Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä haluaisin vierailla pitkästä aikaa vanhempani luona mutta nolottaa etten ole käynyt siellä 10 vuoteen

Vierailija
20.08.2024 |

He ovat useasti minua pyytäneet mutta olen kieltäytynyt aina. Kerran olin lähellä heidän asuinpaikkaa ja kysyin voinko nyt tulla mutta sanoivat että on kiireitä. Silloin pahoitin mieleni, ja luulin etteivät he haluakaan nähdä minua. Olen aika herkkä. Syy miksi en ole muuten vieraillut, etten viihdy kylissä, vaikka välitän kyllä vanhemmistani. Sitten minulla on myös sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja kun käyn heidän luona, siellä on aina paikalla muitakin sukulaisia.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu ongelmaan on maah anmuuton lisääminen.

t. Halllitus

Vierailija
2/14 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiisnko lisää vastauksia??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Halllitus

Vierailija
4/14 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Halllitus

Ok. Kiitos

Vierailija
5/14 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene yllättäen, etteivät saa sydänkohtausta.

Vierailija
6/14 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko vanhempasi käyneet luonasi tai oletko muuten tavannut heitä tämän 10v aikana? Sovi ajoissa, milloin olisit menossa ja tuo ilmi, että olisi mukava viettää nimenomaan heidän kanssaan aikaa. Ei siis niin, että paikalla on muitakin.

Vierailija
7/14 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko vanhempasi käyneet luonasi tai oletko muuten tavannut heitä tämän 10v aikana? Sovi ajoissa, milloin olisit menossa ja tuo ilmi, että olisi mukava viettää nimenomaan heidän kanssaan aikaa. Ei siis niin, että paikalla on muitakin.

Ei ole mutta ymmärrän sen kyllä koska he ovat vanhempia ja minä asun 26 neliön kopperossa... joten tavallaan minun pitää mennä sinnepäin

Vierailija
8/14 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaisit beetasalpaajaa ja rauhoittavan lääkkeen. Sillon ei jännittäisi se kyläily

Vierailija
9/14 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaisit beetasalpaajaa ja rauhoittavan lääkkeen. Sillon ei jännittäisi se kyläily

Ei anna lääkäri

Vierailija
10/14 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita, että  tulet kahville ja tuot pullat mukanasi. Ettei vanhukset stressaa ruuasta tai tarjoiluista turhaan. 

Vierailija
11/14 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan. Keksi varalle joku tekosyy jos stressaudut ja joudut lähtemään nopeasti. Sano vanhemmille etukäteen ettet ehkä voi viipyä pitkään.

Vierailija
12/14 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuttele pikkuhiljaa yhteydenpitoon.

Lähetä vaikka kaunis kortti kirjekuoressa ja ilmoita, milloin voit käydä kylässä vaikkapa tunnin tai kaksi tuntia. Voit kertoa myös, että tahtoisit vierailla silloin, kun muita vieraita ei ole käymässä.

Älä odota liikaa tai selittele aiempaa vaan reippaasti tervehtimään, iloisin ilmein ja hyviä uutisia tuoden. Pidä itse keskustelua yllä. Älä aseta itseäsi tilanteeseen, jossa olet hiljaa ja puhe kääntyy menneisiin. Siitä ei ole hyötyä eikä se ole tapaamisen tarkoitus, vaan tarkoitus on lähentää teitä ja viettää pikku hetki yhdessä hyvillä mielin.

Vie jotain tuliaisia, mistä tiedät heidän pitävän ja vaikka pieni ruukkukasvi, josta on iloa jopa vuosikausiksi, ellei kummallakaan ole astmataipumusta tai muuta syytä harkita jotain muuta. Yleensä kaikki ruokatavara on myös mieleen, voit harkita myös kauemmin säilyviä tuotteita, joita he voivat käyttää kahdestaan.

Voit kysyä lähtiessäsi, voisitko tulla taas ensi kuussa tai parin kuukauden kuluttua tms. eli  itsellesi parhaiten sopivaan tahtiin, kyläilemään.

Vierailija
13/14 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mutta ymmärrän sen kyllä koska he ovat vanhempia ja minä asun 26 neliön kopperossa... joten tavallaan minun pitää mennä sinnepäin

Ei, kyllä vanhempasikin voisivat käydä sinun luonasi. Joko kotonasi tai sitten tapaatte kahvilassa tms. 

Vierailija
14/14 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on huono provo. Kuitenkin kurja totuus on, että muutaman vuoden välikatkon jälkeen suhteen hyviä asioita et saa enää takaisin. Oman mielenterveytensä vuoksi vanhemmat ovat menneet elämässään eteenpäin. Varmasti ilahtuvat kahvittelutuokiosta, mutta siinä istuvat toisilleen vieraat ihmiset, ehkä säästä tai muusta joutavasta puhumassa.

Ja näinhän taitaa käydä kaikissa ihmissuhteissa, jos yhteyttä ei pidetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä