos en saa sitä ku maalis-touko ja sit tippuu 100e + hoitolisä 168e tuloista ni kai niiden on nostettava myös asumistukea?

Että mä sit rakastan koko laitosta.. =D

nyt nukkuu takas, päiväl uhmaamme pakkasta! Saatava herkkuja! =D

Vierailija
2/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin kestovaippaohjetta Onnipapuselle: Eli mulla kans suurinpiirtein samankokoinen poika, ja jos taskuvaippaa haluat yövaipaks niin suosittelen L-kokoista Fuzzi buns-taskuvaippaa. Eli on PUL-kankainen ja sisäosa on pehmeetä fleeceä joka pitää kuivuuden tunteen pyllyn iholla. Mukana tulee mikro inserti-niminen imu joka imee tosi tehokkaasti ja nopeasti. Sen lisänä sitten imuja tarpeen mukaan sisälle, suosittelen bambua tai hamppua, imevät myös paljon ja ovat ohkaisia. Myös voit itse leikata vanhasta froteepyyhkeestä imuja, frotee imee myös tosi hyvin.

Meidän paikkakunnalla saa kuntalisää 150 ¿, sen saa hoitovapaa-ajalta mutta vain jos saat hoitorahan lisäksi hoitolisää. Ja sen saa siihen asti kunnes lapsi on 3-vuotias. Meiltä kyllä näillä näkymin poistetaan kuntalisä ensi syksynä:( Mutta toivossa on hyvä elää, neuvolassa oli adressi kuntalisän puolesta jonka tietty allekirjoitin.

Tänään ehkä pääsis pojan kanssa ulos, on onneks alle 20 astetta pakkasta. Ollaanki pari päivää oltu sisätiloissa, mitä nyt tiistaina mentiin autolla kerhoon heti neuvolareissun jälkeen.

Masuasukki on ihan mahdoton!:) Siis on tosi kova potkimaan ja riehumaan tuolla masussa, on se ihana. ja hikkailee jatkuvasti niinkuin esikoinenkin teki masussa.

Onko kellään tullut pahanolon tunnetta takaisin? mulla on taas.:(Siis joko aamulla tai illalla tosi kuvottava ja paha olo eikä ruokakaan oikein maistu. Tänään on taas aamun vuoro ja inhottavaa.. No, jos toi raitis ilma auttaa, ainakin raskauden alussa autto!

t:minnis80 rv 24+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ulos lähdössä, mutta kävin teitä vaklaa. ;)

Niin.. Pikku-tyyppi.. Jos nyt oikein viime Kela-reissul ymmärsin niin jos saat äippärahaa vauvasta niin isommasta (edes alle 3v) ei saa tuota kuntalisää. Mutta ota noista nyt selvää.. :D

Noniin ja nyt pukemaan ja ulos!

Palataan myöhemmin. :)

t:tiitiäinen, poika 2v1kk ja Oiva rv 24+2

Vierailija
4/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku-ukolle nousi kuume illalla 39,4, onneksi on nyt laskenut!

Ihan räkänen poika on ja yökin tietysti meni sen mukaan...

Kiitos Minnikselle vaippavinkistä, montako niitä Fuzzeja tarvitsen? Mistä ne kannattaisi ostaa? Ja paljonko suurin piirtein maksaa?

Kolmeplusyks; Meillä käytetään päivälläkin noita 5 koon vaippoja ja silloin pitää tosi hyvin. Poika vaan yksinkertasesti pissaa yöllä niin paljon, ettei noiden imuteho riitä :( Meillä poika on muuten hoikka, paitsi omistaa sellaisen " kaljamaha" peritty isiltä :)

Ja noissa 5 koon vaipoissahan kiloraja oli 25kg!! Toivottavasti saisin noilla kestoilla pojan pysymään kuivana koko yön.

Eilen ohitin laskiaispullat kiltisti kaupassa, vähänkö olen ylpeä itsestäni :)

Löytyihän ne karkit vielä kassaltakin, ne pitäs kylläkieltää siellä. Riittää kun joutuu meneen silmät kiinni karkkiosaston ohi, siitä selviää juuri ja juuri. Mutta niitä suklaapatukoita en pystynyt enään kassalla vastustamaan... :(

Tänään ei olis niin paljon pakkastakaan, pääsis ulos jos ukkeli ei olis kipeä. No, ehkä me ulkoillaan sitten kun sairastelut on sairasteltu.

Oikein hyvää vointia kaikille mammoille ja mahoille!

OP, Käpy 27+2 ja " iivari" 1v5kk

Vierailija
5/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odottelen puhelua synnäriltä, jotta meenkö vai enkö jo tänään sokerikäyrään. On tuo yskä ja nuha päällä. Jonku kysyi miten sain tietää tuloksen niin nopeasti. Labratäti antoi arvot ja kehotti soittamaan neuvolaan jo samana päivänä. Pahoinvointi on palailemassa semmoisina yhtäkkisinä aaltoina takaisin. Hyvä kun ei yölliset kefilukset tulleet tyynyliinalle esittäytymään. Olen varmasti siitä outo, että haluan sinne käyrälle. Takykardia meinaa vaivata ja yskän tekoset pelottaa. Joutuu pitää mahasta kiinni ku kävelee..sen verran on araksi mennyt paukutuksesta. Onneksi nämä ongelmat eivät ole sellaisia kaikkien kestettäviä..siispä minultakin tämä murina toivottavasti loppuu kun paranen.

Tuosta eilisestä painokeskustelusta vielä.. eilen läheiseni sillätapaa varovasti siitä minun syömisestä huomauttelivat...pirusta kun miehen kanssa mietittiin, että vaikka tykkään ruuasta en ole sitä porsaana mättänyt. Kun seurailen täällä suklaansyöjiä niin jään pahasti jälkeen kun ei maistu makea..no ehkä lakritsalia menee jonku verraan.

Voii kun saisi olla terve. Voii kun en yskisi pikkuliiniä 26 +1 tähän arktisuuteen liian aikaisin.

Hei.. jonka mies oli joutunut työttömäksi. Tsemppiä. Ja se joka paini liiallisten paineitten parissa koulunsa ja muun kanssa..paa piut paut hommille. Uupumuksen sairastaneena..on järkevempää pysäyttää pyörä terveenä..ennen kun uuvahtaa. Mitään pahaa ei tapahdu vaikka jarrua laittaakin..testasin :).

mämämämämämä

Vierailija
6/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin on puhunut pahoinvoinnin paluusta ja valitettavasti täytyy liittyä joukkoon :( Eilen oksensin eikä nytkään kaukana ole. Mulla liittyy pahaan närästykseen, joka ei helpota Rennielläkään. Varmaan kohtu noussut ylemmäksi ja näin ahdistaa palleaa. Ällöä joka tapauksessa.

Huomenna ois aamulla labrassa sokerirasitus ja illalla pitäs muistaa olla syömättä, kuitenkin iskee maailman isoin nälkä:)

Nyt katsomaan aamun hömppäviihdettä:)

24+6

Vierailija
7/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin neuvolassa ja samalla oli lääkärin tarkastus.

Sokerirasituksen tuloksissa paastoajan arvo oli vähän koholla ja siksi varattiinkin jo kahden viikon päähän neuvolaan aika. Joudun jonkin aikaa mittaamaan itseltäni arvoja. Muuten kaikki ok.

Täytyy myöntää, että alkoi harmittamaan se yksi koholla oleva arvo, mutta toisaalta nytpä en sitä makeaa niin helposti syö. Makean nälkä tullutkin tämän raskauden myötä -ennen olen himonnut suolaisia paloja. Neuvolatäti sanoikin, että voi johtua siitäkin, koska kroppani ei ole tottunut paljoon sokeriin. Ja kyllä lääkärikin lohdutti. Sanoi, että on ollut puhetta, että paastoarvon rajan pitäisi nostaa, koska monella juuri siinä menee yli.

