UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Toimiko teillä Ylen sovellus hyvin? En ymmärrä miten ihmeessä mulla se ei vaan ikinä toimi kun olen äänestämässä! :D
Jäänyt monen monet kerrat äänestämättä kokonaan kun se sovellus sanonut ittesä irti enkä mieluusti laittais euroakaan rahaa tuommoiseen.
Erikan esitykseen voisi laittaa jokunen seksikäs miestanssija mukaan. Sivurooliin tietty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Goldielocks on tällä hetkellä Suomen 3. googlatuin asia. Hauskaa :D
En ihmettele. Minunkin piti ihan mielenkiinnosta katsoa kuka kyseessä. En voi käsittää miten ollut koskaan aiemmin kuullutkaan hänestä! Kunnon hiomaton timantti, toivottavasti hänen ura urkenee muilla keinoin! Kaikkea hyvää toivon hälle💛
Näin juuri, upea ja raikas yllätys Umk:ssa. Harmittaa hirveästi että hän sairastui juuri finaaliin eikä päässyt terveenä esiintymään. Biisikin oli ihan hiton hyvä ja kansainvälinen.
Vierailija kirjoitti:
"Erika oli parempi vain teidän äänestäjien mielestä. "
VAIN teidän äänestäjien mielestä?! Sinähän vitsin murjaisit. Windowsman oli hei viimeisenä tuomariäänien jälkeen ja silti voitti, VAIN yleisöäänillä :D. Erikan ja Goldielocksin tuomariääniero oli aivan minimaalinen, ja Erika meni ylivoimaisesti yleisöäänien voittoon.
Niin, silloinkin Windowsman voitti niiden äänien johdosta, jotka äänesti. Mitä et nyt ymmärtänyt?
MEITÄ ON MONIA, JOTKA EIVÄT ÄÄNESTÄNEET ERIKAAAAAAA
Vierailija kirjoitti:
Toimiko teillä Ylen sovellus hyvin? En ymmärrä miten ihmeessä mulla se ei vaan ikinä toimi kun olen äänestämässä! :D
Jäänyt monen monet kerrat äänestämättä kokonaan kun se sovellus sanonut ittesä irti enkä mieluusti laittais euroakaan rahaa tuommoiseen.
Mä käytin sitä sovellusta tänä vuonna ekaa kertaa. Latasin sen pari päivää ennen ja kirjauduin sisään samalla. Toimi ihan hyvin ja sain annettua äänen Goldielle 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele. Minunkin piti ihan mielenkiinnosta katsoa kuka kyseessä. En voi käsittää miten ollut koskaan aiemmin kuullutkaan hänestä! Kunnon hiomaton timantti, toivottavasti hänen ura urkenee muilla keinoin! Kaikkea hyvää toivon hälle💛
Näin juuri, upea ja raikas yllätys Umk:ssa. Harmittaa hirveästi että hän sairastui juuri finaaliin eikä päässyt terveenä esiintymään. Biisikin oli ihan hiton hyvä ja kansainvälinen.
Mulla ei oo mikään muu biisi näistä soinutkaan tai päätynyt musiikkilistalle kuin Goldielocks. Menee töissä, lenkillä, vapaa-ajalla, jopa tanssijalkaa alkaa kutkuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Toimi hyvin, mut äänestin vasta aika lopussa. En tiedä onko alussa ollut enemmän ruuhkaa.
Vierailija kirjoitti:
VAIN teidän äänestäjien mielestä?! Sinähän vitsin murjaisit. Windowsman oli hei viimeisenä tuomariäänien jälkeen ja silti voitti, VAIN yleisöäänillä :D. Erikan ja Goldielocksin tuomariääniero oli aivan minimaalinen, ja Erika meni ylivoimaisesti yleisöäänien voittoon.
Niin VAIN ERIKAN äänestäjien mielestä. Tuskin hän oli paras vaikka Nellin tai Viivin tai Goldielocksin äänestäjien mielestä.
Miksi täällä heti pillastutaan jos antaa ihan asiallista kritiikkiä voittajalle tai puhuu jostain muusta kilpailuun osallistuneesta?
Pitäisikö höyryjä päästellä jossain muualla kun täällä. Ja vähän ruuveja löysätä päästä.
Täällä on aina kauheen ankea tunnelma, avas sitten minkä tahansa keskustelun...🤢
Erika meni ylivoimaisesti yleisöäänien voittoon.
