Onko täällä ketään jotka kirjoittelitte 20 vuotta sitten?
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpa netti maksoi jotain 44e vuonna 2003-2004. Kuinka moni olisi valmis maksaan 64e /kk netistä?
Vuoden 2004 rahamäärää 44,00 euroa vastaava rahamäärä vuonna 2023 oli 63,93 euroa.
Minä ainakin, lopetettiin kaikki lehdet ja niitä silloin tulikin monta ja siirryttiin vaan nettiin.
Mulle tuli kuukaushintainen laajakaista vasta loppuvuonna 2004, sitä ennen meni käytön mukaan puhelinlaskussa. Oliko hinta netissä vietettyjen minuuttien vai sekuntien mukaan? Ei voinut kun ehkä tunnin päivässä viettää netissä...
Vuodesta 2002. Välillå ruuhkavuosina en käynyt, nykyään muutaman kerran viikossa. Moneen ongelmaan on löytynyt apua. Täältä kuulin ekana, että P. Jussila oli hukkunut.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku kertoa missä te käytitte internetiä 20 vuotta sitten? Internet ei ollut tuolloin jokaisessa kodissa. Koska internetistä täytyi maksaa niin se karsi ihmisiä pois.
Kyllä yliopistossa opiskelevilla tai työskentelivillä oli yleensä netti kotona. Gradua tehdessäkin oli vähän pakko olla. Käytin lankaliittymän kautta.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku kertoa missä te käytitte internetiä 20 vuotta sitten? Internet ei ollut tuolloin jokaisessa kodissa. Koska internetistä täytyi maksaa niin se karsi ihmisiä pois.
Kotona. Tietysti. Töissäkin oli netti mutta en mä siellä kehdannut tänne tulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla oli ihan oma netti vuokra-asunnossani 20v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tämä on turha, iloton ja hyödytön. Toista oli silloin 20 vuotta sitten. Oli niin hauskaa, ettei meinannut malttaa lopettaa ollenkaan.
Nyt sitä ongelmaa ei ole. Kiinnostavia keskusteluja ei juuri ole ja ne katoaa äkkiä. Satunnaisesti käyn täällä esim odotellessani jotakin. Mutta nykyään netistä löytyy paljon muutakin missä voi miellyttävämmin kuluttaa aikaa.
Iloton nimenomaan, silloin ennen tämä oli oikeasti hauskaa välillä.
Sitä hauskuutta minäkin kaipaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pyörinyt täällä lähes 20 vuotta. Vuodesta 2005 alkaen ehkä. 😱
Ovatko palstan naiset muuttuneet tänä aikana? Miehistä ei voi sanoa kun tänne on tullut ylilaudan älymystö...
Ennen muinoin täällä kävi vain äitejä.
Niinhän sä luulet :D Se oli muuten hauskaa kun kukaan ei voinut uskoa että kukaan mies kirjoittelisi palstalle.
-M48
Oli erikseen isien palsta. Vähän pervo olit jos äitien joukossa kirjoittelit, kun aiheet oli lähinnä synnytystä, imetystä ja reimateccejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpa netti maksoi jotain 44e vuonna 2003-2004. Kuinka moni olisi valmis maksaan 64e /kk netistä?
Vuoden 2004 rahamäärää 44,00 euroa vastaava rahamäärä vuonna 2023 oli 63,93 euroa.
Minä ainakin, lopetettiin kaikki lehdet ja niitä silloin tulikin monta ja siirryttiin vaan nettiin.
Mulle tuli kuukaushintainen laajakaista vasta loppuvuonna 2004, sitä ennen meni käytön mukaan puhelinlaskussa. Oliko hinta netissä vietettyjen minuuttien vai sekuntien mukaan? Ei voinut kun ehkä tunnin päivässä viettää netissä...
Klo 16-17 alkoi halvempi hinta. Odotin aina tuohon asti ennen kuin pääsi nettiin. Laitoin minutit ja sekunnit ylös, maksoin vanhemmille nettimaksun 200-300e aina laskun tultua. Sillä tavoin sain käyttöä. Modeemi oli ostettu salaa ja kytketty salaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko palstan naiset muuttuneet tänä aikana? Miehistä ei voi sanoa kun tänne on tullut ylilaudan älymystö...
Minua välillä ärsyttää todella nämä kiusaajat, jotka ilmiselvästi trollaavat ja vieläpä niin typerästi, ettei niihin tee mieli vastailla napakasti kuten silloin ennen, kun ei tarvinnut jokaisen olevan pelkkää katkeraa naisvihaa ja nillitystä viimeistään parin kommentin jälkeen.
Välillä yritän kestää. Noh aina voi mennä ulos puuhaamaan jotain.
Vierailija kirjoitti:
Punnitseekohan kukaan enää juustoa?
Tai mitä tekee sijaltainen?
Entä pyllyhamsteri (se a:lla alkava ei mene läpi)
Olin täällä ensikertaa 23 vuotiaana. Olin iloinen, kohtelias kaikille sukupuoleen tai ikään katsomatta. Elämä oli edessä. Sain ihmiset hymyilemään ja minä hymyilin takaisin. Voi kuinka kadunkaan tänne tuloa. Olen nyt 43 vuotias. Olen katkeroitunut ja synkkä. Inhoan ihmisiä. Tunnen kuinka elämä on valunut hukkaan. Minua katsotaan inhoten tai peloissaan. En ihmettele. Katseeni on pistävä ja epäilen jokaisen motiivia. Saan hetkittäistä keinotekoista iloa kun näen jonkun epäonnistuvan. Silti jatkan täällä. Palsta on minun polttoaineeni joka ylläpitää olotilaani. Pääsisinpä tästä irti.
Mäkin aloitin täällä v.2000.
Oli oikein tuttujakin ja jutut oli hauskoja. Yhden tapasinkin livenä.
Olin nimimerkki "möykky."
Vierailija kirjoitti:
Ihan kotona, mutta oltiin miehen kanssa molemmat it-firmoissa töissä, joten totta kai ole kotona nettiyhteys.
En muista tätä palstaa huomanneeni 20 vuotta sitten. Sen sijaan joskus oli jonkun puhelinoperaattorin ylläpitämä "Ellit" -palsta, mikä oli myös alkujaan lähinnä naisten foorumi, mihin sitten liittyi miehet mukaan.
Hyvin samantapaisia "mikä on riittävä munan koko" ja "miten löytää parisuhde" -aiheita oli sielläkin, sukupuolisotia unohtamatta.
Trollit ei ole yhtään huolissaan omasta kypsymättömyydestään minkään ikäisenä. Mihinkähän kaikkeen se mahtaakaan tuottaa vaikutusta...? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sä luulet :D Se oli muuten hauskaa kun kukaan ei voinut uskoa että kukaan mies kirjoittelisi palstalle.
-M48
Oli erikseen isien palsta. Vähän pervo olit jos äitien joukossa kirjoittelit, kun aiheet oli lähinnä synnytystä, imetystä ja reimateccejä.
Kyllä tää on aihevapaa ollu aina.
Koulun ATK-tunneilla joskus 2001 käytiin kirjoittelemassa jotain kakka- ja pissajuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-M48
Kai periaatteessa miehiäkin olisi voinut reimatecit kiinnostaa. Sehän oli teknisen kehityksen huipentuma tuohon aikaan.