UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Erikalla oli erilainen meikki, kuin mihin on totuttu, niin heti huudetaan täällä, että mikä sitä vaivaa kun oli sen ja sen näköinen.
Ja filleriä naamassa enemmän kuin ennen, ei ole pelkästään meikistä kyse.
Kun ei ole tanssijoita, huomio kiinnittyy yksin Erikaan. Ei tanssijoita kannata lisätä, koska Erika saa yksin lavan haltuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikassa ei ole tippaakaan karismaa, mitä tuo biisi vaatisi. Siksi se muuttuu vitsiksi
Tuo toimisi Chisun itsensä esittämänä. Tai vaikka Sannin.
Et mitään epäseksikkäämpiä esimerkkejä keksinyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla tälläkin palstalla joku esittänyt huhuja Vikmanista ja huumeiden käytöstä. Onko se sitten UMK-maineelle hyväksi? Jos anonyymien nettikirjoitusten perusteella aletaan hylkäämään kisasta.
Kerro enemmän. Kyllähän se näyttää siltä että kaikenlaiset päihteet maistuvat.
Kunhan vaan ihmettelen tätä logiikkaa, että nettikeskustelujen perusteella hirveä kohu OML:stä. Toivottavasti on enemmänkin näyttöä perusteeksi, että hylättiin. Toki sen saisi myös sanoa julkisuuteen, muuten jää hämmentävä kuva koko asiasta. Nyt vasta tutustuin niiden Puppy-biisiin ja se olis voinut oikeesti menestyä tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jes!
SUOMI nousi vedoissa viidenneksi!
(Edellä vaan Ruotsi Israel Belgia ja Ranska).
Onnea Erika.
Edellä "vain" Ruotsi :)
Niin?
Se on aina siellä kärjessä. Tietyt maat on.
Suomi nousi eilisestä 2 sijaa.
Uskotteko oikeesti noita sijoitusarvioita ja vedonlyöntejä? Ei ne ole ennenkään pitäneet paikkaansa, aina povattu kärkisijoitusta ja usein oltu toiseksi viimeisiä.
No ei ole.
Käärijä oli kyllä toisena. Mutta ei tuolla kärjessä ole usein oddseissa keikuttu.
Vierailija kirjoitti:
Erika pärjää! Karismaattinen esiintyjä, hyvä laulaja.
Nyt tulee se mutta: miksi nykyään kysellään / toitotetaan tavallisen laulun sanomaa! Kysyttiinkö aikoinaan Marion Rungilta että mikä sanoma tässä tipi tii biisissäsi niinku on?
Ja--miten se voimaannuttaa tai murtaa tabuja tai poistaa häpeää jos haarakiilaa pienennetään olemattomaksi ja pyllyä hinkataan mikkiständiin. Selittelyt Erika yms sikseen ja laula sinä Suomi voittoon!
Jos se sateenkaariporukka viittii äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseiköhän Erika ei ole ollenkaan Suomessa niin suosittu kuin muut naislaulajat kuten Sanni, Ellinoora, Anna Puu, Behm jne. En toisaalta ihmettele kun biisit vetoavat lähinnä lähiöbaarin juoppoihin. Pikkutuhmaa kolmen kaljan jälkeen....
En ole lähiöbaarin juoppo, vaan tällainen tavallinen 40v mamma ja näistä artisteista Erika on ainoa, jota ikinä kuuntelen. Mun mielestä sillä on muutamia oikein hyviä kappaleita, joissa mieelestäni ei ole mitään tuhmaa. Esim. kappale "Myynnissä" upposi taannoin todella hyvin ja se on mielestäni ihan osuva kuvaus tavallisen ihmisen elämästä kapitalistisessa oravanpyörässä. Monet muutkin biisiensä aiheet ovat itselle paljon samaistuttavampia kuin vaikka Behmin elämää suuremmat rakkauslaulut tai Ellinooran rallattelut jne.
Myynnisstä, Syntisten pöytä, Ruoska... Sopivasti hittejä, joilla saa hyvän Euroopan kiertueenkin tehtyä. Eerika on seuraava Käärijä, osaa sen homman miten bisnes toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Käärijä ei valloittanut eurooppaa millään täydellisellä kropalla ja edelleen yhteistyökuvioita riittää. Toki naisille on eri säännöt, kuten tässä monessa viestissä on näkynyt"
Käärijän vetovoimapointti on ensisijaisesti sympaattisuudessa ja tietynlaisessa hellyyttävyydessä, hän on pieni juhlaeläin nukkumassa formulalakanoissaan. Jos hän olisi tikissä, sitten media voisi liimailla seksisymboliotsikoita juttuihinsa.
Erikalta tuo Kärtsän sympaattisuus ja valloittava persoona puuttuu, joten uutta Käärijä ilmiötä ei ainakaan ole tulossa.
Veikkaan kanssa ettei tarvi Keski-Euroopan keikkoja miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jes!
Onnea Erika.
Niin?
Uskotteko oikeesti noita sijoitusarvioita ja vedonlyöntejä? Ei ne ole ennenkään pitäneet paikkaansa, aina povattu kärkisijoitusta ja usein oltu toiseksi viimeisiä.
Itse asiassa nämä vedonlyöntifirmojen sijoitusarviot ja kertoimet ovat joka vuosi pitäneet todella hyvin paikkansa. Kyllä ne firmat ihan asiansa osaa.
Eivät tietenkään ole täydellisiä, mitäs jännitystä siinä olisi, mutta joka vuosi arvioiden top5 joukosta on voittaja löytynyt, täydelliset yllätykset ovat hyvin harvinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Neean ääni kauhea ininää.
Mun mielestä myös heikoin osallistujista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jes!
Onnea Erika.
Niin?
Suomalaiset lyö vetoa nyt julmetusti.
Kuinka paljon voittaa sillä jos veikkaa ettei pääse finaaliin?
Vierailija kirjoitti:
Twitterissä ulkkarit hehkuttavat kyl aika antaumuksella Erikaa. Muista kanavista en tiedä.
YouTube myös
Se erikan video oli vastennielinen. Ei enää tuo esitys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En mä ainakaan äänestänyt Erikaa minkään "mediarummutuksen" takia, vaan koska tykkäsin hänen biisistä ja esityksestä eniten.
Ennakkosuosikkia kai rummutetaan aina, muistan kun 2023 Käärijää tuntui puskevan joka tuutista ennen kuin olin kuullut koko kappaletta. No olihan se ylivoimaisesti paras."
Niin tässä on vaan se ero, että Käärijästä tuli ennakkosuosikki VASTA KUN BIISI OLI KUULTU. Erikaa tyrkytettiin ennakkosuosikkina jo heti vaikka biisistä ei ollut tietoakaan. Se minua ainakin tässä eniten ärsyttää, että itse biisillä ei ollut mitään merkitystä, kun hype ja tyrkytys alkoi jo ennen. Goldielocksista taas esimerkiksi innostuttiin vasta kun hänen biisinsä oli kuultu.
No Erika oli jo valmiiksi UMK:sta tunnettu ja suosittu. Käärijää ei tuntenut ennestään oikein kukaan. Tottakai tunnetun artistin paluuta hehkutetaan? J
Månsit ja Loreenit ootte kuitenkin haukkuneet samasta syystä? "Naamat jo niin kuluneet", "Ruotsilla vain 2 edustajaa", jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla tälläkin palstalla joku esittänyt huhuja Vikmanista ja huumeiden käytöstä. Onko se sitten UMK-maineelle hyväksi? Jos anonyymien nettikirjoitusten perusteella aletaan hylkäämään kisasta.
Kerro enemmän. Kyllähän se näyttää siltä että kaikenlaiset päihteet maistuvat.
Kunhan vaan ihmettelen tätä logiikkaa, että nettikeskustelujen perusteella hirveä kohu OML:stä. Toivottavasti on enemmänkin näyttöä perusteeksi, että hylättiin. Toki sen saisi myös sanoa julkisuuteen, muuten jää hämmentävä kuva koko asiasta. Nyt vasta tutustuin niiden Puppy-biisiin ja se olis voinut oikeesti menestyä tosi hyvin.
Bändi hajosi itse.
Joten?
Eikä se puppy olisi pärjännyt.j
kamalaa roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En mä ainakaan äänestänyt Erikaa minkään "mediarummutuksen" takia, vaan koska tykkäsin hänen biisistä ja esityksestä eniten.
Ennakkosuosikkia kai rummutetaan aina, muistan kun 2023 Käärijää tuntui puskevan joka tuutista ennen kuin olin kuullut koko kappaletta. No olihan se ylivoimaisesti paras."
Niin tässä on vaan se ero, että Käärijästä tuli ennakkosuosikki VASTA KUN BIISI OLI KUULTU. Erikaa tyrkytettiin ennakkosuosikkina jo heti vaikka biisistä ei ollut tietoakaan. Se minua ainakin tässä eniten ärsyttää, että itse biisillä ei ollut mitään merkitystä, kun hype ja tyrkytys alkoi jo ennen. Goldielocksista taas esimerkiksi innostuttiin vasta kun hänen biisinsä oli kuultu.
No Erika oli jo valmiiksi UMK:sta tunnettu ja suosittu. Käärijää ei tuntenut ennestään oikein kukaan. Tottakai tunnetun artistin paluuta hehkutetaan? J
Joo olis voitu laittaa Käärijä suoraan kisaan ja Hoojan kanssa biisillä Sanfransisco boy. Jee!
Eilen Melodin karsinnassa kaikki kappaleet parempia kuin Suomen finaalissa. Äänet ja taustat toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan seurannut viisufanien kv keskustelupalstoja tai esim. reaktiovideoita youtubesta? Mitä sanovat Erikasta?
Käärijä kohdalla tajusin, että nyt muuten menestytään, kun keväällä ulkomaalaiset viisufanit järjestään hehkutti, pöyristyi positiivisesti tai ratkesi riemuun Chachachan nähtyään.
Todella paljon hehkutetaan ja tykätään. Ulkomaalaiset kaverit myös viestitelleet myös mulle koko aamun ja kaikki rakastavat Ich Kommea. Kuulemma stailaus on aivan nappi ja paras kohta on kun Erika kävelee kohti kameraa, sanoi että kylmät väreet meni kun se oli niin voimakas hetki.
Ulkomaalaiset kaverit ovat viestitelleet koko aamun😂 Joo, ihan varmaan Suomen UMK kiinnostaa ihan kaikkia.
Joo, euroviisufanien ke
Jep ja UMK erottuu edukseen sillä että biisejä on vähän ja paketti on tiivis. Meinasi lähteä järki eilen Maltan finaalia katsoessa, 16 biisiä ja joka väliin 10 minuuttia mainoksia. Pisteitä odoteltiin yli tunti!! UMK on todella hyvä kokonaisuus ja kiinnostaa kansainvälistä viisuyleisöä todella paljon. Kehutaan myös siitä millaisen kasvojenkohotuksen se on onnistunut tekemään vain viidessä vuodessa.
Koreografia oli eilisen kisan hienoin. Asuissa ei ollut mitään vikaa, eikä paljasta pintaa näkynyt. Telinevoimistelijoillakin on vähemmän vaatetta, Goldiella ja tanssijoilla oli trikoot jalassa.