Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>*>*ENSIKOT torstain turinoihin*<*<

07.02.2007 |

Tässä taas varaslähdöllä linkki keskiviikkoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9530218&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori sori sori!!! Väärä linkki toi eka. Tässä siis keskiviikon jutut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9540576&p=1&tmode=1&smode…

Josko nyt onnistui...

Vierailija
2/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toinen kerta toden sanoi... Kopioin vahingossa ensin tiistain pinon linkin... Nooooo... Antakaa mämmikouralle anteeksi! :)

COLTSFOOT: Kiva, että liikettä taas tuntuu! :) Niin täälläkin, onneks! Mä en oo imetystyynyä hommannut, kun vaikuttaa tämä kaksio jo niin ahtaalta muutenkin...täytyy siis turvautua ihan " tavis-tyynyihin" , ettei tule lisää tavaraa nurkkiin pyörimään.

Lähipiirissä on mulla siis: vanhemmalla siskolla 2 lasta (7 ja 10) ja miehen siskolla vuoden vanha tyttö :) Siitä on ainakin sitten Eemelille seuraa. (Kavereista vaan yhdellä on lapsi, sekin jo 4 vee, hän itse yh. Muuten ystäväpiiri onkin melkolailla sinkkuja ja lapsettomia.) Toivoa tietysti on, että miehen sisko tekee vielä toisen lapsen lähiaikoina, tai sitten alkaa tuo oma nuorempi siskokin " lisääntymään" . Eikä vanhempi siskokaan ole kuin vasta 30, joten miksei niillekin iltatähteä, hih! Pitäähän nyt serkkuja saada leikkikavereiksi... :) Nämä siis ihan lähipiirissä, on sitten tietysti tuttuja..ja tutun tuttuja...ja hoh hoi... Mutta olis oikeesti kiva saada ikäistänsä odotusseuraa/vauvaseuraa. Ja niinkuin JUSKA pohti samaa " ongelmaa" --mustakin tuntuu, että oon melkein omituisuus nuorena (myös synt. -82) synnyttäjänä, koska yhdessä (ja ainoaksi jääneessä omalta osaltani) neuvolan perhevalmennuksessa käydessäni taisi olla vain 2 parikymppistä, loput reilusti kolmenkympin paremmalla puolen. Nykyään ilmeisesti odotetaan sitä sopivinta hetkeä töiden ja talouden kannalta, mikä onkin hyvä. Mutta hieman tuntuu olo " yksinäiseltä friikiltä" (no ei nyt ihan), vaikken itsekään mikään ihan teini enää ole. Miten musta tuntu, että kun itse oli 18 vee, niin kaikki sai ympärillä lapsia...siis nuoret/jopa teinit... Ehkä muistan väärin... Ja onhan vauvanteon pelkkä harkitseminenkin jo niin vastuullinen asia, että on se hyvä sitä kunnolla harkitakin. Mutta kouluttautuuko ihmiset nykyään niin pitkiä aikoja, vai halutaanko löytää eri hyvä työpaikka ja säästää, vai miksiköhän synnyttäjien (huom, puhun meistä ensisynnyttäjistä) ikä on niin paljon noussut? Tai siis (...menee nyt kauheeksi selitykseksi, mutta menköön...) olenhan minäkin ammatin ja työpaikan hankkinut, meillä on hyvät säästöt jne., mutta silti ikää " vasta" 24. En siis todella halua kritisoida, sehän on aivan jokaisen oma asia, minkä ikäisenä lapsia tekee (tietenkin!), mutta tätä ikävääni vain valitan, kun ei tunnu sitä seuraa löytyvän... Tai ehkä se on sittenkin siinä, ettei sopivaa kumppania löydy (niinkuin omilla ystävilläni tuntuu olevan) ja halutaan elää sitä " omaa ja vapaata" elämää pidempään... Tiedä häntä... No, sama se --onneksi on tosiaan netti ja eritoten tämä palsta, missä voi tuntojaan jakaa!!! =)

No jopa tuli jaariteltua.

POPPIKSELLA oli ainakin niiiin suloinen tytsy, että!!! Ja mikä tukkakin jo! =) Ihana koko pienokainen!!!!!!!!!!

LEENIS: Yllä olevan " vuodatukseni" ansiosta olenkin siis enemmän kuin tyytyväinen, jos saan uuden vauvatutun, joten nyt sitten jännityksellä odotetaan muutama kuukausi, että millaiset on omat nyytit ja sitten treffataan =)

AURORALLE pikaisia paranemisia!!! Ja KESIKSELLE voimi diplomityön tekoon!!!

BUUFFALLA oli eka ultra-aika, kiva! Ja mitäs, hih! Hauskan nimen olitte masuasukille keksiny, Nuuro =) Mistä moinen?

..HENNALLA...oli ollut hyvä käyrä - tosi hienoa! Sama täällä, kun tänään itsekin kävin vajaan tunnin kontrollin takia siellä makoilemassa. On muutenkin nyt tosiaan liikkunut paremmin, tuo Eemeli. Ja rapuja teillä lemmikkinä??? =) Enpäs ole tuollaiseen usein törmännytkään :) Mitä te teette niille, kun ne noin lisääntyy? Myyttekö vai kenties syöttekö (ei kai sentään lemmikkejä voi syödä..??? hyi minua...)??? Hih, jännä!

IIDA-LINNEA: mä syön toisinaan pinaattilettuja tai -keittoa, sekä maksalaatikkoa. Ja lihatuotteita nyt muutenkin tosi paljon (leikkeleitä leivän päällä, iltaruoassa yleensä aina jotain lihaa tms.) Eikös noista kai saa rautaa hyvin? Tosin ei oo koskaan hempan kanssa ongelmaa ollut, aina siinä 150 ellei ylikin. Nyt raskausaikana 130-> (Kerran laski 119.)

