Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
14021/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

San Marinossa on näköjään neljä suomalaista kilpailemassa. Kilpailu on kyllä aika outo kun osallistujia on niin paljon ja ihan mistä vaan. Ei voi mitään että tulee vaikutelma että määrä korvaa laadun.

Kun tämän kääpiövaltion asukasluku on (vuonna 2024) reilut 35 000, ei omasta porukasta löydy viisuilijoita. Ihmettelen sitä, miten rahaa kuitenkin löytyy osallistumiseen, monet valtiot, esim. tänä vuonna Moldova, ovat jääneet pois juurikin kustannussyistä.

Vierailija
14022/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Slovenia, mikä teitä vaivaa!!!? Julyn biisi yks parhaimpia julkaistuja. Kuulosti mun top10 ja viisuissakin mahd. top15, mikä olisi slovenialle huippusujoitus. Slovenia ollut viimeksi top kympissä vuonna 2001 kun oli 7.

Aika brutaaleja viestejä oli esim reddit ja YouTube kun niitä luki 😂 onniteltiin muita maita että teidän/meidän mahdollisuudet parani ja Sloveniaa onniteltiin NQ (=ei finaaliin) valinnasta 

https://www.reddit.com/r/eurovision/comments/1ifguo7/klemen_will_repres…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14023/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon päästä tiedetään meidän edustaja. Sitten kukaan ei saa haukkua sitä vaan ollaan kaikki sen takana, eikös niin? Paitsi että kaikesta ei voi tykätä ja suurinta osaa suomalaisista ei taida nämä kisat juurikaan kiinnostaa.

No minä ainakin lopetan tässä keskustelussa käymisen jos Erika voittaa. Enkä aio sitten seurata muutenkaan hänen matkaansa. Ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta tuollaisen väkisin tyrkytyksen jälkeen mitä yle, Chisu ja media harrastavat Erikan suhteen. Keskinkertaista biisiä tuputetaan kuin se olisi mestariteos. Jos Erika valitaan niin jääpähän aikaa omille töille👍 Toki toivon että joku muu voittaa.

Vierailija
14024/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erika nää vie. Erottuu joukosta. Toivon että Erikalla olisi hieman enemmän päällä.

Katsotaan nyt live-esitys eka.. ostaanko se tehdä hyvin vai sössitäänkö se kuten tapahtui Cicciolinassa

Todellakin toivon, ettei Yle sössi Erikan liveä nyt. Vielä viikko aikaa korjata huonokin esitys! Biisi on hyvä. Saatan jo nyt kuvitella, kuinka siitä tehdään tulevaisuudessa akustisia versioita eri orkestereiden toimesta. Chisu on uusi Sibelius Suomelle.

Vierailija
14025/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutuksena että umk voitettiin viime vuonna oddsien kolmos sijalta 11% ja koko viisut kolmas sijalta 15%. 

👍👍

Vierailija
14026/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chisu tiesi eilen Levyraadissa, kuinka hyvä hän itse on. Oli pukeutunut kuningattareksi. Tykkäsin. Ottakaas naiset mallia, älkääkä ruikuttako.

Vierailija
14027/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulikin mieleen Zorran tanssijoiden uudet esiintymispuvut. Nyt oli tyyliä viety kunnon askel hurjempaan suuntaan, mutta Espanjassa Benidorm ei olekaan mikään lastenohjelma.

Juu, mauton oli.

Äkkiseltään voisi ajatella, että vähäpukeisia, hyväkroppaisia miestanssijoita katselisi mielellään, mutta jos heille puetaan päälle naisten alusvaatteet/korsetit ja käsketään liikehtiä ja hymyillä naismaisesti, niin ei kiitos. Ei heistä tule uusi Channelleja. Nämä tanssijat olivat komeita niin kauan kuin pitivät tyylikkäät mustat pukunsa päällään.

Tästä tulikin mieleen: olen ollut Käärijä-fani ihan ensikohtaamisesta, nyt on kuitenkin alkanut häiritsemään liika meikkaaminen, tämä näkyi taas selvästi eilisiltaisessa Mellossa, pidin paljon enemmän meikittömästä Käärijästä. 

Vierailija
14028/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutuksena että umk voitettiin viime vuonna oddsien kolmos sijalta 11% ja koko viisut kolmas sijalta 15%. 

👍👍

Umk-voittaja 2024 ei menestynyt itse Euroviisuissa 2024.

Vierailija
14029/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goldielocksin biisi kuulostaa tutulta, siis se melodia. Musiikki-ihmiset, kertokaas, mistä se on tuttu.

Vierailija
14030/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Slovenia, mikä teitä vaivaa!!!? Julyn biisi yks parhaimpia julkaistuja. Kuulosti mun top10 ja viisuissakin mahd. top15, mikä olisi slovenialle huippusujoitus. Slovenia ollut viimeksi top kympissä vuonna 2001 kun oli 7.

Julyn livelaulu oli vähän heikko ainakin siinä, kun kaksin lauloivat, Wivi Williamhan antoi täydet pisteet ja minustakin tää olis ollut viisuun parempi.

Vierailija
14031/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👍👍

Finaaliin pääseminen on Suomelta menestys, haloo.

Vierailija
14032/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi Belgia on vedonlyönnissä ykkösenä? Valittu kappale ei ole ihmeellinen, ja ilmeisesti sijoitus perustui alusta alkaen tähän tyyppiin. Tullee Belgialle pettymys jälleen.

En tiedä. En myöskään tajua miksi Erika on Umk:n vedonlyönneissä ykkönen, vaikka biisi ei ole erikoinen. 

Sama ilmiö kuin Espanjassa, jossa ennakkoon kaikkein tunnetuin voitti, vaikka tarjolla olisi ollut parempia biisejä ja esityksiä.

Vierailija
14033/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erika nää vie. Erottuu joukosta. Toivon että Erikalla olisi hieman enemmän päällä.

Katsotaan nyt live-esitys eka.. ostaanko se tehdä hyvin vai sössitäänkö se kuten tapahtui Cicciolinassa

Todellakin toivon, ettei Yle sössi Erikan liveä nyt. Vielä viikko aikaa korjata huonokin esitys! Biisi on hyvä. Saatan jo nyt kuvitella, kuinka siitä tehdään tulevaisuudessa akustisia versioita eri orkestereiden toimesta. Chisu on uusi Sibelius Suomelle.

Aika kovat harhat nyt sulla päällä.

Ei ole. Mä oon kuunnellut klassista musiikkia koko ala-asteen. Meidän musiikinopettaja oli erään kuuluisan klassisen säveltäjän lähisukulainen, ja meidän musatunnit oli pelkästään klassisten levyjen kuuntelua, open pianonsoittoa ja yhteislaulua. Vaikken ole itse musikaalinen, tunnistan kyllä aina hyvän sävellyksen - taatusti tuon pakkokuuntelun ansiosta. Samalla lailla tunnistan, jos joku ei pysy nuotissa, vaikka olen itse huono laulaja. Joistakinhan on tullut muusikoita, kun äiti on soittanut vauvalle klassista musiikkia koko raskausajan, vaikka koko suvussa ei olisi yhtään musikaalista ihmistä. Mikä on musta ihan hemmetin mielenkiintoista ja kiehtovaa.

Vierailija
14034/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vierailija kirjoitti: Suomi ei tule menestymään Euroviisuissa jos sinne Erika lähetetään. Goldielocksin avulla voidaan ehkä päästä just ja just top 15. Erikan avulla päästään bottom 10. Siis unohditteko kaikki miten kävi samantyyliselle kappaleelle, minkä Britit esitti viimevuonna?"

Olet oikeassa ja Goldielocks sinne viikon päästä äänestetään! Erika fanit alapeukuttavat ja poistavat kaikki Goldielocksiin liittyvät viestit, mutta älä välitä, meitä Goldielocksin äänestäjiä on paljon! 👍

Meitä goldielocksin äänestäjiä on tosiaan paljon! Yksi Erika-fani valitettavasti terrorisoi koko ketjua ja poistattaa kaikki Goldielocksin kehut. Mutta viikon päästä hän saa pitkän nenän kun Erika ei voitakaan 😁

Sinulle tietysti tärkeintä että saisit sitten tällä voitolla riekkua täällä. Koko locks ollut koko ajan muuten ihan yhdentekevä. 

Vierailija
14035/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verratkaa:

Erika Vikman "ich komme" >> <<  Josh "Triszana

Yrittäkää nyt vihdoinkin päästä irti huonosta musiikista ja mennä kauemmas kuuntelemaan portugalin biisiä. Triszanaa. Se on kaunista jos jaksatte keskittyä.

Joo, mutta ei. Mieluummin musiikkia, joka piristää eikä tuota tuskassa kieriskelyä. Portugalin Mimicat oli toista maata.

Juu, kyllä Mimicat on lähempänä omaakin makuani. Triszanan/Sobralin tyyppinen kilpailija oli lauantai-illan Benidorm Festissakin, mutta rannalle jäi. Komea oli kylläkin.

Vierailija
14036/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne fanaattisesti fanittavat fanit pysty objektiivisesti esityksiä katsomaan. Varmaan tykittävät ääniä ennen kuin näkevät koko esitystä.

Sama koskee kaikkia fanaattisesti fanittavia, ei pelkästään Erikan kohdalla, kuten pyrit haukkumaan.

Vierailija
14037/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👍👍

Finaaliin pääseminen on Suomelta menestys, haloo.

Ei pidä tyytyä keskinkertaisuuteen. Käärijällä oli koko ajan tavoitteena voittaa, ja olisi voittanutkin ilman Ruotsin huijausta ja abbaviisuja, jotka sitten lässähti, kun itse Abbakin suuttui huijauksesta.

Vierailija
14038/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vierailija kirjoitti: Suomi ei tule menestymään Euroviisuissa jos sinne Erika lähetetään. Goldielocksin avulla voidaan ehkä päästä just ja just top 15. Erikan avulla päästään bottom 10. Siis unohditteko kaikki miten kävi samantyyliselle kappaleelle, minkä Britit esitti viimevuonna?"

Olet oikeassa ja Goldielocks sinne viikon päästä äänestetään! Erika fanit alapeukuttavat ja poistavat kaikki Goldielocksiin liittyvät viestit, mutta älä välitä, meitä Goldielocksin äänestäjiä on paljon! 👍

Meitä goldielocksin äänestäjiä on tosiaan paljon! Yksi Erika-fani valitettavasti terrorisoi koko ketjua ja poistattaa kaikki Goldielocksin kehut. Mutta viikon päästä hän saa pitkän nenän kun Erika ei voitakaan 😁

Kuuntelen sujuvasti Goldielocksin biisin radiosta, kun se sinne päätyy radiosoittoon, en vaihda kanavaa, tykkäsin hänen videostaankin, mutta en usko hänen voittoonsa.

Vierailija
14039/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärtänyt Slovenian pisteytystä. 

Pelkästään tuomarit päätti 100% kaksi jatkoon menijää, yleisö sitten äänesti näistä kahdesta sen viisuihin menijän eli Klemen.

Vierailija
14040/21056 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulikin mieleen Zorran tanssijoiden uudet esiintymispuvut. Nyt oli tyyliä viety kunnon askel hurjempaan suuntaan, mutta Espanjassa Benidorm ei olekaan mikään lastenohjelma.

Katsomossakin näytti olevan pelkkiä nuorehkoja miehiä.

Ketju on lukittu.