Olen ollut tämän viikon saikulla, koska en saa nukuttua riittävästi yöllä. Päivällä on sitten pallo ihan sekaisin. Mutta on kyllä ollut mukavaa vain olla ja mennä vaikka kävelylle silloin kuin itse haluaa!

Menenpä tästä taas hetkeksi lepäämään ennen kuin alan siivoamaan.

Jaksamisia kaikille!

amy.lee 28 tasan:)

Vierailija
8/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips taas!

Oli erilainen herätys tänään, mies nukkui pommiin ja herätti mutkin sitten sitä ihmettelemään. Onneks koira oli tullut herättään sen klo 7, kun katoin,että oli asentanut herätyskellon soimaan klo 6 sijasta klo 14.30(!).

No, se joutu lähteen matkaan ilman aamupalaa..

Mulla on aamu alkanut niistäen ja verta tulee taas nenästä. Kait toi ilma kuivattaa limakalvot. Pahaolo vaivaa täälläkin:(

Minnis80:lle tsemppiä teidän tilanteeseen! Toivottavasti sun miehes saa pian uusia töitä!

Muillakin näköjään huono omatunto siitä, kun ei pysty toimiin täydellä teholla. Mun on oikeen ollu pakko käskee itteeni ottaa iisimmin. Periluterilainen fiilari: raskaus ei ole sairaus vaivaa. Mies väänteli mulle eilen rautalangasta, että on vaan pakko ottaa iisimmin. Kyl sen sit huomaa noiden supistelujen kanssa. Oon niin kova stressaan, että mulla tollaset henkiset jutut ottaa lujille ja aiheuttaa suppareita. Sitä vaan haalii ittelleen kaikkea ihan liikaa...mut nyt oon päättänyt oikeesti ottaa iisimmin ja sallia itselleni lekottelun:)

Taidan palata päivän lehtien pariin. Hauskaa päivää kaikille!!

AE 25+5

Vierailija
9/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomentapäivää ihmisille!

Helsingissä sataapi lunta, onneksi, sillä minulle ei enää riittäneet mammahousujen alle omat + avokin pitkät ja tukisukat. Silti tuntui jäätyvän!

En ole kirjoitellut pitkään aikaan, tosin blogin kävin vääntämässä itselleni. Onpa tehnyt minunkin huonoa jo viime viikosta lähtien :/ joten liityn näköjään toukokuisten jonkinlaiseen kerhoon. Tänään olisi luennolle pitänyt mennä, mutta valvoin lähes koko yön, kun vatsa äityi älyttömän kipeäksi. :( Avokilla sama juttu, mutta alkoi jo illalla. Selkeästi kuitenkin vatsa on kipeä, ei alavatsa - vaikka mahan mouruaminen on saanut sammakkoiseni ihan villiksi, heh.

Koska olen asunut nyt puoli vuotta Helsingissä, ajattelin kysyä, kun kuntalisistä puhutte, että tiedättekö saako täällä kuntalisää? Täällä sitä ainakin tarvitsisi, kun ruokatavarat pvat länsirannikkoa kalliimmat - esim. entisen 0,65e maitolitra maksaa täällä 0,99e. JA sitä maitoa menee, varsinkin aamupahoinvointiin. Kuten blogissani marisin, myös kasvistarjota on ala-arvoisen huonoa täällä. :( Kuinka kehtaavatkaan pyytää lähes 6e/kg laikukkaista ja osittain pehmeistäkin paprikoista!

Iloisiakin uutisia on: neuvolalä äkärini siirrettiin ensi viikolta huomiselle, ja minuun koitetaan samalla uutta uä-laitetta :D ihana uutinen, kun minulle on nuo ultrat jo tehty.

Terkkuja ja tsemppiä kanssapahoinvoiville/kipeille

Sammakkoinen rv 25+1

Vierailija
10/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävästiin pojan kanssa puistossa. Pakkasta on n.-15-17c. Oltiin kylläkin puolet ajasta sisällä.. askarreltiin lumiukko ja sitten tongittiin lelulaatikkoja. :)

(ja syötiin pullaa.. :D) Mies meni lämmittämään pojalle eilistä ruokaa ja kerkesin vähän piipahtamaan tässä taas..

Huomenna onkin mun vuoroni jäädä sisälle tekemään ruokaa ja ukot lähtee ulos. Ihanaa! Nää iltavuoroviikot on kyl ihan pepusta. Mies lähtee tossa 13.30 ja on kotona joskus 22.30. :(

Löysin babyidean-sivuilta käytetyn silkkimyssyn.. ja nyt odottelen sitä kovasti. Voi olla että tänään pääsee sitä hypistelemään. :)

Äh.. tää on nyt tämmöstä liirum laarumia kun ei ole asiaakaan..

Taidan lähteä laittamaan itsellenikin purtavaa.

Murmeli30: Paljon jaksuja sulle!

Ja kaikille oikein ihanaa pakkaspäivää. Pitäkää masut lämpiminä. ;)

t:tiitiäinen, poika ja Oiva rv 24+2

Vierailija
11/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammakkoiselle: Helsingissä on kuntalisä 2v asti 218¿ (plus sentit päälle)

ja 2-3-vuotiaalle 134¿. :)

Ja silkkimyssy tuli justiinsa! Ihana. <3

t:tiitiäinen jne.... :D

Vierailija
12/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun varmaan kannattaa hankkia ensin yksi ja kokeilla pitääkö se, meillä kyllä on ollu ainakin ihan pommin varma. Mutta kaikki vaipat ei sovi kaikille lapsille malliltaan.. Eli kehottaisin ostamaan joltain kirppikseltä esim. kestovaippainfo.fi, babyidea.fi, huuto.net käytetyn ja kokeilla sitä. Uutena ne maksaa n. 18-20 ¿ kpl eli aika kalliita. Mutta Saat ne toki kyllä myytyä varmasti eteenpäin jos ostat heti uutena eli et periaatteessa sitten paljon häviä jos vaikka vaippa ei sovikaan pojallesi. Minä just ostin pojalle vaippala.com-nettikaupasta pari fuzzia kun oli siellä halvimmat, ja tuli postissa ihan parissa päivässä eli nopea kuljetuskin.

Sitä en osaa sanoa monta tarvitset, koska se riippuu kuinka usein peset 60 asteista pyykkiä, fuzzithan kuivuvat tosi nopeasti, jos peset aamulla, ovat ne jo illalla käyttövalmiit. Kesällä kuivuu ulkona parissa tunnissa. Ja pesussahan ei saa käyttää huuhteluainetta. Varmaan 3 kpl olisi hyvä määrä aloitella. Niin ja pesuaineeksi sellaista missä on alle 5 % saippuaa, esim LV-kirjopesu tai daily sensitive on sellaisia edullisia pesuaineita mikä käy vaippojen pesuun.

Vierailija
13/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo äitiyspakkaus:) Pengoin ja hypistelin sitä koko eilisen illan ja tämän aamun. Meillä kun ei oo mitään lastenvaatteita ennestään, niin oli ihana saada ensimmäiset. Tai no ostettiin me vauvalle Pariisin DisneyLandista nallepuh-body ja tiikeri-haalarit:)

Pitäis kyllä hankkia varmaan niitä 50-58 kokosiakin vaatteita sitten.. mutta kun ei yhtään tiedä mitä ja paljonko tarvii..on niin ummikko näissä asioissa:) Meidän pitää taas pistää sellainen " mitä tarvitaan vauvan tullessa" lista kiertämään, kun en enää muista edellisestä...

Harmittaa kun saatiin häälahjaksi rahaa, jota oltiin toivottu pesutornia varten. Oon haaveillut niin kuivausrummusta, varsinkin nyt kun vauvakin tulee. Nyt käytiin katteleen ja löydettiinkin kivoja, mutta kotona jouduttiin toteamaan ettei mahdu meidän kylppäriin:( Liian pienet tilat... oon niin pettynyt.. noh..seuraavaan asuntoon sitten..

Harmi kun monet taas sairastaa ja oksentaa..ja supistelee.. Tsemppiä kaikille!

Mun närästys kyllä repii joka ilta musta kaiket mehut..inhottava vaiva.

Voihan laskiaspulla..joku kirjotti siittä eilen..haluaa!!!!!!!

Potkut on kyllä koventuneet aivan älyttömästi viimeisen viikon aikana. Illallakin aivan piti irvistellä kun tuntui niin..ei nyt epämiellyttävälle..mutta oudolle. Ja aamulla oli yöpaita ihan " maito" tahroissa..sitä tulee tosin vain toisesta rinnasta..mutta näköjään ihan reilusti. Kummallista...

Ei kai tässä muuta. Koulua on vasta viikon päästä seuraavan kerran..pitäisi tehdä opinnäytetyötä kaverin kanssa..ei vaan jakseta. Siirretään sitä kokoajan. Saa nähdä mitä siitä tulee. Muitakin tehtäviä olisi..mutta ei jaksa niitäkään. haluaa vaan maata sohvalla ja lukea lehteä:)

Mukavuudenhaluinen ja herkuista haaveileva Mirage 26+5

Vierailija
14/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurraa Kela!

Käytiin aamupäivällä neidon kanssa ja ensimmäistä kertaa elämässäni sain YSTÄVÄLLISTÄ, SELKEÄÄ ja ASIANTUNTEVAA palvelua. Virkailija ymmärsi vielä kaksivuotiaan kiukuttelut ja etsi neidolle piirustusvälineitä. Niin, minullekin selvisi, että Helsingissä saa sisaruslisää. Hieno juttu, varsinkin kun vanhana opiskelijana minimiäitiysrahalla mennään.

Tietääkö kukaan muuten mistä kannattaisi katsella juhlavaatteita näin raskaana?? Maaliskuussa on kahdet häät ja jotain pitäisi kehittää. H&M:ää tietenkin voisi kokeilla alkuun, mutta aika arkisia siellä vaatteet on..

Täytyy lukea päivän jutut tarkemmin. Olin vaan niin innoissani Kelassa käynnistä, että oli pakko jakaa tieto! Hauskaa päivää kaikille!

Lubina 27+2 ja päiväunia vastaan taisteleva neito

Vierailija
15/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuskailee sairasloman tylsyyttä. Mut on varmaan luotu tällaseen laiskotteluun. Olen nyt ollut raskauden alusta laskien yhteensä melkein 12 viikkoa jo sairaslomalla, eikä ole yhtään tullut aika pitkäksi. Ja siis mähän en saa tehdä mitään rasittavaa eli laiskotellut olen vaan. Mä olen nukkunut tosta 12 viikosta varmaan puolet. Välillä tuli kyllä sitten öisin valvottua vastapainoksi. Nukkumisen lisäksi olen surffaillut, lukenut kirjoja, laittanut valokuvia, katsonut elokuvia ja syönyt. Mun päivät menee niin, että aamulla vien pojan hoitoon, kattelen aamutelkkaria ja syön jotain pientä. Sitten nukun muutaman tunnin, luen Hesarin antaumuksella varsinaisen aamiaisen parissa ja sitten ehdin kolmisen tuntia jotain puuhailla. Ei ehdi aika tulla pitkäksi ;) Tosin ei tätä ikuisesti jaksaisi.

Tänään vetäsin sitten ekan kerran kumoon tuolla liukkailla. Eilen meinasin jo kaatua samassa kohdassa, mutta hullunkurisen heilumisen jälkeen sain tasapainon takaisin. Kävelinkin tänään tosi varovaisesti, töpöttelin kun mummo, mutta silti kaaduin. Se lumi on vaan jäätynyt koko tosta matkalta kotoa tarhalle niin liukkaaksi, ettei voi mitään, kun jalka lähtee alta. Onneksi alastulo oli sen verran pehmeä, ettei mitään sattunut.

Mullakin on ollut sellasta yökötystä viime aikoina. En ole sen enempiä kiinnittänyt siihen huomiota, sillä mulla on ilman raskauttakin vatsan happojen kanssa ollut ongelmia ja ne aiheuttaa välillä just tällasta pahaa oloa. Ja siis nythän tää närästys on tän raskauden takia mukana kuvioissa, joten olen yhdistänyt siihen. Lisäksi vähän epäilen, että voisiko noi rautalääkkeet tehdä tällasta oloa. Mutta mielenkiintosta, että näin monella on paha olo palannut.

Ajattelin alkaa surffailemaan kestovaippoja. Olen ajatellut, jos tälle pikkuselle niitä kokeilisi. Viimeksi en vielä innostunut, vaikka kaveri näytti vieressä hyvää esimerkkiä, kun poitsulla oli se kotiutuminen niiden kaikkien ravintolisien ja lääkkeiden kanssa muutenkin ihan tarpeeksi haastavaa. Siis sen keskosuuden takia. Eikä meillä ollut rumpua tai kunnollisia kuivatustiloja sillon käytössä. Nyt on edes tilaa kuivattaa, ei edelleenkään sitä rumpua.

Odottelen pomolta sitä palkkatodistusta, että saisin ton äippäraha-hakemuksen lähtemään. Ottaisin nimittäin mielelläni sen viimevuotisen paketin.

Nyt tuli aika omanapainen viesti. Ensi kerralla taas enemmän muutakin ;)

Laru rv 24+1

Vierailija
16/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muutama kysymys :)

Noista lisäimuista, montakos niitä hankitaan? Jostain lukasin, että fuzzin kanssa käy hyvin joey bunz-hamppuimut.

Ja sitten niitä micro inserttejä.. Voisikos ajatella että per. yö riittäisi 3 lisäimua? Kuinkas nopsaan noi kuivuu?

Kiitos kovasti jo antamistasi neuvoista, taidan ostaa sen fuzzin tuolta vaippalasta.

OP

Vierailija
17/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas paljon tullut jo viestejä. Kiva homma.:)

Joku oli saanut äippäpakkauksenkin.:) täytyy tunnustaa, että itsekin pyörittelen ja kääntelin ja ihailin vaatteita aivan tohkeissani kun sain pakkauksen.:) Noista 50-56cm vaatteista. Löysin kirppikseltä tosi halvalla pienten vaatteiden " settejä" , eli joku oli tehny pusseihin paketteja, joista yksikin oli 3e ja siellä oli 3kpl 50-56 bodya, potkarit ja housut. Ostin muutamia noita settejä ja eiköhän noi nyt riitä? Jos ne kerran muutamassa viikossa pieneksi jää, niin eihän noita kannata paljoa ostella?:)

62cm on vähän enemmän, plus äippäpakkauksen vaatteet ja joitakin 68-74cm löysin myös kirppikseltä.:) Yks päivä just mietin, et tulis rahat jo, että pääsis lisää löytöjä tekemään.:) noh ensiviikolla sitten taas.:)

Jollain mies oli saamassa lopputiliä. Kauhea paikka. Toivotaan, että saa pian uuden paikan, niin ei teidän tarvitse stressata raha-asioilla. Noi on aina ikäviä hommia tollaset. Meilläkin miehellä sopimus päättyy nyt olikohan maaliskuun vaihteeseen, mut onneks uus paikka on tiedossa, vaikka siinäkin palkka vähäsen tippuu.:/

Mitähän muuta. tänne ei kyllä kummempia kuulu. kaverin polttarit lauantaina ja mökillä ollaan yötä, joten varmaan aika hiljainen tuo viikonloppu voi olla sitten mun osaltani. Ens viikollakin on lattiaremontti. toivottavasti saadaan tiistaina alotettua, kun miehellä alkaa lomat sillon.:)

nyt ajatus pätkii..