Ohhoi... Nukuin taas 2,5 tunnin päikkärit, mutta kai se pitäis mennä taas nukkumaan, kun aamulla jälleen klo 6 ylös ja miestä töihin viemään --on neuvola-päivä itellä.

Katottiin tossa just Pako-sarjan toisen kauden 15.osa --on se sitten jännä!!! LOSTiakin on katottu jo kolmatta kautta jonkun matkaa, ja uus 24 katottiin jo viime vuoden puolella. Nyt sitten voi rauhassa keskittyä esim. Houseen, Kujanjuoksuun ym. sarjoihin... :) --Minäkö TV:n orja....eeeeee... heh! No, meneepä imetystuokiot leppoisammin, kun on mitä tapittaa =)

Mutta nyt toivottelen kukkujille taas öitä ja aamuvirkuille huomenta! Tuli taas sellanen romaani, että paras painua pehkuihin, niin jää teillekin tilaa :)

Pi-Ki ja Eemeli 38+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eli nää on sellasia alle 3 senttisiks kasvavia pikku otuksia. Ja lisääntyvät kuulemma ku hullut ilman et niille mitään tekee :D

http://www.interaquaristik.de/catalog/images/gross/01313neu.jpg eli tollasia ja sit samanlaisia mut vihreitä ja punasia :) 3 väriä löytyy ja ilmeisesti punaisten poikasia tuolla nyt ui...

Vierailija
4/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko nousta sängystä kun olo aivan kamala:( Kävin laittamassa kupillisen kuumaa mustaviinimarjamehua ja nappasin Panadolin poskeen. Josko se tästä! Kyllä osaa olla olo huono. En ole kauhean väsynyt, mutta kurkku ja korvat niin kipeät ja nenä tukossa että missään asennossa ei hyvä olla.... Sori purnaus!

Pi-ki, ai tekin vähän otatte etumatkaa noihin sarjoihin. Me katottiin just 24:n 5. tuotantokausi ja nyt ollaan 6. kimpussa. Lostia ollaan katsottu jo kaikki mitä jenkeissä ilmestynyt, samoten Pakoa. Muita ei ollakaan katottu näin etukäteen.. Nyt itseasiassa kaksi jaksoa Pakoa tullut, joita ei katsottu. Kun koitetaan aina odottaa 2-3 jaksoa niin mukavampi katsoa putkeen kuin viikon välein.

Hauskan näköisiä rapuja Hennalla=) Me ollaan kesäisin intohimoisia ravustajia, eli ihan normirapuja (täplä ja joki) pyydystellään tuosta meidän lähijärvestä. Samoten kalassa käydään:=)

Milläköhän saisi unenpäästä kiinni?? Parempi kun ei mene sänkyyn pyörimään. Kai se sieltä tulee kun on tullakseen. Osaako muuten joku sanoa montako Panadolia on turvallista syödä päivässä. Nyt tuntuu siltä että kuuri tekis hyvää jotta kurkkukivun saisi pois ja korvakivun kans. Eli 1tabletti aamulla ja illalla, onkohan ok? Ja kai Strepsilsejä saa imeskellä kans rauhassa?

Eipä tässä muuta, surffailen hetken ja sit Sudokuita tekemään sänkyyn,

Aurora & Poitsu rv37+5 / rv38+2

(Pakko laittaa noi molemmat viikot, kun sairaala menee ton jälkimmäisen rv mukaan ja sektio tasan 39+0, niin pysyn itsekin laskuissa mukana)

Vierailija
5/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eilistä pinoa lukenutkaan, mut sehän olikin " jatukunut" siitä kun sitä viimeksi silmäilin. Eli muutama kommentti;

Iida-linnea jäi nyt sitten kotiin. Parempi niin, kuitenkin ainutkertainen tilaisuus vauvalla nyt siellä masussa kasvaa=) Otahan iisisti sit!

Henna, mekin oltiin lääkärissä ja käyrällä 6.2. Meillä ultra antoi painoarvioksi kans 3,2kg, eli samankokoisia ovat:))

Mitäs muuta rotua teidän kääpiövilliksestä löytyy? Meillä kun tollanen musta Toy kotona. Se on aina painanut grammalleen sen 3,7-3,8kg syönyt mitä vain. No nyt se sit leikattiin (kastr.) kesällä ja nyt oli painoa kun vaa´alla käytiin 4,8kg=( Siis miten ihmeessä saan sen laihtumaan, kohta jo ihan jättiläinen meidän hauva?? Desimitalla vaan ruoka kippoon ja lenkille, ei kai tässä muu auta. Mut en ois uskonut että noin paljon voi lihoa alle puolessa vuodessa!! Nyt koiraihmiset kommentteja ja neuvoja!=)

Mammis, ostitko sen hoitolaukun vai muistanko väärin koko jutun??

A

Vierailija
6/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain pikapikaa ilmoittautumassa. En ole koko viikkoon ennättänyt tänne, ja tänään lähden viikonlopuksi reissuun. Kohta on neuvolalääkäri ja sydänäänien kuuntelu, kivaa! Eipä muuta, olen ihan pihalla kaikista tapahtumista, joten en tiedä, onko joku jo taas synnyttänyt, ja kumpi Hanille vaikka tuli.... Onnitteluja joka tapauksessa siihen suuntaan! Heipat kaikille muille :D

Niina 11+6 (neuvolan mukaan)

Vierailija
7/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä viitsi taaskaan nukkumaan mennä, ehkä sit myöhemmin vedän taas päikkärit :)

Hih, HENNAN ravut onkin tollasia! Veikeän näköisiä!!! =) Aurorakin ravustaa... Minä en oikein rapuihin oo kiinni päässy (paitsi katkarapuihin, heh...), mutta kyllä meilläkin kovasti kesäisin mökillä kalastetaan.

