UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset on niin innoissaan Nelli Matulasta? Eihän Nellillä ole yhtään hyvää biisiäkään, siis mitään suurta hittiä.
En tiedä miksi jotkut on. Itse olen nimen joskus kuullut, mutta en tiedä hänestä yhtään mitään.
Hän oli ilmeisesti hyvä siinä yhdessä ohjelmassa jossa lauletaan covereita. Youtubesta löytyy pätkiä. En muista nyt ohjelman nimeä enkä jaksa tarkistaa.
Varmaan kyseessä on tähdet, tähdet. Ksyspin sen, mutta ei jäänyt erityisesti mieleen Nelli. Joka tapauksessa euroviisuissa ei covereita voi laulaa ja omat biisit on hänellä mitättömiä. Tosi kaunishan Nelli on mutta sillä ei pitkälle pötkitä.
Ksyspin = katsoin
Vierailija kirjoitti:
Eino Grön hakenut UMK 2025 ja valittu mukaan "Kevätlintuja"-nimisellä biisillä. Onnea matkaan Eikka!
Jos tämänpäiväinen vihje on tämä Kevätlintuja -kipale, niin peukut Eikalle dinosaurus vihjeestä! Mitenkähän esirippu, planeetta ja timantti vielä sopisi tähän...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No jos sillä Nyrkki-Kyllikillä on paras biisi ja esitys niin sitten se valitaan tietysti. "
Viime kerralla taisi jäädä paras esitys ja biisi valitsematta paskana-sanan takia.
Mikähän on reaktio, jos Nyrkki-Kyllikki eli runkka*va käsi on mukana,
Ei se Paskana ollut paras esitys ja biisi yleisön mielestä, kun sitä ei kerran valittu.
Sepä se, kun suomalainen yleisö ei aina osaa valita parasta biisiä ja esitystä.
Mutta riittäköön tämä tästä aiheesta tällä kertaa.
Olet huono häviäjä...
Höpö-höpö. Haluan aina Suomelle parhaan mahdollisen edustajan ja biisin, vaikka se olisi jotain muuta kuin oman musiikkimakuni ja mieltymysteni mukainen kuten esim. Käärijä ja CCC.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset on niin innoissaan Nelli Matulasta? Eihän Nellillä ole yhtään hyvää biisiäkään, siis mitään suurta hittiä.
Oliko BCllä? Oliko Käärijällä? Oliko Bessillä? Niinpä.
Itse en usko että eilinen vihje olisi Potf. Vihjeet ovat siihen aivan liian ilmeisiä, niin että niistä tulee saman tien mieleen Potf vaikkei bändistä juuri mitään tietäisikään. Umk-tiimi ei ennenkään ole laittanut noin selkeitä vihjeitä, vaan nimenomaan hämäyksiä, esim. vihjattu Antti Tuiskun biisiin ja silloin kilpailija taisi olla Cyan Kicks. Viime vuonna oli muistaakseni Sexmanella Isac Elliotin biisiin liittyvä vihje.
Tämän päivän vihjeet sopisivat kyllä aika hyvin Matulaan, mutta eivät ole kuitenkaan niin selkeitä. Harva tietäisi esim. hänen mieltymyksestään suolakurkkuihin, ellei seuraa Nelliä instassa/tiktokissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi jotkut on. Itse olen nimen joskus kuullut, mutta en tiedä hänestä yhtään mitään.
Hän oli ilmeisesti hyvä siinä yhdessä ohjelmassa jossa lauletaan covereita. Youtubesta löytyy pätkiä. En muista nyt ohjelman nimeä enkä jaksa tarkistaa.
No ei ole väliä, en ole kiinnostunut tässä vaiheessa niin en googlaile itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olen väärässä. Pelkään vaan pahoin että käy niin kuin Sinin tai Robinin kohdalla (no näillä sentään on hittejä) että huonolla biisillä ollaan mukana pelkästään siksi, että nimi on tuttu.
Vierailija kirjoitti:
Itse en usko että eilinen vihje olisi Potf. Vihjeet ovat siihen aivan liian ilmeisiä, niin että niistä tulee saman tien mieleen Potf vaikkei bändistä juuri mitään tietäisikään. Umk-tiimi ei ennenkään ole laittanut noin selkeitä vihjeitä, vaan nimenomaan hämäyksiä, esim. vihjattu Antti Tuiskun biisiin ja silloin kilpailija taisi olla Cyan Kicks. Viime vuonna oli muistaakseni Sexmanella Isac Elliotin biisiin liittyvä vihje.
Tämän päivän vihjeet sopisivat kyllä aika hyvin Matulaan, mutta eivät ole kuitenkaan niin selkeitä. Harva tietäisi esim. hänen mieltymyksestään suolakurkkuihin, ellei seuraa Nelliä instassa/tiktokissa.
No en tiedä, Agricola ei kuitenkaan ole mikään runoilija. Ainoa selkeä vihje oli syyslehdet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olen väärässä. Pelkään vaan pahoin että käy niin kuin Sinin tai Robinin kohdalla (no näillä sentään on hittejä) että huonolla biisillä ollaan mukana pelkästään siksi, että nimi on tuttu.