Ei voittanut ylivoimaisesti. Käärijä ja bc voitti ylivoimaisesti yli 300 pisteell toisena olleeseen.
olen iloinen et Erika kuitenkin voitti.
Vuosikausia on mietitty mitä ruotsalaiset tekee suomalaisia paremmin, kun ovat menestyneet musiikkialalla kansainvälisesti.
Mikä on sitten sitä kansainvälistä menestystä? Tietääkseni useakin suomalainen muusikko ja bändi menestyy tai on menestynyt. Että saa sinkkunsa listoille muualla(kin) kuin Suomessa ja vetää yleisöä on jo menestystä. Täten jopa Käärijä on kansainvälisesti menestynyt.
Näillä anti-erikoilla on ihan jonnekin 1990-luvun alkuun jämähtäneet huolenaiheet ja argumentit. Silloin vielä surtiin jotain maakuvaa ja ettei musa menesty maailmalla.
Suomi jo kolmas oddseissa, wuhuu
"Olisi kyllä ollut ainutlaatuinen mahdollisuus laittaa Suomesta laadukasta musiikkia jos Goldielocks olisi valittu. Nyt hänen biisinsä soi jo useilla eurooppalaisilla radiokanavilla. Ja olisi ollut juryjenkin ja yleisön molempien mieleen. Kyllä tässä minusta hukattiin mahdollisuus, vaikka näyttää Erikakin toki olevan suosittu ja toivon hänelle hyvää menestystä nyt vaikka Goldielocksia kannatinkin."
Hukattiin mahdollisuus? Toiseksi tullut jää toiseksi, niin se vain on. Ei ole mitään minkä perusteella Goldie olisi ollut nyt erityinen "mahdollisuus" - jokainen esiintyjä on uniikki ja on omalla tavallaan se ainutlaatuinen mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä se toimi ihan normaalisti. Itse latasin ja kirjauduin jo päivällä, mutta kaverini vasta UMK:ta katsoessa. Kumpikin pysytyimme äänestämään ihan helposti ja perille näytti menevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin VAIN ERIKAN äänestäjien mielestä. Tuskin hän oli paras vaikka Nellin tai Viivin tai Goldielocksin äänestäjien mielestä.
Juuri näin. Siis mikä on kun ei ymmärretä. 😂😂😂 Pitää rautalangasta vääntää. Kaikki otetaan pahalla mitä tänne kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka kehtasi verrata Erikaa Freddie Mercuryyn? :D aivan eri tasoilla nää keskenään. Melkoisissa harhoissa saa olla jos näkee yhtäläisyyttä noissa. Jos jotakin viisuartistia vertaisin Freddieen, niin viime vuonna voittanut Nemo ehkä lähimpänä.
Hmm..., voisin arvata, että on nähty yhtäläisyyksiä mikrofonin jalan käsittelyssä: taivuttelua ja perässä vetämistä yms. akrobatiaa. Niinhän se suuret tähdet maailmalla...!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen minkä Erika muussa häviää, se voittaa laulutaidossa ja varsinkin energiassa.
Jotkut vertasi sitä jo Freddie Mercuryyn, mikä on liioiteltua, mutta oli eleissä jotain samaa. Ja eipä siinä tarvittu muita lavalle, Erika riitti.
Erika huutaa lähes koko biisin. Jos laulutaitoa, miksei laula?
Eikös Erika huuda tarkoituksella ne kertosäkeen kohdat? Siinä biisissähän lauletaan että kun tullee se huutaa mulle. En ole ammattilainen mutta hyvältä kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kansainvälinen" ja "raikas". Olet nyt hokenut samoja sanoja monta viikkoa tällä. Keksi jotain uutta, miten olis vaikka "uniikki".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen minkä Erika muussa häviää, se voittaa laulutaidossa ja varsinkin energiassa.
Jotkut vertasi sitä jo Freddie Mercuryyn, mikä on liioiteltua, mutta oli eleissä jotain samaa. Ja eipä siinä tarvittu muita lavalle, Erika riitti.
Erika huutaa lähes koko biisin. Jos laulutaitoa, miksei laula?
Omalla TikTok tilillään sanoi olevansa flunssassa finaalilähetyksessä. Tämä video siis finaali-illalta.
Hyvä vaan että huusi. Minä ainakin tykkäsin :D Toivottavasti huutaa Baselissakin. Ja tämä tulee nyt Goldielocksin kannattajan suusta :D Erikan liven rock-asenteen nähtyäni lämpesin sille esitykselle vähän.