Ja AURORA: MITÄ?!?!?! Joko 24:stä on tullu 6. kausi????? Voi räkä - tai siis hyvä! Jäi niin mielenkiintoiseen kohtaan se viides ;) Täytyypä miehelle sanoa, että etsii sen heti, kun tulee kotiin töistä. Ja niinpä: much better putkeen katottuna noi, mutta nyt ei malta enää, kun sitä niin odottaa, että uus jakso Pakoa tulee... Missä kohtaa te muuten meette Lostissa ja Paossa??? Meillä siis Lostissa viimeks katottu joko 3. seasonin 6. tai 7. jakso (sitä muuten ei oo tullu aikoihin, Jenkeissä vissiin tauko??? samoin oli Paossa, mut sitä tuli nyt), ja Paossa toisen kauden vissiin 15. tai 16. jakso --eli ootteko yhtään samoissa, vai paljon pidemmällä??? Meillekin pitäs tulla niitä aina sitä mukaa, kun Jenkeissä näytetty. Tekstejä vaan saa yleensä hetken odottaa. Hitsi, juonenkäänteistä ois hauska vaihtaa parit kommentit, mutta ei taida viitsiä, ettei muilta mee kaikki ilo! :)

Ja Panadolista vielä: soitin äsken varmistaakseni asiaa mun unenpöpperöiselle (melkein valmiille) farmaseutti-siskolleni, joka sanoi, että turvallinen määrä Panadolia on jopa 3000mg/vrk, eli sitä tavallista 500mg sais ottaa 6kpl, niin hullulta kuin se kuulostaakin. Ja ainakin mä sain rv 14-19, kun pääkivut jatkui järkyttävinä päivittäin, niin 1000mg Panadolia, ja sitäkin sain ottaa 3kpl/päivä, eli ei varmasti hätää, jos aamulla ja illalla yhden otat. Panadolhan muutenkin vissiin on teholtaan paljon heikompi kuin esim. burana --muistelisin joskus kuulleeni, että yhtä nelisatasta buranaa vastaa 2kpl viissatasta Panadolia...

Ja koiran laihdutuksesta: meillä vajaa vuosi sitten toi neiti joutui laihikselle --on aina ollu hirmu iso kokoinen muutenkin, mutta silloin oli selkeästi ylipainoa. Niinpä " me" (no, Nelli siinä työn teki) laihdutettiin 7kg!!! (Lähtöpaino 52, nyt 45.) Se riitti, ja eläinlääkärissäkin oltiin tyytyväisiä. Aloitettiin niiden ohjeella nimittäin sellanen " koirien painonvartijoiden" juttu --Nelli sai syödä VAIN tietyn grammamäärän sellasia Hill' sin törkykalliita nappuloita päivässä. Ei MITÄÄN muuta. Ei saanut juustosiivuakaan antaa, korkeintaan porkkanan jyrsittäväks silloin tällöin. (Ei siis kuitenkaan nähnyt nälkää, oli sen verta hyvän kokoinen annos --paitsi Nelli tietysti oli nälästä eri mieltä...) Siihen, kun vielä yhdisti kovan liikunnan, niin jo lähti kilot. Nyt syö ihan tavallisia nappuloita ja kaikkea muutakin ruokaa. Syö 3krt/päivä, sekä saa paljon herkkujakin, mutta silti paino pysyny jo yli puol vuotta täysin samassa. Ja kyllä sen huomaa, kun on niin paljon energisempi ja ketterämpi. Teillä nyt tietysti eri asia, kun on sen verta meiän koirilla kokoeroa :) Mutta auttaisko sellaset light-nappulat ja liikunnan lisääminen??? Tai ehkä se vaan on sitten leikattujen koirien " vika" (ja kissojen), että sitten sitä vaan lihotaan... No, mutta eläinlääkäristä ainakin osataan antaa hyviä vinkkejä!

Oho, tulipas Auroralle tekstiä :) Nyt menen juomaan kahvia ja lukemaan aamun lehden. Palailen ehkä illemmalla!

Pi-Ki

Vierailija
8/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lostista vielä: just luin Iltasanomien sivuilta Lostista jutun --se on ollu tosiaan 3kk tauolla. Siellä oli myös pätkä tulevasta =)

Vierailija
9/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla kirjoittamaan ennen töihin lähtöä.. Tänään on vielä tonne puoli kolmeen töitä ja sitten mulla onkin 4 päivän vapaa!!! =) IHANAA!! =)

Eli siis neuvolakuulumisia viime perjantailta (2.2.2007):

RV 17+0 (neuvola) / 15+5 (äitipoli)

Hemoglobini 139 (ed. kerralla kuukausi sitten 143)

Pissa Puhdas

Verenpaine 122/83

Paino -700g, eli siis painoa tähän mennessä on LÄHTENY

yht. n.3 kg

SF-mitta 18cm (eka kerta ku mitattiin)

Syke 145-150 krt/min + neuvolatädin mukaan vilkas kaveri =)

Seuraavan kerran on rakenneultra 20.2 ja sitten neuvola seur. viikolla, 28.2.. Sitten selviää " Viivin" oikea LA ja saapa nähdä tuleeko sukupuolikin selvitettyä =)

Maha alkaa pikku hiljaa näkyä ja välillä on tuntunut muljahduksia mahassa, mutta en sitten tiedä onko ne " Viivin" potkuja vai mitä.. Vielä on töitä edessä n. 3 kk, jos vaan pystyn olemaan " loppuun" asti. Eli siis toukokuussa pidän kesäloman ja kesäkuussa alkaa sitten äitiysloma =)

PALJON ONNEA TEILLE KAIKILLE JOTKA OLETTE " JAKAUTUNEET" !!! =)

NEA81: Oot sitten vielä " ehjänä" =) Tuuppa sitten ilmoittelemassa, jos muutoksia tulee =)

Nyt on pakko valmistautua töihin lähtöön! Kirjoittelen taas joku päivä!! =)

Lisbet ja Viivi, rv 17+6 / 16+4

Vierailija
10/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kun on päivä alkanut huonosti. Aamusta heitin appelsiinimehut valkoisen villatakin hihalle. Kun noiden riittävän pitkien paitojen tarjonnassa ei ole liiemmältä vaihtoehtoja (etenkään näin -30 asteen ilmalla) niin eikun hihan pesuun, vieläkin on ihan märkä. Ja sitten tuli jogurtit housuille. Pitää nyt miettiä, miten tuon teen saisi osumaan suuhun¿ Ehkä sitä pitää mennä viikonloppuna hommaamaan vielä jokunen mammatyyliin passaava asuste, tosissaan kun joku vaate sotkuu ennenaikaisesti, niin menee pasmat ihan sekaisin¿ Josko löytyisi sellainen pitempi villatakki ei-raskaiden osastolta ja ehkä raaskin tehdä sijoituksen vielä kolmansiin äitiyshousuihin.

Johan taas aamusta väsytti, vaikka kymmenen jälkeen olin jo untenmailla (siippa tuli rempasta kotiin kahdeltatoista ja sen kelllo soi viideltä, en tajua miten se jaksaa!). Loppuviikkoa kohti alkaa kyllä olemaan veto aikalailla pois¿ Vielä olisi 17 työpäivää sinniteltävänä, kaipa sitä kestää :D

Viivillä siellä viikot sen kun lisääntyy ja mukelokin jo oikeinpäin. Täälläkin Elsa on ollut pari viikkoa pää alaspäin (mulla ei ole asiasta mitään havaintoa, mutta viisaammat sanoo niin), tosin vielähän sillä on tilaa heittää muutama kuperkeikka¿

Ja Poppis oli laittanut niin ihania kuvia, että!!

Auroralla oli eilen mukava päivä. Mutta flunssa siellä vaivaa. Koittakaahan kumpainenkin parannella itseänne siellä peiton alla. Poitsun tulo lähestyy ;D

Kesiksellä dippatyön kanssa vetää viimeisiä. Kolmessa viikossa saa vielä ihmeitä aikaan!

Buuffalla on ultra-aika varattuna. Jännä nimi teillä tuo Nuuro.

Makkara siellä kärsii pukamista, höh. Toivottavasti ite säästyisi moisilta¿

Jushkaa siellä töissä paapotaan ihan oikeinhan se on kun kuitenkin raskas työ kyseessä. Ja puoliväli häämöttää!

Juska82 siellä nujertamassa flunssaa, hyvähyvä!

Hennalla myös flunssaa¿ Ja käyrillä oltiin käyty. Ja kampaajalle meno edess. Pitää kyllä itekkin tehdä tukalle jotain radikaalia sitten maaliskuussa.

Iida-Linnea joutui sairaslomalle. Noo, eihän tuonne laskettuun aikaan enää älytön aika ole, jaksat hyvin moisen ajan ottaa iisimmin.

Mammiksella edessä viimeiset kunnon työrutistukset. Itse en kyllä millään jaksaisi, jos nyt viikonloppukin pitäisi tässä vielä reippailla.

Pi-Ki oli yömyöhään tuuminut ensiodottajien ikää. Eikös se taida olla nykyisellään 28 vuotta. Meillä kärsittiin vauvakuumeesta kolmisen vuotta ennen kun oikeisiin hommiin aloitettiin. Koettiin oikeana ratkaisuna, että meikä saapi koulun alta pois (siippa vanhempana oli jo valmistunut). Ja tietenkin jos oltaisiin oltu superjärkeviä, oltaisiin varmaan odoteltu vielä pari vuotta, eli sitä, että itse olisi saanut vakityöpaikan (nyt siis olen määräaikaisena äitiyslomaan asti yliopistolla) ja parin vuoden työuran (jotta ¿ilkeää¿ töistä jäädä äitiyslomalle). Eli sitten sitä ikää olisikin alkanut olemaan lähemmäs tuon keskiverron verran. Meillä kyllä perhevalmennuksessa (kaikki kerran siis yhtä hammashuoltokertaa jo takana¿) porukka oli suht nuorta. Pariskuntia oli kaikkiaan melkein parisenkymmentä, varmaan oltiiin aikailailla siinä keskivälissä (minä 24, ukko 27).

Hennalla oli siellä ollut onnellinen perhetapahtuma. Mitäs te niille poikasille meinaatte tosissaan tehdä? Jäävätkö asumaan teille vai muuttavatko uusin koteihin?

Niina pääsee kohta kuulemaan muksun sydänäänet :D

Lopuksi pitää vielä todeta, että meilläkin ollaan ihan addiktoituneita Pako-sarjaan. Tosin vielä toistaiseksi ollaan maltettu olla ihan siinä tahdissa, missä tv niitä näyttää. Vissiin kai kohta kuitenkin eka kausi loppuu, eli saapi nähdä pitääköhän sitä toista kautta alkaa sitten jo etukäteen tuijottamaan. Siipan kanssa sitten aina insinööriaivoilla pohditaan kaikkia kyseenalaisia toimia, joiden ei periaatteessa pitäisi toimia. Pahin virhe toistaiseksi oli kuulemma, kun ne jossain vaiheessa hajottivat betoniseinän jollain vatkaintyylisellä, poraamalla siihen ¿piirustuksen mukaisia¿ reikiä. Rakennusinsinöörisiippa oli ihan kauhuissaan, moinen kun ei kuulemma voi käytännössä mitenkään toimia. Heh, on meillä kotona ilot¿

Oho, teekin jo ihan kylmä, kai se on taas riittävän pitkät tauot pidetty¿.

Coltsfoot ja Elsa 31+4

Vierailija
11/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#994EB1]

Onpas kauniin näköistä, kun sataa lunta isoina hiutaleina. Varokaahan kuitenkin liukkautta, jään päälle satanut lumi on kamala yhdistelmä varsinkin yhdistettynä tähän etupainoon :)

[b]Mammis[/b], mulla on enää /vielä 14 työpäivää jäljellä! Ja lisäksi 4 päivää viikonlopputöitä, jotka on mullakin aika leppoisia. Mulla alkaa virallinen ä-loma 2.3. mutta sopimus loppuu jo helmikuun lopussa. Milläs juhlistetaan loman alkamista? Eikös sen kunniaksi voisi vähintään kakkukahvit vetäistä?

[b]Coltsfoot[/b], ihan kuin oisin omaa tekstiä lukenut! Meilläkin mies on 27 ja valmistunut, minä 24 ja viittä vaille valmis. Ja koululla töissä määräaikaisena.

[b]Auroralla[/b] vielä flunssakin kiusana, pöh. Pikaista paranemista. Ja mulle lääkäri sanoi, että parasetamol ei läpäise istukkaa (niin kuin tekee esim. ibuprofeeni) joten Panadolia voi syödä ohjeen mukaisen annostuksen myös raskaana ollessa. Ja ohjeannostushan oli muistaakseni jotain 1-2 tabl. max 3 krt vrk:ssa, joten tuo yksi aamuin illoin ei kuulosta pahalta ollenkaan.

[b]Iida-Linnealle[/b] iski saikkutuomio. Hyvä niin, saat rauhassa levätä töissä eikä tarvii uhmata suppareita vastaan. Mä oon nyt raskaana ollessa hurahtanut leseihin, ainakin vehnäleseissä on paketin mukaan paljon rautaa ja 43% kuitua. Lisäksi oon syönyt niitä multitabs 2plussia ja sitä luontaistuotekaupan rautalitkua. Ja hyvin on toiminut, ummetus katoaa ja hemppa pysyy hyvänä.

Nyt takaisin hommiin, mukaavaa pakkaspäivää kaikille!

Kesis, 31+6

P.S. [b]Leenis[/b], piirakkaohjetta odotellaan.. ;)

Vierailija
12/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen paukkuu ulkona ja vaikka kylmyys ei olekaan mukavaa, niin on tosi kaunista! Ja tuo aurinko tuo mukavaa valoa päiviin. Tosin eilen saatiin kokea vähemmän kiva puoli kylmyydestä. Meidän talossa meni viemäriputki tukkoon ja aika monta tuntia sitä jätehuollon miehet rassasi ennen kuin auki saivat. Jokin pieni halkeamakin oli ollut, koska joutuivat uusimaan pienen pätkän putkistoa. Meille ei asiasta ollut muuta haittaa kuin se, että vettä ei saanut käyttää. Alakerran ihmisille tulvi vessanpöntön kautta kamat yli....

Oma olo tänään aika rauhallinen. Illalla oli vähän luuseri olo kun mietin sairaslomalle jäämistä. Aikani asiaa pohdittuani tulin kuitenkin siihen lopputulokseen, että parempi näin sekä vauvan että minun kannalta.

Täällä oli ollut galluppia neuvolan valmennuksista. Meillä on helmikuussa 4 kokoontumista omassa neuvolassa, joista 1 on vain äideille (rentoutumista). Nuo kerrat on tarkoitettu niille perheille, joilla on la maalis- tai huhtikuussa. Joka kerralle on oma teema ja ihan mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää.

Aurora on joutunut flunssan kiusaamaksi. Itse koin aika hyväksi ja tehokkaaksi Panadal Hotin juomisen. Silloin ei tietysti voi käyttää tabletteja yhtä aikaa, mutta jotenkin flunssaiseen oloon tuo kuumaan sekoitettava jauhe tuntui tehokkaammalta apukeinolta. Pikaisesti parempaa oloa sinulle!!

Hennalla on veikeän näköisiä lemmikkejä! =)

Poppikselle kiitokset tyttären kuvista. Suloinen pikkuinen teillä.

Tänään on isäni tulossa pikaisesti käväsemään ja illemmalla menen katsomaan ystäväni kuukauden ikäistä tytärtä. =) Päivän otan siis lepäillen.

Mukavaa oloa teille kaikille, iida-linnea ja keimo 29+0 (" tekonimi" on ollut käytössä jo kauan, mutta eipä ole tullut täällä käytettyä!)

Vierailija
13/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora - voisin vastineeksi ottaa osan sun siivousenergiasta! :) Edelleenkin tuo imurin nostaminen siivouskaapista on ihan ylivoimainen teko... Panadolista, Pi-Ki siihen kommentoikin jo... Omakohtaisia kokemuksia on tuosta max-määrästä kun polvileikkauksen jälkeen kun söin 500 mg panadoleja 2 tablettia kolmesti päivässä. Jaksuja sinne flunssan selätykseen!

Kesiksellä siellä poju punnaa jotakin pientä ja " terävää" vatsan läpi! :) Tiedän tunteen, ja se on aikas hassua! Tulee ihan hellu fiilis kun aattelee että kuvitteleeko se pikkuinen siellä oikeasti saavansa lisää tilaa venyttämällä vatsanahkaa... :)

Jushka ja Mammis ja olikos Kesiskin... nyt iski paineita sen reseptin suhteen! ;) Oon yleensä sellainen kokkikolmonen tuolla keittiössä että harvoin tuijotan reseptejä mitenkään tarkkaan tai sitten sävellän suuren osan =) Mutta, tässä tulee suunnilleen...

Fetaparsapiirakkaan tein tavallisen piirakkapohjan:

n. 75-100 g margariinia

2-3 dl jauhoja

1 prk smetanaa

ripaus leivinjauhetta

- dumppasin taikinan korppujauhotettuun vuokaan (taikina oli mulla vähän vetelää, mutta kunhan saa levitettyä vuokaan, ei haittaa!)

- heittelin fetat (1 prk valion 9% fetaa - voi käyttää tietty sitä fetaa mistä tykkää)

- ja tuoreet parsakaalet päälle, annostus " silleen sopivasti" :)

- vähän mausteita sekaan, nyt taisin laittaa ripauksen valkopippuria ja vähän yrttejä: timjamia ja rakuunaa)

- munamaito joukkoon (3 munaa, maitoa ja kevytkermaa yhteensä vajaat 2 dl)

- uuniin puoleksi tunniksi (200 ast.). Mulla kiertoilmauuni, normiuunissa voi mennä vähän pidempään. Tikulla tarkistmalla tuo kypsyys selviää =)

...vóila! Helppoa kuin heinänteko ja hyvää tulee :) Joskus oon käyttänyt muuten myös kaupan pakkasessa olevia piirakkapohjia kun on laiskottanut ja niistä tulee myös tosi hyviä eikä kukaan arvaa mitään! Noita piirakoita on mulla nyt kaksi pakkasessa, tein ne kertakäyttöfolio-vuokiin joten on helppo ottaa sulamaan kun tulee vieraita.

Henna oli menossa tekemään radikaalin tempauksen kampaajalle :) Kuulostaa kivalta ja pirteältä! Kerään itsekin rohkeutta parin viikon päähän että uskallan pätkäistä kampaajalla ison palan pois...

Iida-Linnea joutui saikulle... :/ Hyvä kuitenkin siksi että tuo vauvelin hyvinvointi on nyt tärkeintä ja pääset itsekin lepäämään kunnolla. Raudan lisäämisestä ruokavalioon: mun hemppa on pysynyt hyvänä, tosin lähtötasokin oli 142. Oma perusruokavalio on aina ollut suhteellisen monipuolinen, vaikka makeaa oon raskauden aikana lipsunutkin. Tykkään myös punaisesta lihasta (vaikka välillä raskauden aikana sekin on kuvottanut!) joten se saattaa osaltaan auttaa tuohon hempan pysyvyyteen. Lisäksi oon hedelmäsyöppö! Ehkä nekin vaikuttaa... en tiedä varmasti. Ehkä lisärautaa syöneet osaa antaa vielä konkreettisempia vinkkejä :)

Täällähän on kunnon tv addikteja! Pi-Ki, Aurora ja Coltsfoot tunnustautuivat Lostin tai Pako-sarjojen seuraajiksi! =) Mä en osaa jotenkin seurata mitään sarjaa kovin pitkään. Paitsi tietty IDOLEITA!! :o) Hirvee tunnustus... Se on ainut mitä oon nyt katsonut joka jakson ja on ihan pakko katsoakin loppuun saakka.

Vielä noista vauvatutuista, kun niistä olitte puhelleet... Omassa tuttavapiirissä on siis paljon vauvallisia ja lisää tulee koko ajan. Iso osa on jo sitä toista hankkimassa / odottamassa. Toisaalta, itselläni pyörähtää tuo maaginen 30 v. mittariin ens kuussa ja suurin osa ystävistä on samaa ikäluokkaa tai hieman vanhempia joten eipä se ole kummakaan että vauvoja on paljon. Se on kyllä varmaan totta, että pk-seudulla ensisynnyttäjien keski-ikä on hieman korkeampi. Tai isommissa kaupungeissa yleensäkin. Mekään ei edes oltu suunniteltu miehen kanssa vielä hankkivamme vauvoja, tuli vähän yllätyksenä... =) Eikä kovin pitkään ehditty ollakaan yhdessä ennenkuin vauva ilmoitti tulostaan. Aikaisemmin olin aika urasuuntautunut ja voi kai sanoa että työelämässä oon ehtinyt suht pitkälle. Koin tosi pitkään, oikeastaan tämän suhteen alkuun saakka, että halusin nauttia siitä että on sain elää vain itselleni. Omalla kohdallani se on hyvä juttu, koska oon melko varma että jos en olisi saanut kerätä kokemuksia, matkustella, sinkkuilla ja nautiskella itsekkäästi elämästäni (myönnettäköön...), olisin varmasti jossitellut sitä jälkikäteen. Tuo kokemus on kuitenkin niin yksilöllistä että se mikä toimii omalla kohdalla ei ole se juttu jollekin toiselle. Mun mielestä on jokaisen parin oma yksilöllinen päätös lähteä vauvantekoon juuri silloin kun tuntee olevansa valmis, iästä viis :)

Uskaltaisikohan sitä nokkaansa näyttää ulos... kylmä on, mutta tuo pieni lumisade on kai vähän laskenut jo pakkasasteita. Mun pitäisi viedä saappaat suutarille kun korkolappu päätti irrottautua.

Talvista päivää enskoille! :)

Leenis & jr 31+2

Vierailija
14/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa!

En ole vielä edes lukenut teidän tarinoita näiden viikkojen ajalta mut ei hätää,aloitan ihan kohta ja kommentoin jos kykenen...

Meillä oli siis se muutto tuossa lähes 2 viikkoa sitten lauantaina...kaikki meni sen tiimoilta loistavasti.

Vanhassa paikassa piti olla vielä netti käytössä pari viikkoa vaan eipä sitten ollutkaan,jotain sähläsivät welholla,mut aika näppärästihän se meni 2 viikkoa ilman nettiäkin...tänne palstoille oli toki ikävä.

Nyt sitten otettiin Elisan kaapeliyhteys uuteen paikkaan toissa iltana ja todettiin et vanha kone oli sanonut itsensä irti muuton yhteydessä ja niin sitten eilen marssittiin konetta ostamaan...nyt kelpaa kirjoitella..ukko tosin löytää kokoajan jotain valitettavaaa koneen näytöstä tai nopeudesta tai jostain muusta ominaisuudesta...tarvii vaan toivoa ettei se kärrää tätä takaisin kauppaan...tuntuu niin hassulle et kaikki ns. hänen ostoksensa mietitään ja tutkitaan huolella,niihin kulutetaan jo ostohetkellä hurjasti tunteja ja energiaa ja RAHAA ja sit ne vielä aika usein viedään tosiaan takaisin ja aloitetaan sama juttu uudestaan. Kun taas mun ostot pitäisi olla periaatteessa etukäteen valittuja ja sit ne vaan nopeasti noudetaan yhdessä autolla eikä ne sais maksaa juuri mitään.

Tästä hyvä esimerkki...tai siis ajankäytöstä,jota kuluu niihin sen valintoihin aika rutkasti aina... on se et se otti tälle viikolle talvilomaa ma-ke ja pe-ens viikon ma,jotta saadaan hankittua kotiin kaikki tarpeellinen kaupasta ja ostettua vauvalle loput tavarat ja laitettua koti lopullisesti kuntoon ja tyhjättyä vanhan asunnon varasto ja vuokravarasto...No,nyt on ne ekat 3 lomapäivää menneet...mitään tavaraa ei ole tuotu varastoista kun hänellä kerrankin on vapaata niin hän haluaa nauttia olostaan...kaksi kattolamppua on asennettu apikalleen,paikkausmaalauksia ja listojen kiinnityksiä ei ole edes aloitettu ja kaupoissa on käyty kolmena päivänä,mut ne kaupat on sisältäneet vaan ruokaa,viiniä ja tietokoneita eli ei ole ostettu verhoja,mattoja tai vauvan tavaroita...pistää niin kiukutusvaihte4en päälle että.... Niin ja mulla siis ei ole A) itsellä autoa et voisin sujuvasti kulkea kaupoilla yksin B) rahaa,jotta voisin itsekseni mitään ostella ja C) käsikivun joka on yhä päällä takia en saa tehdä näitä remppa/muuttopuuhiakaan paljon eli se miehen läsnäolo olisi ollut tooosi tärkeää.

Valivali...aina sorrun tähän, et ruikutan asioitani vaik nytkin päätin et vaan nopeasti kirjoittelen tärkeimmät kuulumiset... höh!

Neuvolassa kävin viime viikolla.. Paino oli yhä samassa kuin jo niin kovin kauan eli yhä se -5kg lähtöpainosta, verenpaineetkin ennallaan 115/67 ja nyt sf onneks edes hiukan kasvanut siis 25cm.

Meille ensin sanottiin ettei mahduttu synnytysvalmennukseen kun meni niin eritavalla muutto virallisesti Vantaalta pois,mut että kun oon kuulemma hyvin asioihin perehtynyt niin e n edes tarvitsisi valmennusta. Minä pillastuin et jumankauta, tää on yks ainoista jutuista joihin ollaan odotettu pääsyä kuin kuuta nousevaa ja et sinne on pästävä. No, päästiin sit naapurineuvolan jo alkaneeseen ryhmään eli he olivat jo olleet aprisuhdeillassa ja jäljellä olisi vielä synnytys ja vauvanhoito/imetys-illat. Maanantaina oltiin siis siellä synnytysillassa ja olipa ihan yhtä tyhjän kanssa. Ei mitään uutta. Onko muut saaneet jotain oikeaa infoa omista valmennuksistaan?? Tässä ei kyllä yhtään harjoiteltu hengitystä eikä käyty asentoja mitenkään läpi,isän roolia synnytyksessä käsiteltiin sivulauseessa,niin että isä on yhtäkuin kipulääkitys. Ja että hieronta saattaa auttaa jos äiti antaa hieroa, ei mitään muuta..huhhuh! Kipulääkityksistä antoi nimikkeitä mut ei selityksiä mitä ne käytännössä tarkoittaa ja vastaili ihan eri tavalla kuin mitä vuoden 2005 lopussa julkaistussa odotus- ja synnytyskirjassa oli asiat selitetty. Erityisesti mies oli tuskastunut ja harmissaan illan sisällöstä,se kun ei pääse mukaan Kättärille tutustumaan kuun lopussa jolloin me saatiin sinne tutustumisaika.

Ens viikolla mulla olisi lääkäri ja siitä eteenpäin neuvola viikon välein...loppusuora läehstyy siis. 1. maaliskuuta osoite vaihtuu virallisestikin Keravalle eli silloin alan käydä Heikkilän neuvolassa,missä se nyt sitten lieneekään.

Olo on ollut tosi paljon raskaampi lähipäivien aikana kuin ennen...kylkiin koskee ja supistelee aikas tavalla. Uni on katkonaista ja sit alkaa särkeä päätäkin kun ei saa nukuttua,mut eiköhän tää ole tämän arvoista.

Masu-mamma 34+4

Vierailija
15/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna ei sydänääniä kuulunut, ja Kättärillä selvisi, että raskaus oli tuulimuna. Katoan siis täältä kuvioista. Huomenna aamulla menen lääkkeelliseen tyhjennykseen.