No vastahan täällä joku mesosi että Nelli on joku nevöhööd eikä yhtään tunnettu. Päättäkää jo, ennen kuin aloititte tuon naisedustajien misogynisen tuomitsemisenne, jonka muistan kyllä viime vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vastahan täällä joku mesosi että Nelli on joku nevöhööd eikä yhtään tunnettu. Päättäkää jo, ennen kuin aloititte tuon naisedustajien misogynisen tuomitsemisenne, jonka muistan kyllä viime vuodesta.
Nellin nimi on tuttu mutta ei hänen musiikkinsa. Siksi vaikea uskoa, että juuri nyt pukkaisi yhtäkkiä hittiä kun ei hänen aiemmastakaan tuotannosta sellaista löydy. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Mä en tajua miksi Agricolan pitäisi olla joku runoilija. Liittyy vahvasti kieleen, jonka käyttö on myös POTFilla hyvin hallinnassa. Paljon suoraviivaisempi vihje kuin suolakurkkuvideot tai jonkun jäävuoren ja Korkeavuorenkadun kautta haetut kaupungit ja sukunimet yms. ties kehen yhdistetyt. Lisäksi oli yöperhonen, joka yhdistyy täysin POTFiin.
Vierailija kirjoitti:
Uskotteko, että noita julkaisuja laitetaan siihen järjestykseen, että loppupäässä on lupaavimmat? mones bc oli aikanaan? entä käärijä?
Aloittamaan ei laiteta ennakkoon kovinta biisiä, mutta kuitenkin hyvä, joka herättää mielenkiintoa laajemminkin. Tähän asti aloittajabiisi on ollut aina englanninkielinen.
Toisena ja viimeisenä ovat ennakkoon radiosoitossa ja suoratoistossa hittipotentiaalisimmat suomenkieliset biisit, joiden esittäjät ovat ainakin kohtuullisen tunnettuja suurelle yleisölle.
Cha Cha Cha julkaistiin viidentenä eli keskiviikkona ja Dark side kuudentena eli torstaina. Loppupäässä siis.
Vierailija kirjoitti:
Onko POTF kuitenkaan niin erityisen suosittu ja tunnettu suuren yleisön keskuudessa? Ei se mitään radiosoiton tai suoratoiston mainstreamia ole. Minusta tuntuu, että pitkän linjan raskaamman musan fiilistelijät voivat nyt yliarvioida POTF:in tunnettavuuden. Kuitenkin suurimmista hiteistä on jo aikaa.
"Nellin nimi on tuttu mutta ei hänen musiikkinsa. Siksi vaikea uskoa, että juuri nyt pukkaisi yhtäkkiä hittiä kun ei hänen aiemmastakaan tuotannosta sellaista löydy. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? "
Ehkäpä nyt sitten on saatu tehtyä hitti uuden tekijätiimin voimin. Vahvasti nuo vihjeet kuitenkin Nelliin viittaavat. Jos näin todella on, niin tuotannolla on ainakin luottoa pistää hänet perjantain julkaisupaikalle.
Ymmärrän miksi moni on innoissaan, että jos poets on mukana, minäkin olen. En haluais muistuttaa the rasmuksesta, mutta 😭😭
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miksi moni on innoissaan, että jos poets on mukana, minäkin olen. En haluais muistuttaa the rasmuksesta, mutta 😭😭
No joo. Tosin omalla kohdallani erona on, että POTF on aina ollut itselleni ihan jees joskin vähän platku, kun taas The Rasmus on ollut aivan sietämätöntä ulinaa. Heidän toka levynsä oli muistaakseni aika jees. Mutta sitten alkoivat tehdä sitä ihmeellistä kasari-aikuisrokkia ja Lauri kuvitteli osaavansa laulaa.
Kun kerran finaalissa on automaattisesti vain 7, jokaisen biisin pitäisi olla timanttisen hyvä. Luulisi niitä monen sadan hakijan joukosta löytyvän. Esiraadeilla on siis aika iso vastuu ja heidän kuuluisi hoitaa se kunnolla. Pitäisi katsoa että kisaaja osaa laulaa livenäkin eikä kukaan pääse pelkällä nimellään mukaan huonolla biisillä.
Kaikki pyrkii vääntämään vihjeet oman suosikin mukaisiksi. Saa nähdä mitä kaikkea väki (ja erään foorumin "asiantuntijat") vielä keksii, 5 jäljellä!
Tää on muuten Eino Grön! Kaikki vihjeet johtaa häneen.
Varmaan kyseessä on tähdet, tähdet. Ksyspin sen, mutta ei jäänyt erityisesti mieleen Nelli. Joka tapauksessa euroviisuissa ei covereita voi laulaa ja omat biisit on hänellä mitättömiä. Tosi kaunishan Nelli on mutta sillä ei pitkälle pötkitä.