T: Daim ja pömppi rv 26 +3

Vierailija
18/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille tiedoksi, Nettiemolla on Boobin vaatteita tarjouksessa.

Mä olen kuolannut sitä oranssi-siniraidallista paitaa sieltä jo syksystä, nyt oli alessa, säästin jopa 15 eur :)

OP

Vierailija
19/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset olleet tänään kotona ja käytiinkin tossa aamusella kirkon perhekerhossa ekaa kertaa. Ihan kivaa oli ja täytyy vaan mm. sinne raahautua sitten kun vauva ón syntynyt ja kaksoset kotona... Mitenhän sitä arkea sitten oikeen jaksaa kun tuntuu jo nyt että kun nämä kaksi eivät nuku päikkäreitä niin äiti on ihan loppu..Ja kuitenkin nyt sitä sentää saa nukkua yönsä,vauva kun tulee alkaa taas se heräily.

Kaiken muun stressaamisen lisäksi stressaan nyt sitä että tulikohan haukattua liian iso pala kun tämä kolmonen tehtiin... Jos sitä ei sitten jaksakkaan ja parisuhde alkaa rakoilemaa jne.... Tiedän että turha murehtia etukäteen,mutta murehdin kuitenkin.

Yököttää täälläkin, mitään ei pitäs syödä ku heti on pahaolo,mutta syön silti:) EI mua pienet yökkimiset ihan hevillä pidä pois jääkaapilta:)

Hitsit että nämä kaksi isompaa osaavat olla raivostuttavia tänään taas..Mikään ei ole hyvin ja koko ajan tapellaan.. Silti pitää kyöhnätä kylki kyljessä kuin mitkäkin.... Menee hermo niin sanotusti... Toivottavasti tämä uhma menis ohi ennen vauvan syntymää...

Mä en ole vielä hypistellyt yhtään vauvan vaatteita, kaikki ovat kaapissa valmiina, täytys varmaan kohta puoliin käydä läpi mitä heittää pois ja mitä jättää... Johan tossa muutama kk sitten annoin 4 muovikassillista 0-2v vaatteita ja vieläkin niitä on niin jumalattomasti että...

martina 27+3 kera kahden tappelevan ja uhmaavan lapsen 2v8kk.....

Vierailija
20/22 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tänä aamuna oikein kestosupistukseen, mutta helpotti kyllä heti kun sain käytyä vessassa. Vasta sitten tajusin, että olin nukkunut läpi koko yön, enkä edes herännyt käymään vessassa! Ei ole vastaavia öitä ollut moneen kuukauteen, yleensä poikanenkin herää ainakin kertaalleen ja vessassa saa käydä ainakin kahdesti.

Otin auton neuvolareissua varten, mutta olisimme pärjänneet ilmankin, äsken pakkasta oli enää vaan 12 astetta. Neuvolassa kaikki oli hyvin. Sokerirasituksessa kaikki arvot olivat jääneet alle raja-arvojen, verenpaine oli ok, hemppa 114 (syön nyt kuitenkin rautaa -aina kun satun muistamaan) eikä painokaan ollut noussut kuin alle kilon viime neuvolasta. Heti siis hyvällä omalla tunnolla ostamaan lisää herkkuja:D On muuten aika outoa miten raskaudet voi olla erilaisia. Viime raskaudessa minulla oli ensi kertaa verenpaineet joka mittauksessa tosi korkealla ja kun meillä on suvun naisilla lähes kaikilla korkeat verenpaineet, niin ajattelin että nyt ne ovat nousseet minullakin. Nyt taas verenpaineet ovat ihan normaalit. Outoa. Vatsan mitaksi mitattiin 31 cm! Terkka moneen kertaan mittaili ja sanoi, että suuri mitta johtuu siitä, kun vauva on jotenkin poikittain ihan kohdun yläosassa. Ei ihme, että on tuntunutkin jotenkin oudoilta nuo liikkeet ja kohtu tuntuu painavan jo tosi ylös.

Sori, vaan omaa napaa tänään.

Kolmeplusyks ja 28+1