Niina

Vierailija
16/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4169E1] Voih, Niinalle suurensuuret halaukset! Olipas ikäviä ja surullisia uutisia:( En osaa nyt muuta sanoa... tälläiset uutiset vetävät kyllä aina hiljaiseksi... *halaus*

Kertoilen omat kuulumiset tässä myöhemmin...

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu ~ ♥ ~

Vierailija
17/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alkuun NIINA1983: pahoittelut ja voimia..! Nuo ne on niitä ikävimpiä uutisia aina :( Ihan sanattomaksi vetää.

Sitten omat neuvolakuulumiset:

Paino: 78,7kg, +900g/vko (yhteensä tullu 16,3kg,hui!)

Turvotus: ++

RR: 137/81 (yläpaine mulle hieman koholla)

Pissa: sokerit yhdellä plussalla :( ekaa kertaa

Hb: 134

SF: 35 (oli laskenut viikossa sentillä)

Syke: 140

Liikkeet ja tarjonta: ++ ja RT

Että semmosta. Pettymys oli, että vauveli ei ollut vieläkään kiinnittynyt, vaan oli edelleen melko ylhäällä. Tänään on tosin ekaa kertaa supistellut " kunnolla" , eli ihan naamaa on tarvinnut väännellä ja puuskuttaa, joten ehkäpä hän siitä tajuaa sitten pikkuhiljaa alemmas mennä :) Mutta ei siis ole varmaan ihan lähellä tuo synnytys.

COLTSFOOT: Niin se kuuluu meilläkin tapoihin naureskella noiden sarjojen omituisille/oikeassa elämässä mahdottomille jutuille... :) Joskus on kyllä niin mahottomia hommia, että huh...

IIDA-LINNEA: Keimo =) hih hih! Teilläkin noin hauska nimi!

LEENIS: Idols kuuluu myös meiän arkeen. Etenkin American Idol on ihan huippu --on ne jenkit vaan hölmöjä ja hulluja... :)

Ja tosta lapsentekoiästä vielä: Kyllä, se on ihan totta, että toki jokainen ite päättää sen sopivan iän perheen perustamiseen. Munkin sisko sai ensimmäisen 19-vuotiaana, ja vanhempi siskopuoli (jota en oikein koskaan näe, pitkä välimatka), sai ensimmäisen 35-vuotiaana. Eli eroja on jo oman perheen sisälläkin :) Toivottavasti en muuten suututtanut ketään sillä tekstillä, se ei todella ollut tarkoitus! Säälittelen vain itseäni, kun ei sitä seuraa löydy...en siis mitenkään kritisoi, että " hittolainen, tehkää lapset nuorena" :) Jokainen tyylillään! =)

MASU-MAMMA: meillä ei mitään hengitysharjoituksia edes ole. TH sanoi, että siihen " oikeaan" hengitystaktiikkaan sitten synnytyksessä keskitytään liikaakin, ja sitten unohdetaan hengittää kokonaan, joten siitä harjoittelusta on luovuttu (jos oikein ymmärsin)--näin ainakin meillä. Ja Hyvinkäällä synn.valmennuskin oli vain auditoriossa, ei siis osastolle tutustumista. Siellä sitten kuvia näytettiin osastosta, apuvälineistä jne. Ihan hyvä valmennus silti. Ehkä sitten synnytyksen jälkeen huomaa, puuttuiko valmennuksesta jokin tärkeä tieto, nyt vaikutti ihan kattavalta paketilta.

Mitäpä tässä sitten sen kummempia. Nyt taas TV-iltaan valmistautumaan, kun tulee Idols ja House ainakin =)

Pi-Ki 38+3

Vierailija
18/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinalla pahimpia mahdollisia kuulumisia :( Paljon voimia sulle ja miehellesi!!!!!

Tänään ollut ihme lorvimispäivä, jäänyt pinoilukin...huomenna taas ehkä uudet kujeet!

Makkara 39+3

ps. hengitysharjoituksista oli jotain mainintaa ollut...oon käsittänyt, ettei moisia nykyään harjoitella, vaan on katsottu että ovat tarpeettomia? Tositilanteessa kätilö sit vasta neuvoo ja opastaa. En tiedä onko käytäntö sama ihan joka paikassa?

Vierailija
19/20 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten nettipimennosta huomisaamusta sunnuntaipäivään asti.. :( Karsee työpäivä takana - 8-21 - ja vkonloppu siis myös töitä.. Vaikka vähän viihdettäkin niin silti tulee varmasti olemaan rankka vkonloppu. Just ja just jaksoin tihrustella pinon läpi vaikka se lyhyt olikin - lupaan että sunnuntaina pinoilen ja palstailen sitten oikein kunnolla jahka kotiudun.. Voikaa hyvin ja pitäkää pinot pystyssä!!!

Niinalle SUURIMMAT PAHOITTELUNI! :( Niin kovin surullisia uutisia..

Mammis + Tiitiäinen (15min vaille 32+0)

Vierailija
20/20 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyllä ne lauantain poltot oli ihan oikeita tällä kertaa:)

Kirjoittelen synnytyskertomusta tarkemmin, tänään kotiuduttiin. Poika syntyi kiireellisellä sektiolla viistotarjonnasta johtuneen pysähtyneen synnytyksen vuoksi.

Pikkumies painoi 3930g ja on 53 cm pitkä eli aikamoinen jötikkä tuli. Temperamenttia vaikka muille jakaa ja mies on sitä mieltä, että siinä asiassa kannattaa käydä vilkaisemassa vessan peiliä, koska sieltä löytyy " syyllinen" ;)

onnellinen sjt