Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on arkipäivän helpohko lempikotiruokasi?

Vierailija
20.08.2024 |

Näitä ruokaketjuja on aina välillä mutta nyt kiinnostaisi tuo otsikon aihe. Uudet ruokaideat ovat tervetulleita!

Itsellä lempiarkiruokia ovat esim.  broilersuikaleet kermakastikkeessa, voi olla myös paprikasuikaleita mukana, lisukkeena riisi.

Myös kalapuikot ja perunamuusi, kermaviili-majoneesikastikkeella.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein just jauheliharisottoa Valion ohjeella. Tuli ihan hyvää, vaihtelua ainaisiin makaronilaatikoihin ja bologneseihin.

Vierailija
22/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mulla on pakasteessa rasioissa valmiita ruokia, mutta tänään tein jääkaapin jämistä 5 munan munakkaan. Mukaan sipulia, makkaran ja pekonin sekä juustoraasteen loput, lehtipersiljaa. 

Hemmetin hyvä tuli ja jäi vielä huomiseksi yhdeksi ruuaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistunpannulle wokkivihanneksia ja munamaitosuolaseos. Lautaselle jäävuori- tms. salaattia tai kiinankaalia ja kurkkua. Sörsseli lautaselle plus feta- tai raejuusto, sekä paheeni eli paholaisenhillo. Samalla tyylillä voi tehdä erilaisiakin versioita ja itse tykkään lisätä myös (tai) sieniä, katkarapuja, tomaattia jne. mielikuvitus ja maku rajana. Helppoo kuin heinänteko ja nopeeta. 

Vierailija
24/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muhennokset.

Kattilaan vettä, pakasteperunaa, pakastevihanneksia, makkaraa tai jauhelihaa, ja paljon mausteita. Jos tulee liikaa vettä, joukkoon vähän makaronia imemään nesteet itseensä.

Siitäpä tulee nykyajan fiini One Pot Pasta:) Mulla pääsi röhönauru, kun luin tästä uudesta, kaikki pastasäännöt mullistavasta pastasta. Itse olin jo tuossa vaiheessa tehnyt ruoat noin jo parin - kolmenkymmenen vuoden ajan. Miksi helkutissa olisin liannut toista kattilaa pastaa tms varten, kun sen pystyi laittamaan suoraan muiden ainesten sekaan kypsymään.

Vierailija
25/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leberkäse ja rösti.

Vierailija
26/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja ja hyviä, samoin itselleni uusia ruokalajeja! Näitä pitää päästä kokeilemaan, kiitos vinkeistä :)

-Ap

Vierailija
27/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksissa korostuu vehnä ja sianliha. Jauhohötöt. Ei kunnon ravintoa. Papua ei voi syödä koko ajan.

Laitahan oma ehdotuksesi, niin päästään lyttäämään se kuten itse teet.

Vierailija
28/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorekset kasviswokkivihannekset, nuudelit ja meillä joku kasvisproteiini, mutta kana ja jauhelihakin varmaan käy.

Järvikalapuikot ja jotain salaattia

lohipasta (lohta, sipulia, valkosipulia, tilliä ja sitruunaa pannulle, purkki kermaa ja kun pasta kypsää, niin se pannulle).

uunifetapasta

perunagnochit uunissa rapeaksi ja vaikka herkkusieniä/parsakaalia/kukkakaalia mukaan.

soijarouhebolognense (valmis kastike purkista) ja spagetti.

Vierailija
29/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burritot. Helppoa ja hyvää: kunnolla maustettua kanaa, papuja, vihanneksia, juustoa, jotain kastiketta - salsa, sour creme, periperi-majoneesi tms. Iso satsi kerralla, siitä syö 2-3 päivää eikä kyllästy kun joka kerta voi tehdä erilaisen.

Vierailija
30/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muhennokset.

Kattilaan vettä, pakasteperunaa, pakastevihanneksia, makkaraa tai jauhelihaa, ja paljon mausteita. Jos tulee liikaa vettä, joukkoon vähän makaronia imemään nesteet itseensä.

Siitäpä tulee nykyajan fiini One Pot Pasta:) Mulla pääsi röhönauru, kun luin tästä uudesta, kaikki pastasäännöt mullistavasta pastasta. Itse olin jo tuossa vaiheessa tehnyt ruoat noin jo parin - kolmenkymmenen vuoden ajan. Miksi helkutissa olisin liannut toista kattilaa pastaa tms varten, kun sen pystyi laittamaan suoraan muiden ainesten sekaan kypsymään.

No oikeaoppisesti pastaa ei missään nimessä keitetä muiden aineksien seassa vaan aina erikseen. Kysy italialaisilta miksi.

Vierailija
31/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohukermaa suoraan purkista. Koko purkki.

Vierailija
32/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä mulla on pakasteessa rasioissa valmiita ruokia, mutta tänään tein jääkaapin jämistä 5 munan munakkaan. Mukaan sipulia, makkaran ja pekonin sekä juustoraasteen loput, lehtipersiljaa. 

Ei tarvitse erikseen kirjoittaa lehtipersiljaa, kyllä se juuripersilja niin harvinaista on. 

Vierailija
33/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Härkäpapukiusaus (eli kinkkukiusaus tehtynä härkäpavuilla ja kaurakermalla). Nopea tehdä, valmistuu uunissa itsestään. 

Toinen nopeasti tehty on tofu-bibimbap, jossa toki voi käyttää myös lihaa/kanaa tofun tilalla. 

Tiedän, että koska kasvisruokia, niin alapeukkuja tulossa, vauvapalsta ei siinä asiassa perä :)))

Et sinä oman kommenttisi paskuutta sillä poista että ruikutat etukäteen alapeukuista. 

Vierailija
34/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Härkäpapukiusaus (eli kinkkukiusaus tehtynä härkäpavuilla ja kaurakermalla). Nopea tehdä, valmistuu uunissa itsestään. 

Toinen nopeasti tehty on tofu-bibimbap, jossa toki voi käyttää myös lihaa/kanaa tofun tilalla. 

Tiedän, että koska kasvisruokia, niin alapeukkuja tulossa, vauvapalsta ei siinä asiassa perä :)))

Et sinä oman kommenttisi paskuutta sillä poista että ruikutat etukäteen alapeukuista. 

Tämä. 

👧🏻: Tiedän että saan tuomion kun lyön veitsellä, sillä yhteiskunta on paska, mutta lyön silti. 

Vierailija
35/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muhennokset.

No oikeaoppisesti pastaa ei missään nimessä keitetä muiden aineksien seassa vaan aina erikseen. Kysy italialaisilta miksi.

Kerropa tuo Martha Stewartille:) Sitä paitsi me asutaan Suomessa eikä Italiassa, joten me voimme tehdä omiakin sovelluksia. Oikeaoppisesti pastakin pitäisi tehdä itse, mikä on vaikea rasti lähes kaikille mammoille.

Vierailija
36/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse erikseen kirjoittaa lehtipersiljaa, kyllä se juuripersilja niin harvinaista on. 

Aika turha tuo kommenttisi oli. Niinkuin tämä minunkin.

Vierailija
37/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanttarellispaghetti. 

Ai jumalauta mä haluan teille syömään!

Vierailija
38/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sinunkin tulla kommentoimaan asiasta, josta et tiedä. Lehtipersilja on oma lajinsa. Eroaa esim. tavallisesta persiljasta siinä, että maku on erilainen. Lehtipersilja maistuu monien mielestä maukkaammalta. Pakkauksissa lukee myös joko persija tai lehtipersilja.

Vierailija
39/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sinunkin tulla kommentoimaan asiasta, josta et tiedä. Lehtipersilja on oma lajinsa. Eroaa esim. tavallisesta persiljasta siinä, että maku on erilainen. Lehtipersilja maistuu monien mielestä maukkaammalta. Pakkauksissa lukee myös joko persija tai lehtipersilja.

Lehtipersilja on voimakkaamman makuinen kuin tavallinen. 

Vierailija
40/57 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiti- tai lohikeitto pakasteesta. Perunat ja sipuli veteen kiehumaan, sitten kalakuutiot ja kun hela hoito kypsää niin lisätään maitoa tai kermaa. Suolaa maun mukkaan ja halutessa myös voita. Älyttömän hyvää. Jos laiskottaa kuoria, niin perunoita ja sipuliakin saa pakasteena. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi